הישראלי הראשון שישתתף בניסוי חיסון הקורונה: “זכות גדולה לעזור”

שגב הראל, בן 26 משדה נחמיה, וגבר נוסף מיישוב בדרום הארץ הם הנסיינים הראשונים שיקבלו מחר את חיסון הקורונה שפותח במכון הביולוגי • השלב הראשון של החיסון יימשך חודש ויכלול 100 נסיינים
תמי גיל
י"ג חשון התשפ"א / 31.10.2020 20:47

המרכז הרפואי ‘שיבא’ הודיע כי שגב הראל, בן 26 משדה נחמיה, הוא הישראלי הראשון שישתתף מחר (ראשון) בניסוי חיסון הקורונה שפותח במכון הביולוגי אשר יתקיים במרכז הרפואי שיבא.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

שגב,  סטודנט לתואר ראשון במנהל עסקים ברופין, ועוד גבר בן 34, דוקטורנט לאימונולוגיה מיישוב בדרום הארץ, יהיו הנסיינים הראשונים. אחד מהם יקבל חיסון דמה והאחר את החיסון האמיתי.

שניהם התנדבו להיות הראשונים שיעברו את החיסון, ועברו בדיקות דם ביום חמישי לקראת קבלת החיסון.

“החלטתי להתנדב לניסוי כי אני רואה זכות גדולה לעזור ולתרום. הרבה אנשים נפגעו מהקורונה בריאותית נפשית וכלכלית. ואם זו התרומה הקטנה שאני יכול לתת, להשתתף בדבר הזה ולהביא תקווה שאנחנו בדרך לסיים את המגפה אז עשיתי את שלי”, אמר הראל – וציין כי גם הוא איבד את פרנסתו בתקופה זו.

לדבריו, “אין לי ממש חששות. אני בחור בריא, ואני מאמין במערכת החיסונית שלי. בטוח שיהיה בסדר”.

הוא הוסיף:  “המשפחה הקרובה שלי תמכה בהזדמנות לעשות את הדבר ההיסטורי הזה. יש כאלו שפחות תמכו ויש שיותר. זו החלטה שלי וככל שאני יותר מתעמק בנושא אני עוד יותר שלם”.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

מחפשים דירה בלב רמת בית שמש ד’? אתם חייבים לשמוע על ההטבה

הנסיין השני מעיד כי הוא מחכה לקבלת החיסון בקוצר רוח, ואף הדגיש שאין בו שום חשש לקראת הניסוי. כדוקטורנט בתחום מדעי החיים הוא מבין לעומק את הרכב החיסון ומאפייניו, והוא מאמין בהחלט שבהשתתפותו הוא תורם לקידום המלחמה בקורונה ומייחל להצלחת הניסוי.

שני הנסיינים יישארו באשפוז למשך יממה רק לצורך השגחה וכדי לוודא שאין לניסוי תופעות לוואי.

השלב הראשון של החיסון יימשך חודש ויכלול 100 נסיינים בשני בתי החולים-שיבא והדסה.

באם היממה הראשונה תחלוף ללא תופעות לוואי, למחרת – יום שני, יחלו את הניסוי עוד 4 משתתפים נוספים: שניים בשיבא ושניים בהדסה ובסך הכל 6 נסיינים שמהם 4 יקבלו את החיסון ושניים יקבלו חיסון דמה.

נסיינים אלו יישארו להשגחה בת 8 שעות בבתי החולים. הנסיינים הללו יקבלו מנה במינון מעט גבוה יותר משני הנסיינים הראשונים.

בית החולים הדסה עדכן אתמול כי המשתתף הראשון שיקבל בבית החולים את החיסון הוא צעיר בן 34. מדובר בדוקטורנט מדרום הארץ, שהתנדב לקחת חלק בניסוי.

המשתתף הראשון קיבל אמש הודעה ממנהל היחידה למחקרים קליניים בהדסה, פרופ’ יוסי קרקו, ומתאמת המחקר חנה דרורי, כי נמצא מתאים להשתתף בניסוי וסוכמו עימו הפרטים האחרונים.

החיסון הישראלי שפותח במכון הביולוגי משתמש בטכנולוגיה דומה שנוסתה בהצלחה כבר כמה זמן נגד נגיף האבולה.

בשלב הראשון של הניסוי החיסון יוזרק לבני 18-55, אחר כך לבני 56-85.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיסון
    31/10/2020 23:39
    אבי
  1. את החיסון צריך לנסות על פוליטקאים תחילה ,אם הם ישרדו החיסון בטוח אם לא המדינה תנצל.