הערבים נוהרים לנתניהו: הטלטלה שחוללה הנורמליזציה ברחוב הערבי

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, חושף את הדרמה הפוליטית המתחוללת ברחוב הערבי • הסוקר יוסף מקלדה חוזה שכ-100 אלף יישארו בבית ורבים יעברו לרשימות ציוניות, ובראשן הליכוד • "זו הסיבה לטקסטים המדהימים הנשמעים בימים אלה מפי יו"ר רע"מ, בזכות שת"פ עם נתניהו"
חרדים 10
י"ב חשון התשפ"א / 30.10.2020 13:05

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר, חושף היום (שישי) בטורו ב’המוסף לשבת’ של ידיעות אחרונות מעט מהדרמה הפוליטית המתחוללת ברחוב הערבי, מאז החתימה על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמיריות ובחריין – וקובע כי הרשימה המשותפת עלולה להיות המפסידה הגדולה מסיבוב בחירות רביעי.

לא כדאי לכם להחמיץ: אלה הטעמים החדשים של ‘מילקי’

“באביב האחרון ספגה הרשימה מהלומה מורלית איומה”, כותב סגל. “עם רוח גבית מכ-600 אלף מצביעים ערבים החליטו חבריה, כולל בל”ד, להמליץ לנשיא על בני גנץ, רמטכ”ל במילואים ומי שהתגאה בתשדירים במספר המחבלים שהרג. אבל במקום להפוך חלק מגוש שיחולל מהפך וינהיג את המדינה, כמקווה, הם גילו שגנץ השתמש וזרק. קולות הח”כים הערבים היו מגש הכסף שעליו הוקמה ממשלת האחדות הציונית”.

סגל מסביר: “מחד, נשבר סופית האמון בגוש השמאל-מרכז וביכולת להקים איתו קואליציה (“אף אחד לא רוצה לקנות את המוצר שנקרא השמאל הציוני”, פסק השבוע אחמד טיבי). מצד שני, שיאי ההצבעה במגזר נשברו בגלל צמא להשתלבות בחברה הישראלית והרצון בהפסקת האופוזיציונריות הכרונית”.

ואז הגיע הסכם השלום עם האמירויות.

“חברים ערבים טוענים בפניי כבר שבועות שהיהודים אינם מסוגלים להבין את עוצמת הטלטלה שחוללה הנורמליזציה בפוליטיקה של המגזר”, מספר הפרשן הבכיר. “לפי הסוקר יוסף מקלדה המצביעים ברובם נלהבים מההזדמנויות הכלכליות שיביא ההסכם, אבל רשימתם הצביעה בכנסת נגד, גורם כמעט יחיד בעולם נגד ההסכם למעט איראן ואבו-מאזן”.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

מחפשים דירה בלב רמת בית שמש ד’? אתם חייבים לשמוע על ההטבה

התוצאות, אומר סגל, ניכרות היטב בסקרים של מקלדה: “הוא חוזה שכמעט 100 אלף מצביעים ערבים יישארו בבית, וגם בקרב אלה שיבואו רבים יעברו לרשימות ציוניות. בראשן, הפתעה: הליכוד”.

לדברי סגל, “זו הסיבה לטקסטים המדהימים הנשמעים בימים אלה מפי יו”ר רע”מ, מנסור עבאס, בזכות שיתוף פעולה עם נתניהו. בל”ד הלאומנית אומרת: כל הציונים משמאל ומימין אותו דבר, ולכן אין טעם לשתף פעולה עם איש מהם. רע”מ האיסלאמית אומרת: הם אכן אותו דבר, ולכן מי שייתן יותר – אני איתו. בתווך ניצבים עודה וטיבי, נבוכים”.

סגל ממשיך ומנתח: “האיש שהקים את הרשימה המשותפת הוא אביגדור ליברמן, בחוק שהעלה את אחוז החסימה וכפה איחוד. בשבוע שעבר הוגשה לכנסת הצעת חוק של שלמה קרעי מהליכוד, להורדתו לשני אחוזים, דבר שיסייע לפירוק הרשימה לגורמיה הראשוניים.

“רק מישהו תמים במיוחד לא יראה את ברית האינטרסים. זה עדיין לא הסכם שלום בין הליכוד והתנועה האיסלאמית, אבל זו לבטח תחילתה של נורמליזציה”.

יצוין, כי מסקר מנדטים שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עבור ‘מעריב־סופהשבוע’, עולה כי הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שרושמת ירידה תלולה בסקרים האחרונים, מקבלת זה השבוע השני ברציפות 12 מנדטים, לעומת 15 בכנסת הנוכחית.

לפי הסוקר, הרשימה המשותפת מושפעת משיעור גבוה מאוד של 35% מתלבטים בציבור הערבי, שטרם החליטו כיצד יצביעו בבחירות הבאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות