מנסור עבאס: ‘רוצה לשנות הכיוון של הרשימה המשותפת, לא פורש’

יו"ר מפלגת רע"מ, שעורר קרע ברשימה המשותפת, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM: "הדרך הנכונה היא שנגיד במפורש - אנחנו לא בכיס של אף אחד, לא בימין ולא בשמאל"
חרדים 10
ט' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 11:36

יו”ר מפלגת רע”מ ברשימה המשותפת, ח”כ מנסור עבאס, אמר אמש בראיון לערוץ 20 כי הוא אינו משתייך למחנה השמאל, ועורר ביקורת מצד שותפיו לרשימה, שרמזו כי יודח ממנה בקרוב, וכי הוא מתחנף לנתניהו ולימין.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

הבוקר (רביעי) שוחח עבאס עם בן כספית וינון מגל ב-103FM.

שלום ח”כ מנסור עבאס, “מחבק המחבלים”.

“אף פעם לא חיבקתי מחבלים ואף פעם לא אחבק מחבלים”.

רע”מ כן עושים כל מיני טקסים עם מחבלים לשעבר.

“אתה יודע מה? אני יכול להתלונן במשטרה, אלו האשמות שווא שאסור להעלות אותן”.

מה דעתך על כל האירועים שנפגשים עם מחבלים? אנשים שרצחו יהודים, נותנים להם תעודות הוקרה, ראינו את בל”ד עושים את זה וגם ברע”מ.

“אף פעם זה לא קרה במחציתנו, אנחנו מפלגה… מצד אחד בני העם הערבי הפלסטיני, מצד שני אזרחי מדינת ישראל. אנחנו הגשר לשלום ומוכנים לפעול בדרך הזאת יש לנו חזון, החזון שלנו מתומצת בארבע מילים: שלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין העמים, זו האג’נדה שלנו וכך אנחנו פועלים”.

נגד חיבוק מחבלים?

“אמרתי לך. בואו נתקדם ונעשה משהו רציני”.

פורש מהרשימה המשותפת?

“אני רוצה לחזק את הרשימה המשותפת בדרך שאני חושב שהיא הדרך הנכונה. הרי היו מפלגות בישראל שהקימו את המדינה או שהנהיגו את הממשלות, איפה הן? נעלמו כי איבדו את הדרך, כי לא היו צמודים לציבור הבוחרים שלהם. אני רוצה שהרשימה המשותפת תתעסק בעיות האמיתיות של החברה הערבית: פשיעה, אלימות, מצוקת דיור, משבר בריאותי וכלכלי. אני רוצה שנהיה צמודים לסוגיות הבוערות בחברה הערבית. זה התפקיד של נבחר ציבור”.

לא ענית אם אתה פורש.

“לא, אני לא פורש, אנחנו הקמנו את הרשימה המשותפת. הרי המפלגה שלנו, הרשימה הערבית המאוחדת, אז האג’נדה של האחדות היא חלק מהותי במצע שלנו, אבל המשותפת צריכה להיות לא רק לייצג את האיחוד הזה אלא לפעול למען האנשים”.

לא סוד שאתה מנהל מגעים עם הליכוד ונתניהו. אתה לא בוגד במצביעים שלך?

“האמת שאני סובל מהתקפות מזה חודש-חודשיים ומאשימים אותי בכול מיני האשמות, כי אני ממצב את עצמי ואת הרשימה שלי רע”מ במקום אחר בפוליטיקה. אנחנו תמיד היינו בכיס של השמאל, וכך מסתכלים עלינו. המלצנו על גנץ פעמיים ובסוף הוא עשה מה שהוא חושב לנכון לטובתו, לטובת מפלגתו ועמו. אנחנו, אני חושב שהדרך הנכונה שאנחנו נגיד במפורש – אנחנו לא בכיס של אף אחד, לא בימין ולא בשמאל. אנחנו באנו לייצג את החברה שלנו שסובלת וכואבת ומדממת. זה הזמן לצאת לדרך חדשה.

“אני מודע למחלוקת בין הימין ובין השמאל, אבל אין דרך אחרת. כמו שאני מקבל את העובדה שהחברה הישראלית בחרה קשת פוליטית רחבה, מצד ימין ומצד שמאל, אני מקבל את זה ומנסה ליצור היכרות”.

אתה אומר שאין לך אידיאולוגיה.

“אני מבקש שגם הצד השני, החברה הישראלית, תכיר בי כשותף ותכיר בבחירה של החברה הערבית”.

יש לך חיבור יותר חזק עם הצד המסורתי, הדתי-לאומי בחברה הישראלית?

“אני חושב שראוי לנהל דיון מעמיק בסוגיה של ימין ושמאל בהיבט של חברה ערבית וחברה יהודית, אני, יש נושאים שאני מוצא את עצמי בימין בסוגיות חברתיות, דת ומדינה וכו’. יש סוגיות שאני נמצא בשמאל”.

חוק הלאום שנתניהו העביר, ובכחול לבן כמעט כולם חושבים שצריך להכניס את עיקרון השוויון. אתה משתף פעולה עם ימין אידיאולוגי שמכריח אותך להכיר בישראל כמדינה יהודית.

“בסופו של דבר אני רוצה לממש את האזרחות שלי, כולם אומרים שערך השוויון הוא שמור והוא חלק מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אני כרגע לא מנהל שיח ברמה הזאת, אני אומר שמדינת ישראל הגדירה את עצמה הרוב בישראל הגדיר את עצמו כמו שהוא רואה לנכון בעיניו, אבל מבחינתי החברה הערבית ילידי הארץ אנחנו רוצים את הזכויות שלנו, להיות בתוך מעגל קבלת ההחלטות, כן להשפיע לטובת החברה שלנו”.

אני רוצה להקריא לך משהו, מהמצע של רע”מ המפלגה שלך – תומכת בהקמת מדינה פלסטינית, שחרור האסירים הפלסטינים והבטחת זכות השיבה לפליטים הפלסטינים. 

“כאשר הצגתי את החזון שלי ואמרתי שאנחנו בעד שלום, ביטחון, שותפות וסובלנות בין שני העמים, אני מדבר על שני עמים שנמצאים בסכסוך עקוב מדם במשך 100 שנה. זה הזמן להסתכל קדימה לנהל דיאלוג, משא ומתן רציני ולהגיע לפשרה ההיסטורית. אתם יודעים חברים, כל אחד, אם אתם נשואים, כל אחד עושה את הפשרה בתוך הבית שלו כדי לשמור על הבית הזה. שני העמים צריכים לעשות פשרה כדי להגיע להסכם שלום ראוי”.

כולל שחרור מחבלים.

“הסכם שלום שיביא 55 הסכמי שלום אמיתיים עם כל מדינות העולם הערבי”.

תומך בזכות השיבה?

“בוודאי שאני תומך בזכות השיבה”.

יש אידיאולוגיה, אתה רוצה להיות אריה דרעי. כסף ונדל”ן, זה מה שמעניין.

“אני לא חושב שאריה דרעי רק מתעסק עם כסף ונדל”ן. אני רוצה להיות שותף פוליטי, אני נמצא בכנסת”.

אם יש בחירות וראש הממשלה מציע לך להיות שר, אתה אומר לו כן?

“כשתבוא ההצעה אני אשקול. לדון, לבחון אותה”.

למה שלא יהיה שר? הימין בעד שת”פ עם ערבים. אני מתרגש מזה.

“יש גישה כזאת בימין שהם כן בעד שיתוף פעולה, בעד מתן זכויות למיעוט הערבי”.

אבל אם אתה בעד זכות השיבה איך נשתף פעולה, אתה מחבק מחבלים.

“אני לא מחבק מחבלים, למה אתה שם אותי במקום הזה? יש קווים אדומים. אל תאשים אותי בתמיכה בטרור כי אני אפנה למשטרה ואתלונן. אתה משמיץ אותי. בוא ננהל את הדיון בצורה ראויה”.

אני אעזור לך ואספק עוד חומרים וראיות.

“זה לא העניין”.

תהיו מוכנים לתמוך בנתניהו?

“כל הצעה שתבוא, תונח על השולחן, נבדוק ונחליט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות