‘מייצרים להם כסף’: האם היולדות משכונת ויז’ניץ בחיפה מופלות?

שכונת ויז'ניץ בחיפה נחשבת לשכונה 'ירוקה' כבר חודש. אבל זה לא מונע מבית החולים 'בני ציון - רוטשילד' לדרוש מהיולדות שבאות מהשכונה לבצע בדיקת קורונה, לעומת תושבות משכונות אחרות בעיר • מיילך זילברשלג, שחשף הקלטה: "מהמשפחה שלי בכל מקרה אף אחת לא תלד שם יותר"
יוני גרין
י"ד חשון התשפ"א / 31.10.2020 23:47

שכונת ויז’ניץ בחיפה נחשבת לשכונה ‘ירוקה’ כבר חודש. מאות הבדיקות שנערכו במקום בשבועות האחרונים יצאו שליליות.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

אבל כל זה זה לא מונע מבית החולים  ‘בני ציון – רוטשילד’ בעיר לבצע סלקציה: אם את יולדות מויז’ניץ תעברי בדיקת קורונה עם הגעתך לבית החולים. אם את מאזור אחר בעיר, גם אם הוא מוכה קורונה, את רשאית להיכנס ללא בדיקה.

לא מאמינים?

בהקלטה שפרסם איש התקשורת מלך זילברשלג בערוץ הטלגרם שלו נשמע תושב השכונה החסידית משוחח עם מחלקת יולדות בבית החולים, שם נאמר לו כי תושבות השכונה חייבות לעבור בדיקה.

הנה השיחה:

תושב: אני התקשרתי לכמה חולים, יש לי קרובת משפחה שילדה לפני שבוע בשעה טובה, הבית חולים דרש ממנה אם היא גרה בשכונת ויז’ניץ – בדיקת קורונה.

מחלקת יולדות: “נכון. אנחנו עושים אותה פה, בבית חולים, היא לא צריכה לבוא איתה מהבית. היא לא צריכה לעשות אותה בקופה. אם היא גרה בויז’ניץ כשהיא באה לפה, אנחנו לוקחים בדיקה”.

לפי החוק מותר לכם לעשות כזה דבר?

“זה ההנחיות שקיבלנו ממחלקת זיהומים לגבי האזורים בחיפה שיש בהם יותר תחלואה”.

אז סתם ככה, לידיעתכם, בחודש האחרון לא היה פה שום חולה קורונה. בויז’ניץ. שנית, אני רוצה לדעת אם אנחנו מגיעים בלילה, עושים לה את הבדיקה, מהבדיקה עד התוצאה איך אנחנו נקראים? אנחנו גרים בויז’ניץ.

“כלום, אם אין לה תסמינים והיא מרגישה טוב ההתייחסות היא רגילה לחלוטין. ואם למחרת היא נמצאת חולה קורונה אז מתייחסים כחולה”.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

מחפשים דירה בלב רמת בית שמש ד’? אתם חייבים לשמוע על ההטבה

ואם היא במחלקת קורונה, בעלה יוכל להיכנס איתה?

“לא”.

רק היא עוברת בדיקה?

“כן. והבעל בעקרון צריך ללכת הביתה אם מתגלה תשובה חיובית”.

אז את אומרת שזה הנוהל שלכם, אבל אתם יודעים שלפי חוק אסור לכם ככה לעשות.

“אני לא מכירה את החוק, אני לא יודעת, אני יודעת שאלו הן ההנחיות שאנחנו קיבלנו. לא הלכתי לבדוק מה החוק. יש בתי חולים בארץ שעושים לכל אשה שדורכת בבית החולים בדיקה”.

אז בואי אני אספר לך. אני לפני שתי דקות סיימתי שיחה עם משרד הבריאות, הם אמרו לי ככה: בית חולים יכול לדרוש מכולם בדיקות, הוא לא יכול לדרוש מאחד כן ומאחד לא. דיברתי איתה, היא אמרה לי שהיא שולחת את העניין הזה לבדיקה, כלומר התלוננתי על הבית חולים שלכם, אבל אני חושב קדימה: אשתי רוצה ללדת, בקצב הזה הכתובת לא תהיה בני ציון. יש עוד בתי חולים, ביחסים טובים יותר איתנו.

“אלה ההנחיות שיש לנו, אנחנו לא עושים איפה ואיפה, הנחיות שלנו, כל תקופה יש לנו מקומות אחרים שאנחנו מקבלים הנחיות לעשות להם בדיקות”.

את יכולה אבל לומר שאת יודעת שזה בעייתי אבל אלו הן ההנחיות שלכם? כי אני מקליט את זה…

“אני לא ממשיכה לנהל שיחה אם אתה מקליט, אני נורא מצטערת. אתה יכול לפנות להנהלת בית החולים”.

מיילך  זילברשלג הדגיש: “לא מספיק מובן בהקלטה שבית החולים הוא הקרוב ביותר לשכונה, מאות לידות מויז’ניץ בשנה קורות שם. או במילים אחרות: אנחנו מייצרים להם כסף. לדעתי, רבות לא תלכנה לשם בלידות הבאות. מהמשפחה שלי בכל מקרה אף אחת לא תלד שם יותר, ואם אתם עוקבים אחריי אתם כבר יודעים שמדובר בהרבה מאוד לידות”.

אביו, יועץ התקשורת דודי זילברשלג הגיב: “שלושים! מצאצאי נולדו בבני ציון, אנו לא מתכוונים לעצור את הילודה, אנו כן מתכוונים ללדת במקום אחר”.

מבית החולים בני ציון נמסר בתגובה: “הנושא נמצא בבדיקה ובכוונת הנהלת ביה”ח לחדד את הנהלים בנושא על מנת להימנע מאי נעימויות מיותרות”.

ינקי אדלר, מתאם קשרי קהילה, סיפר: “שוחחתי עם מנהל בית החולים בני ציון ד”ר אוהד הוכמן, הידוע בהערכה הרבה וביחס החם שלו למגזר החרדי ולקהילת סערט ויז’ניץ, וביקש להבהיר באופן חד משמעי שאין חס וחלילה מדיניות של בית החולים לבקש ממי מבין קהילת ויז’ניץ לבצע בדיקות קורונה באף אחת ממחלקות ביה”ח, לרבות יולדות ומיון, וכי הטעות טופלה על ידו במיידי והנושא אף יובהר מחר שוב לכל מנהלי המחלקות בבית החולים.

“ד”ר הוכמן הבטיח כי בבית החולים בני ציון, ימשיכו להעניק יחס חם ואוהב לקהילה והם רואים בנו חלק חשוב במשפחה הגדולה של בית החולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות