גפני לנתניהו על הת”תים: ‘לא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור’

יו"ר 'דגל התורה' שוחח עם ראש הממשלה והבהיר את דרישת מרן הגר"ח קניבסקי - שהילדים ילמדו תורה • "נבחן מתווה מוסכם של צמצום מספר הילדים בכיתות, ולימוד במרחבים גדולים בבתי הספר של 'החינוך העצמאי' ובבתי הספר של הבנות"
אריה ריבקינד
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 20:16

אחרי האיומים של משרד הבריאות: יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, שוחח הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הלימודים בתלמודי התורה במגזר החרדי – והסביר כי הלימודים יימשכו.

גפני הבהיר לראש הממשלה את דרישתו של מרן הגר”ח קניבסקי, בדבר חשיבות לימוד התורה של תלמודי התורה והישיבות.

לדברי גפני, “נבחנת האפשרות למציאת מתווה מוסכם של צמצום מספר הילדים בכיתות, ולימוד במרחבים גדולים ומרווחים בבתי הספר של ‘החינוך העצמאי’ ובבתי הספר של הבנות – שלא לומדים כעת, תוך כדי שמירה על הנחיות משרד הבריאות”.

יו”ר ‘דגל’ הדגיש כי “אנו מאמינים שלא תצא תקלה מתחת ידו של גדול הדור”.

נתניהו קיים הערב הערכת מצב במטה השליטה הארצי של המשטרה בבית דגן, יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומ”מ מפכ”ל המשטרה מוטי כהן.

נתניהו אמר שיש להגביר את האכיפה והקנסות בערים אדומות וכן להדק את הכתרים סביב ערים אלה.

ראש הממשלה אמר: “אנחנו במאמץ גדול מאוד להמשיך את ההצלחה הגדולה של הסגר. אנחנו רוצים את כיבוד הכללים ברחבי הארץ, אני ער לכך שיש לנו עדיין אתגר גדול.

”קודם כל אנחנו צריכים למנוע את הזליגה של התחלואה מהערים האדומות. לא נשארו הרבה, מספרם ירד, וזה דווקא כתוצאה מזה שכן כיבדו את הכללים”.

נתניהו השמיע קריאה לראשי הציבור החרדי: ”לקיים את הכללים, לדאוג שהם יכובדו, ובכל מקרה צריך לעשות גם אכיפה. הגברת אכיפה זה כולל להבטיח שהסגרים מהודקים, וגם בתוך הערים אנחנו ניתן קנסות ככל שהדבר נדרש.

”אני הייתי שמח שהדבר הזה ייעשה בהתנדבות, בהבנה הדדית, כי המטרה שלנו היא לדאוג לכל אזרחי ישראל, לכולם בלי יוצא מן הכלל. לכך אנחנו צריכים גם אכיפה וגם הסברה, גם משמעת וגם את העבודה החשובה שהמשטרה עושה בתנאים קשים. אנחנו בעיקר מתמקדים בסגרים ובקנסות, יש עוד עבודה לעשות.

”הכי חשוב שכולם יבינו שאנחנו פועלים למען הבריאות של כל אזרחי ישראל ואת זה נשיג רק בהגברת המשמעת”.

הדסק החרדי במשרד הבריאות, בראשות אלוף (מיל׳) רוני נומה עדכן הערב: “לבקשת ראשי הרשויות ובתיאום מלא עמם הותרה פתיחת גני ילדים לגילאי 0-6 לבקשתם של ראשי הרשויות.

“יחד עם זאת, על אף הירידה ברמת התחלואה, חשוב להבהיר באופן חד משמעי כי חל איסור מוחלט לפתוח תלמודי-תורה או כל מוסד חינוכי המיועד לילדים שמעל גיל 6, שלא בתנאי פנימיה, בהתאם למתווה שנקבע בתקנות.

“מוסדות ועמותות שיפרו את הנחיות ויפעלו בניגוד לחוק מסתכנים בהליך מנהלי או פלילי וכן בשלילת רשיון וביטול תקציבים במקרים המתאימים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות