“שכרון כוח, התערבות בג”ץ תוביל לבחירות”: הח”כים מימין תוקפים

בליכוד מזהירים כי אם בית המשפט העליון יתערב בהסכם על מעמד ראש הממשלה החליפי - לא יהיה מנוס מללכת לבחירות • ח"כ אוסנת מארק: "אפשר לסגור את המדינה"
אריה ריבקינד
כ"ה חשון התשפ"א / 12.11.2020 21:20

גורמים בליכוד הבהירו הערב (חמישי), כי אם בית המשפט העליון יתערב בהסכם העוסק במעמד ראש הממשלה החליפי – לא יהיה מנוס מללכת לבחירות.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, אמר: “בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות בחוקי יסוד. התערבות כזו נעשית בלא כל סמכות, באופן שמנוגד לעקרונות הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה, ועל כן היא בטלה מיסודה. כל צעד כזה של בג״ץ מרחיב את התמיכה הציבורית בשינוי שיטת בחירת השופטים, ובהרחקתם מהמערכת של שופטים אשר מנצלים את תפקידם כדי לרמוס את הדמוקרטיה.

“לא אפסיק להיאבק עד שהשינויים ההכרחיים במערכת המשפט יבוצעו במלואם. זה מאבק קשה וארוך שנים, אבל הדמוקרטיה ורצון העם הם שינצחו בו”.

יו״ר סיעת ימינה, שרת המשפטים לשעבר, ח”כ איילת שקד: “חוק ממשלת החליפים, ששוריין ב-70 ח”כים, מגביל את הרוב בכנסת ולא היה צריך להיות מחוקק. בזמן אמת התרעתי על כך, אבל הם המשיכו בשלהם. יחד עם זאת, לבג”ץ אין סמכות לפסול חוקי יסוד ואל לו להתערב בהסדר שהכנסת חוקקה. יום יבוא והכנסת עצמה תבטל אותו”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תוקף את החלטת בג”ץ: “‏שופטי בג”ץ דוהרים ביהירות, בחוסר אחריות, ובשכרון כוח אל משבר חוקתי שכמוהו לא ידעה מדינת ישראל. התערבות חסרת סמכות בחוקי יסוד תערער את יסודות המשטר הדמוקרטי וריבונות העם, תהיה משהו שאסור יהיה לציית לו, תחייב את הכנסת למענה הולם, ועלולה לפורר את החברה הישראלית.

“‏האחריות לכך מוטלת בראש ובראשונה על השופטים, אבל במידה רבה גם על ‎ראש הממשלה נתניהו שבמשך שנות שלטונו הארוכות האכיל את המפלצת המשפטית, גידל אותה למימדים הנוכחיים שלה ושמר עליה מכל משמר. ההודעות הנזעמות של חברי הליכוד הערב הן מופע צביעות וחוסר מודעות עצמית מדהים”.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר: “זה לא התפקיד של בג”ץ להתערב בהסכמים קואליציוניים”.

ח”כ אוסנת מארק: “‏שופטי בג”צ ‘שוקלים’ לבטל את ההסכם הקואליציוני. המשמעות- ביטול חוק יסוד! אפשר לסגור את המדינה. יש שלטון ויש ריבון, קוראים לו בג”צ, כולנו סטטיסטים במשחק שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות