מטחים לדרום • צה”ל תוקף • מצרים: הושגה התקדמות

למעלה מ-50 רקטות נורו מ-8 בבוקר: פגיעה ישירה בבית בשדרות • שלשה פצועים מפצמ"ר בשער הנגב • פיקוד העורף: חזרה למצב חירום: חופי הים באשדוד וראשל"צ סגורים • אלפי פלסטינים נמלטו מבתיהם במזרח עזה • נתניהו ויעלון הורו לצה"ל להגיב בעוצמה • המשלחת הישראלית חזרה מקהיר • מצרים: הושגה התקדמות רבה במו"מ
שי וייספיש ושמוליק קרסיק
י"ב אב התשע"ד / 08.08.2014 05:49

צה”ל חזר הבוקר (שישי) לתקוף מטרות בצפון רצועת עזה, מהאוויר ובאש ארטילרית. זאת לאחר שראש הממשלה ושר הביטחון הנחו את “להגיב בעוצמה”.

בשעה 8:00 בבוקר הסתיימה הפסקת האש בת 72 השעות בין ישראל לבין חמאס, ומיד עם תום ההפוגה נשמעו אזעקות צבע אדום באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת בשמי העיר ואחת נוספת בשמי מועצת חוף אשקלון. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בשטח המועצה.

בהמשך נמשכו השיגורים לעבר יישובי הדרום. מאז שעות הבוקר שיגרו המחבלים כ-40 רקטות. הג’יהאד האסלאמי קיבל אחריות לירי 3 רקטות לאשקלון.

שלשה נפגעו בנפילת פצמ״ר בישוב בעוטף עזה. אחד פונה במצב בינוני והשנים האחרים נפגעו קל מרסיסים. הפצוע הבינוני הוא ד”ר נחמי פז, מנכ”ל מכללת ספיר, בן 71. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מחבלה בגפיו. בנוסף נפצע באורח קל אדם במועצה האזורית שדות נגב בעת שרץ למרחב מוגן.

בית בשדרות ספג פגיעה ישירה. נגרם נזק. אישה אחת לקתה בחרדה.

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת, כי אלפי פלסטינים נמלטים מבתיהם במזרח עזה לכיוון מרכז הרצועה.  “צה”ל נערך לאפשרות זו ונחוש להמשיך ולשמור על ביטחון תושבי מדינת ישראל”, נמסר מדובר צה”ל. “כוחותינו נשארו פרוסים באזור הגדר ובתוך הישובים בעוטף עזה במוכנות מלאה לפעולה, בהתאם להחלטות הדרג המדיני ועל פי התוכניות”.

ארבע שעות לפני סיומה של הפסקת האש ההומנטרית ירו ארגוני הטרור מעזה שתי רקטות לכיוון המועצה האזורית אשכול, שתי הרקטות התפוצצו בשטח פתוח בסמוך לאחד מן הישובים. בחמאס מכחישים את הדיווח וטוענים כי לא נורו רקטות.

פיקוד העורף שינה את ההנחיות: מקלטים ייפתחו בכל טווח 80 קילומטרים מן הרצועה – אזור הדרום, המרכז, ירושלים, השרון ועמק חפר.

עד לטווח של 40 קילומטרים אסור לקיים התכנסויות והתקהלויות מעל 500 איש, בשטח פתוח או סגור.

מטווח של 40 קילומטרים ועד 80, אסור לקיים התקהלויות בשטח פתוח של למעלה מאלף איש.

החוף הנפרד באשדוד לא ייפתח היום, בהתאם להחלטת ראש העיר. גם חוף ראשון לציון פונה ממתרחצים.

המשלחת הישראלית עזבה את קהיר מבלי לחתום על הסכם מכל סוג שהוא. מוקדם יותר פורסם כי מצרים הודיעה למשלחת הפלסטינית כי באם יירו רקטות אל עבר ישראל, תשלח מצרים את חברי המשלחת בחזרה לעזה.

גורם מדיני אמר אמש בשעות הערב לאור איומי חמאס: “אנחנו לא מתייחסים בזלזול לאיומי חמאס שלא להאריך את הפסקת האש, אבל ירי לעבר ישראל ייענה בתגובה קשה”.

• האיום גובר: חמאס דורש נמל • ישראל: תהיה תגובה קשה

בתזמון מעניין הודיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי אישר פעולות אוויריות בעירק רק באם הפעולות נעשות “לצורך הגנת תושבים אמריקאים”, כמו כן אישר העברת סיוע הומניטרי. לפי מספר ימים אמר אובמה, כי יש לשמור על הפסקת האש הנוכחית, וכי כל פתרון ארוך טווח “חייב לכלול הסרת המצור מעל רצועת עזה תוך שמירה על ביטחונה של ישראל”.

משא ומתן בקהיר: “יש התקדמות”

שעות ארוכות קודם לכן, הודיע דובר הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל-קסאם במסיבת עיתונאים שכינס בעזה, כי הוא קורא למשלחת שלא להסכים להמשך הפסקת האש אם לא ייענו דרישותיהם.

“אנו מוכנים להצית את המערכה מחדש ונהפוך את הטנקים של צה”ל לצעצועים”, איים הדובר. “נפתה את צה”ל במלחמה קרקעית רחבה ונגרום לו לאלפי הרוגים ומאות אסירים במקרה שלא ייכנע לדרישותינו”.

אנשי ארגון הטרור חמאס מכל הזרועות הודיעו במהלך כל הערב, כי באם לא תהיה התקדמת עד לשעה שמונה בבוקר, יחזרו מחבלי הארגון לירות רקטות אל עבר ישראל. בכיר חמאס עיזת א-רישק מסר, כי דברי הזרוע הצבאית הגיעו למשלחת בקהיר, וכי חברי המשלחת נמצאים עם אנשי הזרוע הצבאית “בשוחה אחת”. דובר חמאס בחו”ל אוסמה חמדאן אמר: “לא ניסוג מהזכות לנמל – זה השער של עזה לעולם”.​

הדרישות הפלסטיניות כוללות: הסרת המצור מעל רצועת עזה, הקמת נמל תעופה ונמל ימי, נתינת מרחב דייג של 12 מייל-ימי מחופי עזה, ודרישות הנוגעות לשחרור אסירים ואפשרות מעבר בין יהודה ושומרון לעזה.

בשעות האחרונות מדווחים גורמים מצריים, כי הושגה התקדמות רבה במו”מ בקהיר, וכי נותרו מחלוקות מעטות.

משרד החוץ המצרי פרסם הודעה בה  קרא לצדדים לנהוג באחריות, “לשוב מיד להפסקת אש, לנצל את ההזדמנות ולחדש את המשא ומתן על נקודות המחלוקת המצומצמות ביותר בין הצדדים בזמן הקצר ביותר”.  בנוסף הובע צער על המשך הלחימה והפגיעה באזרחים.

ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר עזאם אל-אחמד אמר: “אנחנו מכונסים כאן במטרה להגיע להסכם סופי שישיב את הזכויות לעמנו”, הוא לא פירט לגבי ההסכמות אליהם הגיעו כבר במסגרת המו”מ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני יכולה להעיד על הרבה מקרים
    08/08/2014 12:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. :::::זהירות::::::המלחמה האמיתית – מלחמת צה”ל בחרדים.

    היות והחרדים אנשים טובים ומכירים טובה לחיילים ומתפללים ואף לומדים לשלומם, ישנם גורמים בתוך הציבור החרדי, שרוצים לקחת את זה צעד קדימה, ולהטמיע את הצבא ולהכשיר את השר”צ הטמא (שירות צבאי של הכופרים) בושה מה שהולך באתר שלהם….

    היום אני מאמינה באמונה שלמה, שאם כולנו הינו שומרים תורה ומצוות לא היינו צריכים צבא ומלחמות בארץ ישראל. תפסיקו כבר עם התגובות הרדודות. בכלל איך נער חרדי/ת שומר/ת מצוות יכול לשרת במקום פרוץ לגמרי, מלא אינטרנט, מלא מלא מלא “זנות”, (ללא בושה) מלא תועבות, אייפונים, חיילות שלובשות מדים צמודים, משקיות ת”ש.

    אני יודעת בדיוק איזו פריצות יש שם, ואיך שיש הרבה מקרים בין מפקדים נשואים לחיילות צעירות, לא עלינו!!!! עליהם אמר הכתוב, ויתד תהיה לך וכסית את צאתך… איכס בגדול. כל שיקולי המנהיגים שלהם אינם טהורים, הם אך ורק מזרע ערב-רב ועמלק.

    (כלשון החזו”א: ‘ידינו עסוקות בבנין ‘חומות’ ולהקים ‘חיץ’ בינם לביננו” עכ”ל כן כן כן אני יכולה להעיד על הרבה מקרים, בין מפקדים נשואים, לחיילות צעירות… חרדקת לשעבר.