פרקליטי נתניהו: חשש למשפט לא הוגן, המידע שביקשנו הוא הכרחי

עורכי דינו של ראש הממשלה מגיבים על טענת הפרקליטות כי החקירות נגד נתניהו התנהלו ללא פגם: "איך ניתן לטעון ברצינות שהפרקליטות העבירה מזמן את כל המסמכים, כאשר רק היום הועברו לסנגורים, לראשונה, עשרות מסמכים שהיו חסרים?"
אריה ריבקינד
ג' חשון התשפ"א / 21.10.2020 20:54

עורכי דינו של ראש הממשלה הגיבו הערב (רביעי)  לתגובת פרקליטות המדינה – על טענתם כי חומרי חקירה הוסתרו מהם.

“תשובת הפרקליטות תמוהה. איך ניתן לטעון ברצינות שהפרקליטות העבירה מזמן את כל המסמכים, כאשר רק היום הועברו לסנגורים, לראשונה, עשרות מסמכים שהיו חסרים? המידע שסנגורי ראש הממשלה ביקשו, ובפרקליטות ממשיכים להסתיר – הוא הכרחי ובסיסי”, אמרו עורכי הדין.

הפרקליטים טענו: “כך, לדוגמה, דרשו הסנגורים שהפרקליטות תציג את אישור היועץ המשפטי לממשלה שמאשר פתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה – אישור שמתחייב מתוקף חוק יסוד הממשלה – אלא שהפרקליטות מסרבת להציג אישור זה. בלי גילוי כלל החומר – קיים חשש אמיתי שלא יהיה ניתן לנהל משפט הוגן”.

מוקדם יותר השיבה הפרקליטות לבקשות לגילוי חומרי חקירה בתיקי נתניהו:

“לא זו בלבד שליבת חומר החקירה הועברה לידי הנאשמים עוד טרם קיום השימועים בתיק, אלא גם כל ‘חומר החקירה’ המצוי בידיה הועבר לעיונם על פי דין, ולא אחת – הועבר לנאשמים אף מעבר לכך”.

בפרקליטות הוסיפו: “נוכח הניסיון ליצור אווירת ‘פגם’ בהליכי החקירה שתואר לעיל, נראה בבירור כי הנאשמים מבקשים להפוך את היוצרות ולהקדים את הדיון בטענה של הגנה מן הצדק משלב הטענות המקדמיות לדיון שלפנינו בהיקפה של זכות העיון, תוך עקיפת ההלכה הפסוקה המטילה עליהם נטל כבד להוכיח טענה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות