החרדים דורשים: הקדמת הפתיחה של בתי הכנסת בגלל בוא החורף

פרופ' רוני גמזו יציע לוועדת השרים שתדון היום בשלבים הבאים של היציאה מהסגר: הגדלת קנסות ומדד 'ערים מהבהבות' • כיום בתי הכנסת מוחרגים מהיתר ההתקהלות ואסור לפתוח אותם כלל - הנציגים החרדים מתכוונים לכרוך הדרישה לפתיחתם עם מתווה החתונות ופתיחת הצימרים
חרדים 10
ג' חשון התשפ"א / 21.10.2020 13:10

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (רביעי) כדי לדון במתווה החתונות, תפילות בבתי כנסת, השבת הצימרים לפעילות, התרת ‘טייק אווי’ מחנויות – והחזרת תלמידי בתי הספר לכיתות.

ההחלטות היום יהיו עקרוניות, אולם היישום שלהם יהיה רק בשבוע הבא, אז יגיע השלב השני של הסרת הסגר – במידה ויושגו היעדים של משרד הבריאות להורדת התחלואה.

לפי דיווח בחדשות 12, המחלוקת המרכזית תהיה על החזרה של מערכת החינוך לפעילות. מתגבשת הסכמה לגבי המתווה של כיתות א’ ו-ב’ בקפסולות, אך המשמעות היא שמשרד החינוך יצטרך לקבל לפחות עוד כשבועיים-שלושה של היערכות.

עדיין נותרה המחלוקת התקציבית, מאחר שמשרד האוצר טוען שהעביר כבר את התקציב ולא ברור מה נעשה איתו. במשרד האוצר מבקשים לדעת מה במשרד החינוך מתכוונים לעשות עם הכסף לפני שתינתן תוספת תקציב כל כך משמעותית.

שרים בממשלה, המל”ל ומשרד ראש הממשלה הכניסו לדיון אלמנטים שאינם קשורים לשלב הבא, כמו צימרים וחתונות, שבעניינן יש הסכמות שקטות להגדיל את המתווה לעריכתן לשתי קפסולות של 20, ובסך הכל 40 בני אדם.

לגבי הדיון הצפוי על הצימרים, ההצעה שתעלה היא לאפשר פתיחה מצומצמת שלהם למשפחה גרעינית בלבד, בלי חדרי אוכל ובריכות, כתלות בירידת התחלואה. זו ההצעה שעלתה גם בישיבה הקודמת ולא אושרה.

לפי חדשות 12, דרישה נוספת שתעלה היום בקבינט היא הקדמת הפתיחה של בתי הכנסת, לפני החורף.

על פי מתווה משרד הבריאות, הם אמורים להיפתח רק בשלב השלישי, אך יו”ר ועדת החוקה יעקב אשר דורש להקדים את הפתיחה. אשר שוחח עם מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, וביקש לאשר הכנסה של 10 אנשים לבתי כנסת, כמו ההיתר להתקהלות שקיים בכל מקרה.

הוא מתכוון לכרוך את הדרישה לפתיחת בתי הכנסת עם מתווה החתונות ועם פתיחת הצימרים. כיום בתי הכנסת מוחרגים מהיתר ההתקהלות ואסור לפתוח אותם בכלל.

מהמצגת שפרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, העביר לקבינט, עולה כי הוא מבקש להעלות לוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב את סוגיית הגדלת הקנסות ואכיפה על קיום אירועים אסורים ופתיחת מוסדות חינוך, בניגוד לתקנות.

גמזו יציג לשרים את  שיעור החיוביים במגזר הכללי – 2.6%, במגזר החרדי – 8.2%, ובמגזר הערבי – 5.5%.

עוד עולה, כי משרד הבריאות ופרויקטור עובדים על מדד ל”ערים מהבהבות” שבהן יש סיכון להתפרצות מחודשת.

יצוין, כי  הסגר על שכונת רמת שלמה בירושלים יוסר הלילה בחצות – ובכך לא יהיו יותר אזורים אדומים בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חורף
    21/10/2020 22:05
    יהודי פשוט
  1. צריכים לפתוח את הבתי כנסיות בגלל חורף הגשום אף על פי שיש נגיף שמשתולל. צריכים לפתוח את הבתי כנסיות בגלל הקיץ החם אף על פי שיש נגיף שמשתולל.
    צריכים לפתוח את הבתי כנסיות בגלל החגים אף על פי שיש נגיף שמשתולל
    בקיצור נסכים לסגירת בתי כנסיות כמה ימים בודדים בשנה ושכולם ימותו.