“זהו יום מעולה” • מודרנה: יעילות החיסון שלנו לקורונה – 94.5 אחוז

בכוונת החברה להגיש בקשה לאישור השימוש בחיסון בשבועות הקרובים • בשבוע שעבר הודיעה 'פייזר' כי החיסון שלה נמצא יעיל ב-90% • החיסונים צפויים להגיע לישראל מתחילת שנת 2021
חרדים 10
כ"ט חשון התשפ"א / 16.11.2020 14:27

חברת התרופות האמריקנית ‘מודרנה’, עימה חתמה ישראל כבר בשלב מוקדם יחסית של מגיפת הקורונה על הסכם אופציה לאספקת חיסונים – מפרסמת היום (שני) תוצאות ראשוניות של ניסוי שלב 3 בחיסון.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף מהביטוח הלאומי

על פי החברה, יעילות החיסון שפיתחה עומדת על 94.5%, יעילות גבוהה משמעותית מהמינימום הנדרש להכרה בחיסון כיעיל.

בהודעה מטעם ענקית התרופות נכתב שמדובר ב”יום נהדר”, וכי בכוונתה להגיש בקשה לאישור השימוש בחיסון כבר בשבועות הקרובים.

החיסון אותו מפתחת חברת מודרנה, בדומה לזה שמפתחת חברת התרופות פייזר, ינתן בשתי מנות בפער של חודש.

במודרנה מציינים, כי החיסון שפתחו עמיד במשך חצי שנה בטמפרטורת הקפאה סטנדרטית (מינוס 20 מעלות) ובמשך 30 יום בטמפרטורת קירור רגילה.

זאת בניגוד לחיסון של חברת פייזר לו נדרשות אחסנה ושינוע בטמפרטורות חריגות של 70 מעלות מינוס.

כ-30 אלף בני אדם לקחו חלק בסבב הבדיקות של מודרנה.  תופעות הלוואי שהתגלו אצל נסייני החיסון היו תופעות לוואי סטנדרטיות לחיסונים, ובהן עייפות חולפת וכאבי ראש.

ישראל חתומה על הסכם עם מודרנה וחברת ארקטוקוס – שהחיסון שלה עדיין לא עבר לשלב השלישי. במסגרת ההסכם נקנו מיליון מנות חיסון מכל חברה. אם החיסונים אכן יאושרו, הם צפויים להגיע לישראל מתחילת שנת 2021.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: “חברת מודרנה היתה חברת החיסונים הראשונה איתה חתם משרד הבריאות כבר לפני חודשים. הודעת החברה היא בשורה מצוינת לאזרחי ישראל. הפעילות של משרד הבריאות בחודשים האחרונים מוכיחה את יעילותה ואת הצלחתה באיתור, התקשרות ורכישה של החיסונים המובילים בשוק. יחד עם זאת, עדיין דרך ארוכה לפנינו ואסור לנו להיות שאננים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות