בעל פיצוציה, עובד עירייה ואופנוע של השיטור עירוני מבני ברק שהוצת

מתחילת השבוע נעצרו שלושה חשודים בהצתת האופנוע לפני שלושה חודשים: תושב פרדס כץ, בעל פיצוצייה, ועובד עיריית בני ברק שלפי החשד סיפק לשניים את כתובתו של הפקח • לטענת המשטרה לשלושה יש מניע
חרדים 10
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 21:27

צוות חקירה מיוחד של משטרת מרחב דן עצר בתום חקירה סמויה שלושה חשודים באיומים והצתת אופנוע של פקח בשיטור עירוני של בני ברק.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

העצורים הם שי הררי בן 40 מבני ברק, דוד מלקוניאן בן 29 מרמת גן, ודניאל שריפוב בן 19 מתל אביב.

לפי דיווח באתר ‘פוסטה’, לפני שלושה חודשים, ב-3 באוגוסט, קיבלה המשטרה דיווח על הצתת האופנוע בעת שחנה בראשון לציון, סמוך למקום מגוריו של הפקח המסייע לשיטור העירוני.

לפי החשד, קודם לכן ספג הפקח איומים על רקע פעולת אכיפה שביצע בעסק מסוים מתוקף תפקידו.

החשד כלפי הררי – מוכר למשטרה שריצה בעברו מאסרים בתיקי סחיטה וסמים – עלה סמוך לאחר ההצתה, אולם נדרשו זמן ומספר פעולות חקירה כדי לגבש חשד סביר נגדו. בחודש האחרון חלה התפתחות בחקירה, ולכן בשבוע שעבר הוצא נגדו צו מעצר, שמומש ביום שני השבוע, עם מעצרו.

היחידה החוקרת ביקשה מבית משפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרו של הררי בשבעה ימים, בטענה שכעת יש ראיות בתיק.

סנגורו, עו”ד יקי קהן, הכחיש את המיוחס למרשו וטען לשיהוי בפעילות המשטרה – מה שמחליש את החשד כלפי הררי ומקטין את עילות המסוכנות והשיבוש.

השופט יעקב שקד קבע, כי קיים חשד סביר אך נענה חלקית בלבד לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של הררי עד היום – 28 באוקטובר.

שעות ספורות לאחר מעצרו של הררי נעצרו גם שני החשודים האחרים, שאיתם הוא לכאורה קשר קשר.

לפי הדיווח בפוסטה, בדיון התברר כי מלקוניאן, בעל פיצוצייה המוכר אף הוא למשטרה, נחקר כבר בתחילת אוגוסט וטען כי בזמן האירוע היה בעסק שלו. הוא אפילו ביקש אז לבדוק את מצלמות האבטחה כדי להוכיח את גרסתו. לטענת המשטרה בדיון, מאז מעצרם של החשודים התווספו חומרי חקירה נוספים שלא היו בתיק קודם לכן.

בין היתר התקבלו עדויות על כך שלמלקוניאן סכסוך מול אותו פקח על רקע דוחות שרשם לו.

סנגוריו, עורכי הדין איתן כבריאן ויניב פרץ, הכחישו את המיוחס למרשם.

שריפוב, עובד בעיריית בני ברק, חשוד שניצל את תפקידו בעירייה וסיפק לחשודים האחרים פרטים על כתובת מגוריו של הפקח בראשון לציון. המשטרה הוסיפה בדיון להארכת מעצרו, כי גם לו היה מניע לפעול נגד אותו פקח.

סנגורו, עו”ד לירן זילברמן, ציין כי בין החשוד לבין המתלונן קיים סכסוך בין ארבעה חודשים, שבמסגרתו החשוד הגיש תלונה בעירייה נגד אותו פקח – תלונה שלדבריו נמצאה מוצדקת.

השופטת ענת יהב קבעה כי קיים חשד סביר נגד שני החשודים: “אין המדובר רק במניע כפי שניסו להראות הסנגורים, אלא במעשים ממש שבוצעו על רקע הטלת דוחות על-ידי אותו פקח שהרכב המנועי שלו הוצת”.

השופטת ציינה כי עילת המסוכנות – שלושה חודשים לאחר ההצתה וללא תלונה על איומים או אלימות כלפי אותו פקח – אינה בעצימות גבוהה, אולם עילת המעצר של שיבוש הליכי חקירה בעצימות גבוהה מאוד. לפיכך, היא האריכה את מעצרם של השניים עד 30 באוקטובר.

עורכי הדין כבריאן ופרץ מסרו: “החשוד (מלקוניאן) נחקר כבר לגבי הנושא לפני כחודשיים וחצי, מסר אליבי ואף הפנה את היחידה החוקרת לראיות המחזקות את טענותיו. מסתבר שהאליבי לא נבדק למרבה הפלא עד למעצר הנוכחי. מרשי כופר מכל וכל מחשדות המיוחסים לו והוא מדגיש שאין לו חלק באירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות