נתניהו: ‘לא נצליח לשלוט במחנה יהודה, כולל עם החברים שלי שם’

פרופ' גמזו בקבינט הקורונה: גם תלמידי כיתות א'-ב' יצטרכו לעטות מסיכה • שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הציבור רוצה לדעת אם ביום הראשון הקרוב הילדים יוכלו לצאת לביה''ס וללכת לקוסמטיקאיות" • ומתי ישראל כ"ץ יוכל להסתפר?
חרדים 10
ז' חשון התשפ"א / 25.10.2020 19:24

קבינט הקורונה אישר הערב (ראשון) את הארכת התקנות הקיימות עד ליום ראשון. לפי ההחלטות, יותרו פעילויות חינוך בשטח פתוח ופנימיות לנוער בודד.

באשר למועד פתיחת העסקים והמסחר, נציגי משרדי הבריאות והאוצר יקיימו הידברות לגיבוש מתווה שיובא לאישור הקבינט.

ראש הממשלה עדכן בפתח ישיבת הקורונה כי למדינה אין את היכולת לממן את הקפסולות בכיתות א’-ב. “קיימנו אתמול דיון מקדים, כדי למקד את הדיונים בקבינט. התמקדנו בשלב הבא כדי לנסות להגיע להסכמה בנושא פתיחה חלקית של המסחר והגענו למסקנה שאין לנו את היכולת לממן את הקפסולות בכיתות א-ב”.

ראש המל”ל מאיר בן-שבת אמר כי יופץ תזכיר חוק להגדלת ההענשה על עברייני הקורונה. ככל הנראה יוחמרו הקנסות הן על הפעלת מקום ציבורי ועסקי והן על פתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לחוק.

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו קרא להגדיל בדחיפות את מספר הבדיקות ביום: ”עם כמות הבדיקות הנוכחיות לא בטוח שנגיע לשלב הבא. עם 10,000 בדיקות ביום זה עלול לא לשקף את המצב האמיתי בארץ. פתיחת מערכת החינוך זה צעד שיכול לקדם הדבקות והעברות. אלו דברים שמאוד מטרידים אותנו”.

גמזו הבהיר בישיבת הקבינט כי גם תלמידי כיתות א’-ב’ יצטרכו לעטות מסיכה בזמן השהייה בבית הספר. ”צריך יתר זהירות בפתיחת מערכת החינוך. צריך מסכות גם בכיתות א’-ב’. אנחנו גם רוצים להקטין את כיתות א’ כדי שיהיה יותר ביטחון באופן הפתיחה. אנחנו רוצים למצוא את הפתרון לכיתות הגדולות ומטרידה אותנו האפשרות להדבקה”.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בקבינט הקורונה כי השרים חייבים לקבל החלטה עוד היום באשר לצעדים הבאים. ”הציבור רוצה לדעת אם ביום הראשון הקרוב הילדים יוכלו לצאת לביה”ס ואם יכלו ללכת לקוסמטיקאיות. שהכותרות לא יהיו שהקבינט ישב שש שעות ולא הצליח להחליט כלום”, אמר אדלשטיין.

שר האוצר ישראל כ”ץ אמר: “בשלב הזה של פתיחת החינוך אפשר לפתוח חלק מהמסחר. אני חושב שהגדרה של עסקים קטנים שפותחים ומערכת החינוך שנפתחת חלקית זה צעד מאוזן של התקדמות ושחרור לחץ”.

ראש שירותי בריאות הציבור ד”ר שרון אלרעי-פרייס יצאה נגד הצעת האוצר: ”האמירה של ‘אם פותחים אז בואו נפתח’ מדירה שינה מעיני. אם לא נעשה פתיחה מדורגת ואחראית נחזור מהר מאוד לסגר שלישי. אנחנו עוד לא רואים את האפקט של השלב הראשון בהקלות ולכן זו אמירה מסוכנת”.

שר האוצר ישראל כ”ץ תקף את שר הבריאות אדלשטיין בישיבת קבינט הקורונה. ”אנחנו לא עובדים בשיטת הנציב העליון הבריטי שנותן הוראות לנתינים או ליהודים. היתה הדברות של שעות, זה כרגע השלב שאנחנו צריכים לסכם. מה זה מצגת משותפת? למשרד הבריאות יש וטו על הכל?”

נתניהו אמר בדיון ”אני מזכיר לכם המסחר הוא חלק מהבעיה. בואו נתקדם, ייקח לנו עוד שעה וחצי לצאת מהמיצר הזה ואני מוכן לדון בלילה גם”.

‏נתניהו קוטע את הויכוח בין אנשי משרד האוצר ומשרד הבריאות ושולח אותם להמשיך בדיונים בנפרד בנושא המסחר: “יכול להיות שמשרד הבריאות צריך להדק את זה. לא הייתי מראש פוסל את הפתיחה של המסחר כי יש פרצות אפשריות. תסדרו את זה. בואו נדבר על החינוך. על זה (מסחר) לא צריך להרחיב, שבו ביחד”.

בהמשך, אנשי משרד האוצר ומשרד הבריאות יצאו להידברות בנושא פתיחת המסחר.

שרת התחבורה מירי רגב הציעה לפתוח גם את השווקים: “אם פותחים חנויות רחוב למה לא לפתוח את השווקים”.

נתניהו הגיב: “לא נצליח לשלוט במחנה יהודה, כולל עם כל החברים שלי ששם. זה יכול להיות בשלב מאוחר יותר”.

‏שר האוצר ישראל כ”ץ התלונן: “אני לא הסתפרתי כבר חודש”. מירי רגב הגיבה: “אל תדאג, ב-1 בנובמבר תוכל להסתפר”.

שר החינוך יואב גלנט הזהיר בקבינט הקורונה מאי החלטה בנוגע לפתיחת מערכת החינוך. “צריך להבין שדחיית ההחלטה בשבוע היא דחיית המימוש בשבוע. צריך זמן היערכות. יש 2.5 מיליון אנשים במערכת. לא ככה מקבלים החלטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות