בגלל מאבקי כוח באכ”א: 4 חודשים מעוכב מינוי מפקד מינהלת חרדים

מאבקי כוח פנימיים בתוך אכ"א בצה"ל מונעים מינויו של הקצין לתפקיד ראש מינהלת החרדים - ומאז עזיבתו של ראש המינהלת הקודם, התפקיד לא מאויש • בשנה האחרונה מספר החרדים שהתגייסו ירד דרמטית: מ־1,800 ל־1,222 • הסיבה: שינוי קריטריונים לפיהם נספרים החיילים החרדים
חרדים 10
כ"ח תשרי התשפ"א / 16.10.2020 10:43

מאבקי כוח פנימיים בתוך אגף כוח האדם בצה”ל מונעים, לפי שעה, את מינויו של הקצין לתפקיד ראש מינהלת החרדים. בכך, למעשה, כבר ארבעה חודשים מאז עזיבתו של ראש המינהלת הקודם, סא”ל תלם חזן – התפקיד לא מאויש. כך מדווח הבוקר (שישי) יוסי יהושוע בעיתון ‘ידיעות אחרונות’.

ממלא המקום הזמני, קצין בדרגת רס”ן שמשון קליין, שוחרר לפני חודש, לאחר שהובהר לו כי לא יוכל להתמודד על התפקיד.

לפני כשנה נחשף ברשת ב’, כי המדור לגיוס חרדים בצה”ל “ניפח” במשך שנים את מספר המתגייסים החרדים.

בתחקיר אז התברר, כי נתוני המתגייסים הוכפלו ואף שולשו על ידי צירוף נתונים של מתגייסים שאינם חרדים או דתיים כלל.

בשנה האחרונה מספר החרדים שהתגייסו לצבא ירד דרמטית מ־1,800 ל־1,222. בצה”ל טוענים, כי הסיבה לפער טמונה בשינוי הקריטריונים שלפיהם נספרים החיילים החרדים, בעקבות ועדת רוני נומה שהקשיחה את ההגדרות.

מדובר צה”ל נמסר: “לאחר פרישתו מצה”ל של ראש מינהלת החרדים הקודם, התמנה ממלא מקום זמני לתפקיד. לפני שבועות בודדים, ממלא המקום הגיע לגיל פרישה וסיים גם הוא את תפקידו.

מאז יציאתו של ממלא המקום לחופשת פרישה, רח”ט תומכ”א מנהל בעצמו את כלל הדיונים, הגיוסים והעבודה השוטפת של מינהלת החרדים הצבאית. בימים אלה אנו נמצאים בתהליך איתור במטרה למנות את המפקד המתאים ביותר למינהלת.

“לא קיים עיכוב ואין עצירה בפעילות המינהלת שנמשכת כמתוכנן. כל ניסיון לייצר מצג אחר הוא שגוי ומוטעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות