הגר”ח קניבסקי: ‘לחם וחלב הם גם הפסיקו למכור בגלל המגייפע’?

האיום נגד הגדלת הקנסות: יתכן ומנהלי מוסדות החינוך יפרסמו מכתב חריף נגד נתניהו, בגיבוי מרן הגר"ח קניבסקי • ח"כ יעקב אשר אובד עצות: חושש שהגזרות יעברו בוועדה בראשה הוא עומד, והוא יואשם באישורם - כמו שהואשם בגזירות הקודמות • ביקש לקיים דיון בסיעה ולגבש עמדה
שרי רוט
ז' חשון התשפ"א / 25.10.2020 18:12

הצעת החוק להגדיל את הקנסות: נציגות של מנהלי תלמודי תורה ו’ישיבות קטנות’ הגיעה, אחרי האיומים שהשמיע ראש הממשלה על הגדלת הקנסות, אל בית מרן הגר”ח קניבסקי, כדי לשאול כיצד עליהם לנהוג.

המנהלים שפכו את ליבם, אמרו שפתחו את ‘החיידרים’ והישיבות בגלל הוראתו, וכעת הם סופגים קנסות – וכי ראש הממשלה עוד מתכוון להעלות אותן.

הגר”ח התבטא, בתגובה, בחריפות: ‘לחם וחלב הם גם הפסיקו למכור בגלל המגייפע’?

על פי הצעת החוק, מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות עשוי להיקנס בסכום של עד 25 אלף שקלים – כשהכוונה היא שסכום הקנס יעלה ככל שמספר התלמידים שיהיו בתוך המוסד יהיה גדול יותר.

כעת תולה איום נגדי בחלל: אם אכן יאושרו הקנסות בממשלה ובכנסת, יתכן ויפורסם מכתב חריף במיוחד של כל מנהלי המוסדות החרדיים לבנים, בגיבוי של מרן הגר”ח קניבסקי, נגד ראש הממשלה, אם כי לא ברור עדיין האם תצורף חתימתו של הגר”ח.

עם זאת, עצם פרסום מכתב כזה, כשהאקדח בשלב זה מונח על השולחן,  הוא מהלך משמעותי וחריף ביותר.

דיון בסיעה

יו”ר ועדת חוקה של הכנסת, ח”כ יעקב אשר – שגם עתה יש רבים מהציבור החרדי הטוענים כי הוא האשם בהטלת הקנסות של 500 שקלים בגין אי עטית נסכה, מאחר שהתקנות עברו בוועדה שבניהולו –  חושש מאוד שאישור הגדלת הקנסות למוסדות החינוך יעברו בוועדה שלו.

היום (ראשון) שיגר ח”כ  יעקב אשר מכתב אל ח”כ יצחק פינדרוס, יו”ר סיעת יהדות התורה, בו ביקש לקיים דיון סיעתי על הגדלת שיעורי הקנסות.

“בימים אלו פרסם משרד ראש הממשלה תזכיר חוק ממשלתי שעניינו הגדלת שיעורי הקנסות לאכיפת תקנות הקורונה”, כתב אשר במכתבו, “כשבין היתר יוגדל סכום הקנס המקסימלי על פתיחת מוסדות חינוך מסכום של 5,000 שקלים כפי שקבוע היום ל-25,000 שקלים, כשבחוק יינתנו גם סמכויות למתן צווי סגירה למוסדות החינוך שייפתחו כנגד ההנחיות;

“… נוכח הכוונה הממשלתית להגדיל את שיעורי הקנסות יש צורך דחוף להעלות את הנושא בישיבת הסיעה כדי לדון ולגבש את עמדת הסיעה בטרם תועבר הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, וכן לגבש עמדה משותפת בנושא זה יחד עם סיעת ש”ס”.

גורם ביהדות התורה אומר לחרדים 10: “יעקב אשר  לא רוצה להצטייר כמו יפעת שאשא ביטון ולהפר את רצונו של ראש הממשלה. הוא לא משה גפני, שיכול לצפצף על הוראות של נתניהו ולעשות בוועדה מה שהוא רואה לנכון. לכן יעקב אשר שיגר מכתב לסיעה,  בו הוא מבקש דיון בנושא ושהסיעה כולה תחליט בעניין. אחרי דיון כזה, הוא יוכל לבוא לנתניהו ולומר: ‘מה אני יכול לעשות, כל הסיעה מתנגדת?!”

הגורם מוסיף: “ברור שהסיעה כולה תתנגד. מנהלי המוסדות רותחים אש, ולא מדובר פה באזרח כזה או אחר שספג קנס של 500 שקל. פה זה מנהלי מוסדות, שזה לובי חזק בציבור החרדי. אז נכון שהערבים צפויים לעזור לחרדים וגם הם לא יתמכו בוועדה, גם נכון שכשיו”ר ועדה רוצה שמשהו לא יעבור אצלו בוועדה, הוא יודע איך לעשות את זה – אבל יעקב אשר מרגיש לא נוח לעשות את זה לביבי”.

גורם בלשכת ח”כ יעקב אשר הגיב: “אלה שתדרכו אותך הסתירו ממך משום מה שמדובר בחוק שדורש 3 קריאות, וכידוע לך לפני שיגיע לוועדה כלשהי, הוא אמור להגיע לקריאה ראשונה במליאת הכנסת ושם כל חברי הסיעה נדרשים להצביע”.

העלאה דרמטית

נזכיר כי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, הפיצה כבר אמש את תזכיר החוק המבקש להגדיל בצורה ניכרת את הקנסות למפרי הוראות משרד הבריאות, לפני העלאתם לדיון מחר בישיבת הקבינט.

לפי תזכיר החוק, עסק שיפר את איסור ההפעלה ייקנס ב-10,000 שקלים, ולא ב-5,000 כפי שהחוק כיום.

קיום מסיבה, אירוע, או טקס דתי בניגוד לתקנות יגרור קנס של 15,000 שקלים – פי שלושה מהחוק היום.

מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות עשוי להיקנס בסכום של עד 25 אלף שקלים – כשהכוונה היא שסכום הקנס יעלה ככל שמספר התלמידים שיהיו בתוך המוסד יהיה גדול יותר.

בנוסף לכך, יתאפשר להוציא צווי סגירה למוסדות המקיימים פעילות חינוך הפתוחים לתלמידים או מטופלים בניגוד לאיסור על פתיחתם.

אמש, במסיבת העיתונאים שקיים בקרייה בתל אביב, אמר ראש הממשלה: “מחר הקבינט מתכנס. אינני מוכן לקבל שחלק מהציבור מקיים את הכללים וחלק לא. אני אציע מחר להטיל קנסות, העלאה דרמטית של קנסות למוסדות ולגורמים שלא יכבדו את הוראות הממשלה ומשרד הבריאות”.

כבר ביום חמישי איים נתניהו כי יביא לאישור קבינט הקורונה הצעה להכבדת הקנסות בגין הפרת הנחיות הבריאות, כולל קנסות כבדים למוסדות חינוך שייפתחו בניגוד לתקנות.

נתניהו אמר אז: “אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה ועל הערבות ההדדית. ועם זאת, לא כולם משתפים פעולה, ולכן בשבוע הבא בקבינט אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפרי ההנחיות, לרבות קנסות כבדים על מוסדות חינוך שנפתחים ללא אישור”.

ראש הממשלה הדגיש: “זה לא מיועד נגד מישהו זה מיועד נגד משהו – נגד הנגיף, נגד המחלה. אני מצפה לשיתוף פעולה של כולם בלי יוצא מהכלל”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יחי ההבדל הקטן בסופר כשאני מגיע שומרים על ההנחיות
    25/10/2020 20:45
    ג'פרי
  1. באף בית הכנסת שהייתי לא שמרו על ההחניות

  2. יעקב אשר - איכזב גם רמת שלמה וגם עכשיו
    25/10/2020 21:42
    אהרון
  3. את המשך הסגר ברמת שלמה שרובה הגדול מצביעי דגל התורה אישר ח”כ יעקב אשר למרות הפנייה של המינהל הקהילתי שחלה טעות בקריאת הנתונים, הוא לא היסס וללא כל נדנוד עפעף כלא 22,000 מבוחריו.
    כך שהוא פוגע בעצמו באופן סדרתי…

  4. הבנו את יעקב אשר
    25/10/2020 22:26
    חנן
  5. תדע שאלך לקלפי הפעם לא בטוח שהאות ג תהייה כי לא נעים מביבי (הגיע הזמן להתחשב במי שבחר אותך…)

  6. נתניהו מזכיר את ראש העיר של ניו ירק,,מאוד עצוב,,
    26/10/2020 04:57
    י,ד
  7. צריך לקבל מכות. הוא ניהיה יותר גרוע שמולאנים, הוא מתנהג כמו דיקטטור,,הוא חא ימני הוא הגזים,,בושה וחרפה לכל העולם,,