‘תאכלו כובע, שני עבריינים, מאפיה, לכו לכלא’: מתקפה על מנדלבליט

במערכת הפוליטית מגבים על חשיפת ההקלטות של מנדלבליט על שי ניצן • מיקי זוהר: "חברינו לשמאל, למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה?" • סמוטריץ: "שי ניצן מתגלה כמאפיונר בשם החוק. הכל רקוב. מתסכל" • אריאל קלנר: "הדבר היחיד שמנדלבליט צריך כרגע זה תוכנית להגנת עדים"
יוני גרין
כ"ו תשרי התשפ"א / 13.10.2020 21:51

בעקבות חשיפת ההקלטות של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט על פרקליט המדינה דאז, שי ניצן – שפורסמו הערב (שלישי) בחדשות 12, יוצאים בליכוד למתקפה.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר עקץ ואמר: “חברינו לשמאל, למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה? ברוך ה׳, הצדק יצא לאור. ניכר היטב שמנדלבליט נסחט על ידי שי ניצן כדי שיגיש את כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

“גם ביטול כתבי האישום, פרסום התנצלות פומבית של השניים והתפטרותו של מנדלבליט לא תתקן את העוול הנוראי והמיותר שנגרם לנתניהו ולליכוד”.

השר דודי אמסלם עקץ: “מנדלבליט, השארת אותנו ללא מילים”.

ח”כ אסנת מארק ציינה בחשבון הטוויטר שלה: “‏תיקי נתניהו הם תוצאה של סחיטה באיומים. ועדת חקירה עכשיו”.

טופז לוק, יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, צייץ: “היועץ המשפטי מנדבליט היה כבן ערובה של פרקליט המדינה ניצן. פחד אלוהים. שנים אמרתם שזה ספין של ‘אנשי נתניהו’ – עכשיו אתם מוזמנים לאכול את הכובע”.

ח”כ שלמה קרעי: “מנדלבליט חייב להתפטר עוד הערב ולהיחקר באופן מיידי. כמו שאמרנו כל הזמן, שי ניצן סחט את מנדלבליט – ‘תפס אותו בגרון’, כלשונו. גם בתשובה שאני קיבלתי מהמשטרה נאמר כי הפרקליטות לא סגרה את התיק. ברור שיש כאן יחסי נסחט-סחיט, גם אם במסווה של עצמאות היועמ”ש והצגה של קבלת רק חלק מהאישומים”.

סמוטריץ: “גם תשובות לכניעה של מנדלבליט לשי ניצן בתיקי נתניהו קיבלנו היום. שי ניצן מתגלה כמאפיונר בשם החוק. הכל רקוב. מתסכל”.

ח”כ לשעבר מיכאל בן ארי: “עכשיו הכל מובן: העבריין ניצן סחט את מנדלבליט, ומנדלבליט הגיש חוות דעת בשמו לפסול אותי, שנכתבה על ידי שי ניצן. מחכה לכתב אישום נגדי כדי לחקור את שני העבריינים הללו. ויש כמה שאלות מעניינות. לא סתם מנדלבליט מתחמק מהתביעה להגיש נגדי כתב אישום. צמד העבריינים מנדלבליט וניצן לכלא!”

ח”כ לשעבר אורן חזן: “השיטות של הפרקליטות כמו במאפיה – סחיטה, איומים ותפירת תיקים! את הדברים שמתחילים לומר עכשיו בזהירות רבה, בעקבות הקלטות מנדלבליט הערב, אמרתי כבר 2017 בקול חד וברור. אגב, אחרי שהעזתי בשעתו לומר את האמת, החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום במטרה להשתיק אותי – כזה שבסוף נגמר בלא הרשעה!”

חה”כ מאי גולן תקפה את מנדלבליט: “עברת על החוק. לך! שיקרת במצח נחושה. לך! תפרת תיקים לרה״מ. לך! אתה סחיט. לך! השחתת את מערכות המשפט בישראל. לך! מעכשיו תדע כל אם עברייה כי דגל שחור גדול מתנוסס מעל כל ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה”.

ח”כ אריאל קלנר: “הדבר היחיד שמנדלבליט צריך כרגע זה תוכנית להגנת עדים. הקלטות שנחשפו מראות על יחסים מאפיוזים בין בכירי צמרת מערכת אכיפת החוק. לא ‘שומרי סף’ ולא ‘נטולי פניות’ השומרים על הדמוקרטיה. שחיתות מהסוג השפל ביותר שמטרתה הסופית: הפיכה שלטונית.

“עכשיו מתברר שהמאבק ההירואי שמנהל רה”מ נתניהו, מבלי להסכים לעסקאות שפלות, הוא הסיכוי הגדול של מדינת ישראל לבער את השחיתות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות