כך עיריית ירושלים מטפלת ב-88 המשפחות שבתיהם עלו בלהבות

ביוזמת ראש העיר משה ליאון: מאות מגשי פיצה חולקו לתושבי רחוב מטרסדרוף שבתיהם ניזוקו בשריפה • הנחה ללוות את התושבים עד למציאת פיתרון מלא לכלל המצוקות • עשרות חשמלאים עוברים בין הבתים בכדי לאפשר לתושבים לחזור לבתיהם • משפחות שבתיהם נפגעו ישוכנו בבתי מלון עד לתיקון
חרדים 10
ט' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 01:12

בשעת בוקר מוקדמת התעוררו בבעתה 88 משפחות, תושבי רחוב מטרסדרוף, כשגל עשן עכור מילא את הבתים והפר את אווירת הלילה המנומנמת.

מהר מאד התגלה הנזק העצום: החניון שמחבר בין כל הבניינים עלה בלהבות, דירות רבות נפגעו, הקירות התמלאו בפיח, והיה חשש לעשרות לכודים בקומות התחתונות.

הכבאים שהגיעו למקום, אסרו על התושבים לצאת מהדירות ובמאמץ הירואי הצליחו לכבות את הלהבות בלי נפגעים בנפש ב”ה.

עוד כשהשתוללה השריפה בחניוני הבניינים, הגיע למקום ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מלווה במנכ”ל העירייה ומנהלי האגפים הרלוונטיים, והחלו לדאוג לתושבים שפונו מהמבנה מחשש לבעיות בטיחותיות.

בהנחיית ראש העיר, קיבלו התושבים אוכל ומענה ראשוני למצוקות איתם התמודדו, כשמקביל צוותי העירייה פעלו במגוון רחב של תחומים על מנת לסייע לתושבים.

לא פחות מ-22 חשמלאים הוזנקו למקום משעות הצהריים, על מנת לאפשר לכמה שיותר דיירים לחזור לבתיהם עוד הערב.

להערכת גורמי המקצוע, יש עדיין כעשרים משפחות שלא יוכלו לחזור בימים הקרובים לבתיהם, ובהנחיית ראש העיר הם ישוכנו במלונות עד שבתיהם ישופצו ויושמשו מחדש.

כמו כן, הורה ראש העיר לטפל באופן מיידי במפגעים הסביבתיים במקום.

כבר מחר יגיעו טפסנים, תלויים על חבלים, על מנת למלא את הקירות בחול ולצבוע אותם מחדש, בכדי להחזיר לרחוב מראה סימפטי.

חברת החשמל נענתה לפניית ראש העיר ותבצע כאמור עוד הלילה חיבורים לבתים על מנת לאפשר לאנשים לחזור לבית.

כמו כן, במהלך היום, קיבלו התושבים, ארוחות חמות, ועזרה נוספת שתאפשר לילדים לצאת וללמוד למרות הקושי הקיים.

ראש העיר, משה ליאון: “אני כואב את כאב המשפחות שנשארו ללא קורת גג. העירייה בראשותי תעשה הכל על מנת לתת למשפחות את כל הכלים לחזור לחיי שגרה במהירות. אני נמצא בקשר רציף עם המשפחות ומשתדל לתת מענה לכל מצוקה שעולה מהשטח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות