פרופ’ חזי לוי תקף את הרבי – ועורר סערה • אייכלר: “דורשים התנצלות”

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופס' חזי לוי, תקף את דברי האדמו"ר מויז'ניץ על 'המלשינים': "זו קריאה שראויה להוקעה" • הח"כים החרדים זעמו • ח"כ טסלר: "נדהמתי. מוחה נגד הדברים שנאמרו וקורא לו לחזור בו לאלתר"
יוסף גרינבוים ואריה ריבקינד
י"ד חשון התשפ"א / 01.11.2020 21:50

מעורר זעם: מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, תקף הערב (ראשון) את דבריו של האדמו”ר מויז’ניץ, כי יש להוקיע את המלשינים על אירועים המוניים, תפילות בבתי כנסת או לימוד  בתלמודי תורה – וגרר את זעמם של ח”כי אגו”י.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

“הקונוטציה נוראית נוכח מה שהחברה שלנו עברה כבר”, אמר לוי בראיון לשלי יחימוביץ’ ויגאל גואטה ברשת ב’. “זו קריאה שראויה להוקעה וראויה לאכיפה. אני כאזרח לא מקבל את זה. יש כללים שכל החברה הישראלית צריכה לאחוז בהם כדי לחיות במידה שפויה עם פחות תחלואה. הקורונה לא עזבה אותנו ולא מבדילה בין ויז’ניץ לבין קדוש במג’דל שאמס”

ח”כ יעקב ליצמן תקף: “הדברים שנאמרו בידי פרופ’ חזי לוי מנכ”ל משרד הבריאות נגד דברי האדמו”ר מויז’ניץ ראויים לגינוי. אף פקיד ממשלתי ולו הבכיר ביותר לא יכול להתערב בהוראת קודש של אדמו”ר מוערך, מנהיג נערץ בישראל”.

ח”כ יעקב טסלר, נציג ויז’ניץ בכנסת, הגיב:  “נדהמתי מהצהרתו של מנכ”ל משרד הבריאות חזי לוי כלפי זעקתו הכנה והנכונה של האדמו”ר מויז’ניץ נגד המוסרים והמלשינים. אני מוחה נגד הדברים שנאמרו וקורא לו לחזור בו לאלתר”.

ח”כ ישראל אייכלר, אמר: “כל יהודי חרדי מזועזע מדבריו של מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, כנגד האדמו”ר מויז’ניץ, אשר שפך לבו הטהור, על עתיד הדור, שכולו תלוי בחינוך התורני ובדבקות מסורת אבות, אל מול המלשינים שכבכל הדורות השתמשו בשלטונות לעקירת תורה ויהדות”.

לדבריו, “דברי המנכ”ל, שאין לו מושג בגדולי ישראל בשיחם ובשיגם, מבטאים את הנתק המוחלט בין המשטר החילוני ליהדות התורה וקדשי ישראל. זאת הידרדרות נוספת ביחסי השלטון החילוני ופקידיו לקדשי ישראל וליחס של פטרונות וחוסר הכבוד לתורה ולגדולי התורה שבזכותם קיים העם היהודי.

“בריאות העם הפך למכשיר בידי המשטר החילוני, להשבית את תלמודי התורה וישיבות הקדושות. לכן מתירים לעצמם פקידיה הבכירים ושריהם ויועציהם, בביזוי גדולי ישראל ומנהיגי העדה.

“היהדות הנאמנה דורשת את התנצלות המנכ”ל, שבוודאי לא היה מודע לעצמת הפגיעה בכבוד התורה. הגיע הזמן להפסיק את רדיפת הדת ושומריה בחסות הקורונה”.

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם מרוויחים הטבות שלא יחזרו?

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאות ב’ביטוח הלאומי’

אמש, במהלך ‘סעודה שלישית’, תקף הרבי מויז’ניץ את תופעת ההלשנות במגזר החרדי וטען כי יש להוקיעה. “בתקופה האחרונה החלו להקל במקצת על ההוראות בפתיחת כל בתי החינוך, בתי המדרש והיכלי הישיבות. אי אפשר להמשיך במצב של סגירת בתי החינוך. אין זה פיתרון נאות. אולם קמה וגם ניצבה חבורת ‘מלשינים’.

“זקיני הקדוש בעל ה’אמרי חיים’ זיע”א היה אוהב ישראל בכל מאודו, אהב כל יהודי, אולם נגד מלשינים דיבר כל דבר אסור. מצד התורה מותר להחרימם מכלל ישראל, אסור לתת להם למלאות רצונם הנזולה. מלאים רשעות לשמה יש בהם, לדאבוננו יכולים המה להתפלל ג’ תפילות ביום ולהניח תפילין, שום דבר לא שווה אצלם, צריכים להוקיעם ממחננו”.

הרבי טען: “אנשי המשטר המה אחראים לקיים סדר ולשמור על סדר הציבור לא ח”ו להרביץ ולהפריע לשמחות. אולם אלו מגיעים רק כתוצאה מהלשנות של מלשינים רח”ל. בדורות קודמים ראינו שהחרימו מלשינים מהמחנה ממש”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואם דברי המנכ"ל יותר הגיוניים?
    02/11/2020 22:26
    יוסי
  1. כמובן שהוא צודק

  2. הוא נשמע
    21/11/2020 22:24
    יהודי אמיתי
  3. כמו רב רפורמי. היהדות בהחלט התקלקלה בדור הזה, “והאמת תהיה נעדרת”.
    ישר כוח לרב צחי.