זחאלקה מסית: “מאה אלף יכולים לכתר התנחלות ולהפרידה מהעולם”

יו"ר בל"ד לשעבר קרא בראיון ברדיו: "לעשות פעולות שיביאו לקיצו של הכיבוש הישראלי בגדה המערבית" • סמוטריץ' פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית • ח"כ סופר דרש מיו״ר הכנסת לפעול לשלילת זכויותיו כחבר כנסת לשעבר
אריה ריבקינד
ב' כסלו התשפ"א / 18.11.2020 11:22

ג’מאל זחאלקה, חבר הכנסת ויו”ר מפלגת בל”ד לשעבר, השמיע אמש התבטאויות חמורות במהלך ראיון לרשת ב, וקרא לפלסטינים ביהודה ושומרון לצאת למאבק ב”כיבוש”.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

בראיון אמר זחאלקה: “צריך לעשות פעולות שיביאו לקיצו של הכיבוש הישראלי. אני מתכוון לזה שתהיה התקוממות עממית, מרי אזרחי, בגדה המערבית נגד הכיבוש. מאה אלף פלסטינים יכולים לכתר התנחלות ולהפריד אותה מהעולם”.

הבוקר (רביעי) הוא הסביר את אמירותיו הקשות: “אני מעוניין בשלום צודק ובסיום הכיבוש. התיאום הביטחוני מאריך את ימי הכיבוש ובסופו של דבר גורם לשפיכות דמים. צריך לנהל מאבק עממי, לא אלים, לסיום הכיבוש. כשהעולם הערבי נוטש, הפלסטינים צרכים לצופף שורות”.

הוא הוסיף: “כש-100 אלף איש יכתרו התנחלות העולם ישים לב למאבק הפלסטיני. העם הפלסטיני נכווה מספיק ומציע הסדר הוגן – מדינה פלסטינית בגבולות 67, וישראל דוחה זאת בתוקף. מה אתם רוצים מדינה דו-לאומית? אנחנו לא נעלם”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד זחאלקה: “קרא אתמול לאלימות וטרור נגד ההתיישבות והמתיישבים. יש לשים גבול לאזלת היד של מערכות אכיפת החוק אל מול התמיכה בטרור מצד מנהיגי ערביי ישראל בעבר ובהווה”.

ח”כ אופיר סופר כתב ליו״ר הכנסת יריב לוין לפעול לשלילת זכויותיו של זאחלקה כחבר כנסת לשעבר. כמו כן פנה חבר הכנסת סופר ליועמ״ש ולמ״מ המפכ״ל, ניצב מוטי כהן, על מנת שיפתחו בחקירה פלילית עוד היום כנגד זאחלקה בגין הסתה וסיכון חיי ציבור.

“ג׳מאל זאחלקה הוא ממשיך דרכו של המרגל בשארה, קורא למאבק עממי וטוען שכוונתו בדרכי שלום. המאבק העממי האחרון לו קראו מנהיגי הציבור הערבי היה באוקטובר 2000 בו יצאו אלפים מערביי ישראל כשהם מיידים אבנים ובקבוקי תבערה והורסים מכל הבא ליד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות