יהודה ברקן ז”ל הובא למנוחות • הרב לאו ספד: היה זן נדיר בעולם

השחקן יהודה בארקן ז"ל, שחזר בתשובה לפני כ-20 שנה, הובא למנוחות בבית העלמין ברחובות, לאחר שהלך לעולמו בערב שבת מנגיף הקורונה • רעייתו: "אני מבקשת שכל אחד יספוג משהו מהנשמה הענקית של יהודה"
אבי כץ
ז' חשון התשפ"א / 25.10.2020 17:38

יהודה בארקן, מגדולי השחקנים של מדינת ישראל, הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות בבית העלמין ברחובות, לאחר שהלך לעולמו בערב שבת בגיל 75, לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

עשרות מבני משפחתו וחבריו ליוו אותו בדרכו האחרונה.

בתו דנה ספדה לו: “אבא שלי יודע דברים, הוא יודע מהמבט שלי אם להמשיך לדבר או לצחוק, יודע להביט מבט חם ולנחם במשפט, הוא יודע שכעס לא פותר. הוא יודע איך להפוך כל סיטואציה לפחות קשה.

“אני יודעת מה היית אומר לי כדי שיהיה לי פחות כואב וקשה, היית אומר ‘תראי אני לא סובל, לא כואב לי. אני הולך לפגוש את בורא עולם, אם הוא קרא לי זה כנראה חשוב’. צעד לך באהבה במסדרונות חדשים. תראה אותנו כאן אוהבים ומתגעגעים, לנצח זוכרים אותך”.

אילנה, רעייתו של בארקן ספדה: “יש את יהודה מהסרטים הסדרות והשלאגרים, ויש את יהודה שלי. קשה לי לדבר עליו בלשון עבר. מבקשת שכל אחד יספוג משהו מהנשמה הענקית של יהודה. בואו נשתדל לאחד ולהתאחד באהבת חינם. חיית חיים שלמים. חרדתי לשלומך, לבריאותך, לביחד שלנו. כמו צדיק נפטרת בערב שבת כשאלפים קוראים עליך תהילים. לא נכחתי בפרידה ממך וזה חסך שאשא איתי תקופה ארוכה. נוח על משכבך אהוב ליבי אנחנו לא ניפרד לעולם”.

רועי, בנו של בארקן אמר בהספדו: “אני לא יודע מאיפה להתחיל. לדבר עליך בלשון עבר זה לא נתפס. איך יכול להיות שלא נדבר כל יום בטלפון, שלא נצחק יחד. מדהים בכמה אנשים נגעת. היה לך חשוב שהמשפחה תהיה יחד. קירבת לבבות ולכן אין מישהו שלא אוהב אותך. אתה בטוח שזאת לא מתיחה? שלא תצא ותגיד ‘אכלתם אותה’ ותצחק את הצחוק המדהים שלך? אני כבר מתגעגע אליך, תבטיח לשמור עלי, אהיה חזק בשביל המשפחה. תן סימן שאתה מסתכל עלי, אוהב אותך ומעריץ אותך”.

בנו של יהודה בארקן עידו הקריא את מה שהנכדים כתבו לסבא.

הרב ישראל מאיר לאו ספד: “מי שראה אותו, מי ששמע אותו, מי שנהנה מהברק של הדברים יכול להעיד שהעולם הבא תפור למידותיו. משכין שלום, מבדח ומשמח אנשים. מבוגרים באו לשמוע אותו, והדור הצעיר מצא בו עניין. אני זוכר אותו מהרבה אירועים, כולם יכולים לחלוק חוויות. יהודה זן נדיר בעולם בכלל ובעולם התיאטרון, הקולנוע והרדיו. תמיד הצחיק אנשים ועשה שלום ביניהם. יהודה יהיה דוגמא ומופת. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים”.

צילום: יוסי אלוני, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהודה ברקן
    26/10/2020 11:31
    חיים גינזבורג
  1. קשה מאוד לא בלתי אפשרי לעכל שהוא איננו כול כך חסר זה הזיכרונות ככה אזכור אותו תמיד אין ספק זו אבדה גדולה לכול עם ישראל לם מה נשאר זה