15 מיליון דולר: אחרי 34 שנים נתניהו העביר את הדירה היוקרתית למדינה

לפני 34 שנה נרשמה דירת יוקרה בשדרה החמישית במנהטן על שם בנימין נתניהו, שכיהן אז כשגריר באו"ם • כעת חתם ראש הממשלה על מסמך המצהיר כי הנכס אינו שלו אלא של המדינה • ולמה זה מתעכב?
חרדים 10
כ"ב חשון התשפ"א / 08.11.2020 23:27

אחרי 34 שנה שדירת השגריר באו”ם במנהטן, ששוויה 15 מיליון דולר, הייתה רשומה על שמו של השגריר באו”ם באותם ימים, ראש הממשלה בנימין נתניהו – נראה כי בקרוב היא תירשם על שמה של מדינת ישראל.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

לפי דיווח ב’גלובס’, לפני כחודש העביר משרד המשפטים לידי ראש הממשלה מסמך לחתימה המצהיר כי הנכס איננו שלו אלא של מדינת ישראל.

נתניהו חתם על המסמך והעביר אותו לחשב הכללי במשרד האוצר. שם מסרו ל’גלובס’, כי “המסמך הועבר למשרד החוץ, והוא הגורם המטפל”.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: “סוגיית תיקון הרישום הפורמלי עדיין מטופלת באמצעות מו”מ משפטי מול הנהלת הבניין. לכל הנוגעים בדבר ברור כי הדירה בבעלות מדינת ישראל” – כאשר הכוונה היא כי אין לנתניהו טענת בעלות על הנכס.

לפני כחצי שנה פנתה תנועת אומ״ץ אל שר החוץ גבי אשכנזי, בבקשה להתערבותו המידית בפרשה.

בתנועה ביקשו אז לבחון כיצד הדירה – הממוקמת בשדרה החמישית – נרשמה על שמו של שגריר ישראלי, כאשר מעולם לא נרשמה דירה כלשהי בעולם על שמו של שגריר, אלא רק על שמה של המדינה שהיא הבעלים של הדירה.

פרשת הדירה נחשפה לראשונה ב’גלובס’ לפני כשנתיים. לפי הדיווח, המדינה רכשה את הדירה ב-1986 תמורת 99 אלף דולר בלבד מאיש העסקים רוי צ’אק.

בגלובס מסבירים, כי לאור סוג ההתאגדות (קו-אופ) בה נמצאת הדירה נרשם ‘שטר המניות’ של הדירה כמקובל על שם שגריר ישראל לאו”ם דאז, בנימין נתניהו, בהיותו ראש המשלחת לאו”ם.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

גורמים המעורים בנושא אמרו ל’גלובס’, כי הסחבת נעוצה בהתנהלות הקואופרטיב אשר “עושה שרירים”. לדבריהם, הקואופרטיב המדובר הינו של אנשים שמחזיקים דירות למגורים והם לא מעוניינים בהעברות בעלות. עוד נמסר על ידי הגורמים, כי לצורך החלפת הבעלות נדרשות המלצות מוסמכים ביורוקרטיים רבים כולל אישורי כל בעלי הדירות, וכי אין מדובר באירוע יוצא דופן.

במשרד החוץ טוענים, כי החל מ-2016 מתנהל מאבק משפטי בין מדינת ישראל לבין חברת האחזקות, על רקע ניסיונות המדינה להעביר את הדירה בשדרה החמישית במנהטן על שם המדינה.

לפני כחודשיים פורסם במוסף ‘כלכליסט’, כי הנהלת הבניין בשדרה החמישית במנהטן ממשיכה להערים קשיים על מדינת ישראל. בכתבה פורסם, כי הנהלת הבניין מנעה משגריר ישראל באו”ם  גלעד ארדן ומשפחתו להיכנס לדירה ולהתגורר בה, כאשר הגיעו לניו יורק. הנהלת הבניין טענה כי רק הבעלים הרשום בדירה – בנימין נתניהו – יכול להתגורר בה. רק בתום דין ודברים עם הקונסוליה הישראלית שנמשך כמה ימים, וחתימתו של נתניהו על מסמך המאשר זאת, נכנסה משפחת ארדן לדירה.

עם זאת, יש מי שטוענים כי הרקע למחלוקת מצוי בדרישה של ה’קו-אופ’ ממשרד החוץ לשפץ את הדירה, דבר שלא נעשה בפועל. סיבה נוספת לקשיים שמערים ה’קו-אופ’ היא ההשלכות של מגורי דיפלומטים ישראלים בבניין כמו סוגיות אבטחה, מה שמעורר הסתייגות מצד כמה מדיירי הבניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות