קונצנזוס רבני בעד טראמפ: סאטמר, הליטאים וחב”ד במכתב תמיכה

שורה של רבנים ואדמו"רים ידועים מרחבי ארה"ב חתמו על מכתב הוקרה ותמיכה בנשיא דונלד טראמפ, לקראת הבחירות לנשיאות • בין החותמים: אדמו"רי סאטמר, הרב של שכונת קראון הייטס וראש ישיבת לייקווד
נתן פרל
ז' חשון התשפ"א / 25.10.2020 11:08

הציבור החרדי בארצות הברית תומך בנשיא דונלד טראמפ: אדמו”רים חסידיים, רבנים ליטאיים ומחב”ד, פרסמו מכתב תודה לנשיא טראמפ, המאותת באופן ברור על הצידוד במועמדותו לקראת הבחירות.

על מכתב ההוקרה והתמיכה בנשיא חתומים 13 רבנים בולטים מרחבי ארה”ב.

בין החותמים: הרב יעקב גרונוואלד – האדמו”ר מפפא, הרב ישראל הגר – האדמו”ר מוויזניץ, הרב בנציון הלברשטאם – האדמו”ר מבובוב, הרב שמואל קמינצקי – ראש הישיבה מפילדלפיה, הרב מלכיאל קוטלר – ראש ישיבת בית מדרש הגבוה מלייקווד ניו ג’רזי, אב בית הדין של בד”צ קראון הייטס הרב אברהם אזדבא, הרב משה רבינוביץ’ – האדמו”ר ממונקטש, הרב אהרון טייטלבוים – האדמו”ר מסאטמר, הרב זלמן טייטלבוים – האדמו”ר מסאטמר, הרב יצחק טוארסקי – האדמו”ר מרחמיסטריווקה, הרב אלי דב וכטפוגל – ראש ישיבת דרום פאלסבורג, והרב משה וולפסון – מתיבתא תורה ודעת, בית המדרש לרבנים אמונה ישראל.

“אנו כותבים כדי להביע את תודתנו העמוקה אליך, אדוני הנשיא, במיוחד לאור הצהרתך לאחרונה כי יש לראות בבתי תפילה ומוסדות דת כ’חיוניים'”, כותבים הרבנים ומוסיפים: “נתת קול חזק למה שכל האנשים הטובים יודעים מעל לכל ספק: שעכשיו, יותר מתמיד, עלינו לפנות לאלוקים הכל יכול, לחזק את אמונתנו ולהישאר נאמנים לערכים שלנו מול הצרות הנוכחיות הללו”.

“אתה מבין, אדוני הנשיא, כי האמונה שלנו באלוקים היא שתשאיר אותנו חזקים ותוציא אותנו מהאסון הזה”.

בדבריהם הבהירו כי הם מודים לו על ההכרה באמונה ובחופש הדת. “אנו סומכים על אמונתנו באלוקים כדי להתגבר על האתגר המכריע הזה. זו הסיבה לאישור שלך לחופש דת כל כך חשוב, במיוחד בתקופה בה אנו זקוקים לבתי התפילה ובתי הספר הדתיים שיהיו פתוחים בצורה בטוחה והגיונית עכשיו יותר מתמיד, בתי תפילה ובתי ספר דתיים אכן חיוניים, וחיוניים להזנת הנפש, כמו שאוכל מזין את הגוף”.

בהמשך המכתב העניקו לו ברכתם. “חיזקת את אמריקה להחזיק בגאווה את דגל האלוקים והאמונה הדתית, כך גם אלוקים יברך אותך להוביל אותנו לניצחון במלחמתנו הנוכחית עם הקורונה, במילים מהתהילים ‘מכוח אל כוח’, ולהוביל אותנו קדימה לעבר טוב זמן יותר, עם ברכות אישיות של בריאות ושגשוג ושמחת לך למשפחתך וחבריך”.

במכתב אמנם לא מצוינת הודעת תמיכה במועמדותו של טראמפ, אך עיתוי פרסום המכתב לא מותיר צל של ספק במי הם מצדדים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות