ואיך ישראל עוזרת לאוקראינים? שיפצה שמונה בארות מים בכפרים

בארות המים הם מקור מי השתיה היחיד של תושבי זאייצבה וקודמה והם יעניקו מי שתיה למאות תושבים • תושבת הכפר: "יש לנו מי גשם, אבל הייתי רוצה שבתי ונכדתי ישתו מים נקיים" • שגריר ישראל, הרב יואל ליאון: "סמלי שחנכנו את הפרויקט בשבוע בו אנחנו קוראים את פרשת 'תולדות'"
נתן פרל
ב' כסלו התשפ"א / 18.11.2020 16:15

אתמול (רביעי) חנך שגריר ישראל באוקראינה, הרב יואל ליאון, שמונה בארות מים בעיר זאייצבה ובכפר קודמה ו’מרכז חוסן’ בסברדונייצק – שיסייע בטיפול פסיכולוגי המוענק ל-700 ילדים ובני משפחותיהם.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

הפרוייקטים, יוזמה של סוכנות הסיוע הבינ”ל של מדינת ישראל, מש”ב, והשגרירות הישראלית באוקראינה, יצאו לפועל בעקבות בקשת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לסייע לתושבי מזרח אוקראינה שטרם התאוששו מהקרבות באיזורם.

בארות המים הם מקור מי השתיה היחיד של תושבי זאייצבה וקודמה והם יעניקו מי שתיה למאות תושבים בעיר.

הפרוייקט בוצע בשת”פ עם ארגון האו”ם לפליטים UNHCR והקואליציה הישראלית לטראומה.

שגריר ישראל באוקראינה, יואל ליאון: “‘תיקון עולם’ הוא ערך יסוד ביהדות והיווה אור לרגלינו בהחלטה לסייע לתושבי האזור באמצעות ידע וטכנולוגיה ישראלית. זה אך סמלי שחנכנו את הפרויקט בשבוע בו אנחנו קוראים את פרשת ‘תולדות’ המדברת על הבארות שחפרו אברהם ויצחק”.

תושבת הכפר קודמה, הודתה מאוד לישראל: “לחיות בלי מים זה רע מאוד. פעם היינו יוצאים מהכפר כי הבאר הזו נהרסה. יש לנו מי גשם, אבל הייתי רוצה שבתי ונכדתי ישתו מים נקיים. ועכשיו הבארות תקינות והמים לא יזדהמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות