בזכות הערבים? קנסות הקורונה יעברו בממשלה ו’יתקעו’ בוועדה

החוק המבקש להגדיל דרסטית את הקנסות למפרי הוראות משרד הבריאות יעלה לדיון בקבינט הקורונה • לפי החוק, מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות יוכל להיקנס בסכום של עד 25 אלף ש"ח • האם נתניהו יודע שהחרדים והערבים יפילו את החוק, כשהוא מצהיר בקול 'נגדיל את הקנסות'?
אריה ריבקינד
ז' חשון התשפ"א / 25.10.2020 00:04

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, הפיצה את תזכיר החוק המבקש להגדיל בצורה ניכרת את הקנסות למפרי הוראות משרד הבריאות, לפני העלאתם לדיון מחר בישיבת הקבינט.

לפי תזכיר החוק, עסק שיפר את איסור ההפעלה ייקנס ב-10,000 שקלים, ולא ב-5,000 כפי שהחוק כיום.

קיום מסיבה, אירוע, או טקס דתי בניגוד לתקנות יגרור קנס של 15,000 שקלים – פי שלושה מהחוק היום.

מוסד חינוכי שייפתח בניגוד להנחיות יוכל להיקנס בסכום של עד 25 אלף שקלים – כשהכוונה היא שסכום הקנס יעלה ככל שמספר התלמידים שיהיו בתוך המוסד יהיה גדול יותר.

בנוסף לכך, יתאפשר להוציא צווי סגירה למוסדות המקיימים פעילות חינוך הפתוחים לתלמידים או מטופלים בניגוד לאיסור על פתיחתם.

עם זאת, למרות שההצעה תעבור בקבינט, הח”כים הערבים מהרשימה המשותפת יצביעו בוועדה יחד עם הח”כים החרדים – נגד החוק.

“האם נתניהו יודע על זה, כשהוא מצהיר בקול רעש גדול ‘נגדיל את הקנסות’?”, אומר גורם פוליטי לחרדים 10.

הערב (מוצ”ש) במסיבת העיתונאים שקיים בקרייה בתל אביב, אמר ראש הממשלה: “מחר הקבינט מתכנס. אינני מוכן לקבל שחלק מהציבור מקיים את הכללים וחלק לא. אני אציע מחר להטיל קנסות, העלאה דרמטית של קנסות למוסדות ולגורמים שלא יכבדו את הוראות הממשלה ומשרד הבריאות”.

כבר ביום חמישי איין נתניהו כי יביא לאישור קבינט הקורונה הצעה להכבדת הקנסות בגין הפרת הנחיות הבריאות, כולל קנסות כבדים למוסדות חינוך שייפתחו בניגוד לתקנות.

נתניהו אמר אז: “אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה ועל הערבות ההדדית. ועם זאת, לא כולם משתפים פעולה, ולכן בשבוע הבא בקבינט אני הולך להביא צעדים נוספים נגד מפרי ההנחיות, לרבות קנסות כבדים על מוסדות חינוך שנפתחים ללא אישור”.

ראש הממשלה הדגיש: “זה לא מיועד נגד מישהו זה מיועד נגד משהו – נגד הנגיף, נגד המחלה. אני מצפה לשיתוף פעולה של כולם בלי יוצא מהכלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות