“כמו במלחמה”: צרורות ירי בלילות מטרידים את החרדים של לוד • צפו

תושבי שיכון חב"ד בלוד לא מצליחים להתמודד עם תופעה שהפכה בלתי נסבלת: צרורות ירי רצופים וארוכים משכונת הרכבת • אחד מתושבי העיר לוד: אנחנו לצערנו מורגלים ברעשים, אבל דבר כזה עוד לא היה, כמו במלחמה" • דובר עיריית לוד: "נפעל ביד קשה"
חרדים 10
ז' חשון התשפ"א / 25.10.2020 17:19

תושבי שיכון חב”ד בלוד, לצד שאר תושבי העיר, מכירים כבר את הירי הלילי הנשמע מכיוון שכונת הרכבת – אך לאחרונה התופעה הפכה בלתי נסבלת: צרורות ירי רצופים וארוכים החרידו אמש את התושבים.

ב’, חסיד חב”ד תושב העיר לוד, אמר הבוקר לאתר COL: “ישבתי בסלון של הבית, החלון שלי פונה לכיוון שיכון חב”ד בלוד. פתאום לאחר חצות אני שומע צרורות ירי, מכמה סוגי נשקים כנראה, פשוט מפחיד. זה נמשך בערך 20 דקות, אולי זה קרב בין חמולות, אין לי מושג.

“אני 12 שנה מתגורר פה, ושמעתי מידי פעם יריות. זה אפילו לא מתקרב, זה היה נשמע כמו מלחמה אמיתית”.

יצוין,  כי תושבי העיר לוד, ובכללם חסידי חב”ד המתגוררים בשיכון חב”ד ובשכונות אחרות, סבלו תקופה ארוכה גם משריפות ועשן מזוהם שהגיע מכיוון שכונת הרכבת, מה שהוביל למחאת תושבים בעיר, מה שהוביל את עיריית לוד להילחם בתופעה.

על ההחרפה בירי ותלונות תושבים על הירי האחרון, אומרים בדוברות עיריית לוד: “מדובר בתופעה חמורה ומסוכנת שמקורה במגזר הערבי, המסכנת את שלום הציבור היהודי והערבי כאחד. יצוין כי במהלך השנים האחרונות, פנה ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, מספר פעמים לממשלת ישראל בנושא טעון זה, לפיו ריבוי האמל״ח והפשיעה במגזר הערבי מהווים בעיה לאומית חריפה.

“בצעד חריג החליטה היום העירייה לנקוט בצעדים מחמירים כנגד משפחות מלוד המעורבות באירועי ירי. בתוך כך הודיעה העירייה כי מעתה, תפרסם את שמות המשפחות ותפעל לסילוקן מהעיר, לרבות הפסקת כל שירות עירוני, ביצוע הריסות של מבנים בלתי חוקיים של משפחות אלה וביתר שאת, הטלת קנסות כבדים, בחינת ניתוק חיבורים פיראטיים למים וחשמל, וביצוע צעדים נחושים ובלתי מתפשרים עד להרחקתן של משפחות אלה מהעיר.

“בכוונת העירייה לערב את כל גורמי הממשלה והמשטרה בדרישה להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות