הערעור של רבי יקותיאל אבוחצירא נדחה בעליון: ישלם מיליונים מס

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש רבי יקותיאל אבוחצירא על החלטת בית המשפט המחוזי, לפיה יידרש לשלם מס על הכנסות משירותי דת שנתן בין השנים 2009-2003 • חויב לשלם מס בגובה 4.7 מיליון ש"ח
יוסף גרינבוים
ל' תשרי התשפ"א / 18.10.2020 19:25

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (ראשון) את הערעור שהגיש רבי יקותיאל אבוחצירא מאשדוד, על החלטת בית המשפט המחוזי, שקיבל את עמדת רשות המסים – וקבע כי המקובל מאשדוד יידרש לשלם מס בסך 4.7 מיליון שקלים על הכנסות משירותי דת שנתן, כמו ברכות, עצות והילולות.

לפי דיווח ב’כלכליסט’, העליון אף השית עליו הוצאות משפט בגובה 30 אלף שקל.

ההחלטה התקבלה על ידי השופטים מני מזוז, ג’ורג’ קרא ויעל וילנר.

השופט מזוז כתב:  “מטבע הדברים, נוכח העובדה כי הרב לא ניהל פנקסים הכוללים רישום לגבי התקבולים השונים, לא ניתן היה לבחון באופן פרטני כל תקבול ותקבול. יחד עם זאת, התמונה העולה ממכלול הראיות שהובאו לפני בית המשפט קמא היא ברורה, וממנה עולה כי לצד כספים שניתנו בזיקה לאירועים ספציפיים – של הענקת ברכה או עצה, או השתתפות המערער באירוע משפחתי של המעניק – ניתנו כספים למערער גם באירועים משפחתיים שלו, בסכומים החורגים מהמקובל במתנות באירועים כאלה, וכן בהילולות ובחגים. כל זאת לצרכיו האישיים ולפרנסת בני משפחתו”.

בחודש פברואר 2019 קיבל בית המשפט המחוזי  את עמדת הפרקליטות בתיק וקבע כי רבי יקותיאל יידרש לשלם מס על הכנסות של 7.7 מיליון שקל מהשנים 2009-2003.

בבית המשפט המחוזי טען רבי יקותיאל כי הוא לא נותן שירותי דת ולא מפיק הכנסות בהילולות או אירועים, וכראייה אין לו בבית קבלת קהל או מנגנון לקביעת תעריפים או שעות ביקור.

הוא טען  כי הכספים שקיבל הם מתנות שניתנו כמחווה של “הבעת תודה במישור הרגשי” על רקע אישי, חברי ואמוני ללא כל תמורה או שירות מצידו, ולכן אינן מחויבות במס.

במחוזי קבע השופט מגן אלטוביה כי את ההכנסות של הרב יש לחלק לשלוש קטגוריות: כספי תמיכה שהוכח כי הועברו לתרומה והרב שימש לגביהם למעשה כ’צינור’ ולכן יהיו פטורים ממס; כספי חצר שניתנו לרווחת הרב ומשפחתו עליהם ישלמו מס הכנסה מלא (עד 50%) בין אם ניתנו בתמורה לשירות ישיר ובין אם תמורה עקיפה לפעילות הרב; וכספי מתנות מחתונות ואירועים משפחתיים של הרב, כל עוד ניתנו בסדר גודל ‘מקובל בנסיבות’.

כך נקבע כי על הרב ומשפחתו לשלם מס על הכנסות של 7.7 מיליון שקל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנטישמיות
    19/10/2020 06:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה עם המתנות שמקבלים השופטים באירועים שלהם?!

  2. למה ציפי רפאלי נכנסה לכלא וכבוד הרב לא?
    19/10/2020 12:49
    הבנת הנקרע
  3. למה ציפי רפאלי נכנסה לכלא וכבוד הרב לא?