לאחר שנדבק באורח קשה: הטיפול החשאי ברבי מבעלזא

אהרן רבינוביץ חושף ב'הארץ': הרבי מבעלזא סירב להתפנות ל 'הדסה עין כרם', למרות מצבו הקשה, ולביתו הגיע רופא שטיפל בו 8 ימים מסביב לשעון • לבסוף הרבי לא נזקק להנשמה אלא רק למחולל חמצן ולטיפול תרופתי • "קיבל טיפול 'טראמפ', VIP, מה שאזרח מהשורה לא מקבל"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"א / 12.10.2020 15:59

האדמו”ר מבעלזא קיבל בביתו, בעת שמצבו הרפואי הוגדר קשה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה – טיפול רפואי בצורה חשאית.

כתב ‘הארץ’ אהרון רבינוביץ’ חשף, כי הטיפול הוענק לפני כחודשיים, ונוהל בידי רופא מאחת מקופות החולים שהיה צמוד לאדמו”ר בן ה-72.

לפי הדיווח, בית האדמו”ר – שמוביל את ההתנגדות לכללי הריחוק החברתי בציבור החרדי – אובזר בכל ציוד החירום הרפואי הנדרש, וחדר בביתו הפך למעין ‘חדר טיפול נמרץ’.

לדברי מקור המעורה בפרטים שצוטט ב’הארץ’, רמת ריווי החמצן בדם שלו ירדה ל-82-81 – רמה בה מצב החולה מוגדר קשה וזקוק להנשמה.

לדברי המקור, האדמו”ר לבסוף לא נזקק להנשמה אלא רק למחולל חמצן ולטיפול תרופתי.

לדבריו, האדמו”ר, שסובל ממחלות רקע, היה במעקב צמוד של הרופא, שישן בביתו במשך 8 ימים וטיפל בו מסביב לשעון.

לפי הדיווח ב’הארץ’, פרופסורים בכירים התעדכנו מדי יום בטיפול הרפואי, והרופא האישי ביצע את הטיפול לפי ההוראות והייעוץ הצמוד של הבכירים, שהיו מעודכנים און ליין על מצב האדמו”ר, באמצעות עסקנים רפואיים של החסידות.

לפי הדיווח, רופאו האישי שהגיע לביתו של האדמו”ר הורה בתחילה על פינויו לבית החולים, שנערך לקליטתו. אולם, ברגע האחרון, לאחר שבאתר ynet דווח כי בית החולים ‘הדסה’ נערך לטפל באדמו”ר, החליטו כמה ממקורביו שהרבי יטופל בביתו.

“הוא קיבל טיפול ‘טראמפ’, VIP, מה שאזרח מהשורה לא מקבל”, אמר מקור המעורה בפרטים.

“זו החלטה מאוד לא פשוטה שלא לאשפז אדם כזה”, אמר המקור. “זו אתיקה מקצועית שגובלת בהפקרות”.

יצוין, כי מצבו של האדמו”ר נשמר בסוד גם בתוך החסידות.

האדמו”ר מבעלזא הורה לחסידיו כבר בגל הראשון של הקורונה להמשיך בשגרת חייהם, תוך השתתפות בתפילות ובאירועים המוניים במקומות סגורים, בצפיפות וללא מסכות.

לפני קצת יותר מחודשיים חגג האדמו”ר חתונת ענק של נכדו בהשתתפות אלפי אנשים בתוך בית המדרש של החסידות, ללא מסכות וללא ריחוק חברתי.

במשך חודשים ארוכים הציגו בחסידות בעלזא חזות של שמירה על ההנחיות כלפי חוץ, ואף פרסמו ‘הוראות’ של בית הדין של החצר לפיהן יש לעטות מסכה ולשמור על כללי הריחוק החברתי, כשבפועל הורו שלא לנהוג כך.

במוצאי חג שמחת תורה פורסמה בכלי תקשורת הקלטה בה נשמע האדמו”ר מורה לחסידיו להמשיך בשגרה מבלי להקפיד על ההנחיות. “כל רב מתערב ואומר דעות ונותן עצות, וכל אחד מחזיק את התורה בכיס שלו”, אמר הרבי. “הרבנים רוצים למצוא חן בעיני הרשויות והרשויות רוצות למצוא חן בעיני הרבנים. זה לא הפתרון. צריך לנהוג כפי שנהגנו עד היום והשם יעזור שלא יהיה נזק”.

יצוין, כי מספר חסידי בעלזא, בארץ ובחו”ל, כבר נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה.

מקורבי האדמו”ר סירבו להגיב ל’הארץ’ על הידיעה.

המרכז הרפואי הדסה הכחיש את הדיווח ב’הארץ’, לפיו רופא מבית החולים או בית החולים, היה מעורב בטיפול:

בעקבות פרסומים שהינם פייק ניוז, כאילו הדסה הקימה יחידה לטיפול נמרץ בביתו של אדמו״ר מן המפורסמים בישראל, וכי טופל על ידי רופא צמוד ביחידת טיפול נמרץ שהוקמה בביתו – הדסה מבקשת להבהיר כי מדובר בפרסום שקרי מהתחלה ועד הסוף.

האדמו״ר המדובר, על פי הפרסומים, אכן טופל בביתו והחלים כאשר הדסה לא העבירה שום ציוד רפואי ולא בנתה בביתו יחידת טיפול נמרץ.

מפרסומי עיתון ‘הארץ’ למדנו כי לאדמו״ר היה צמוד רופא במשך ימי מחלתו, אך לא מדובר ברופא הדסה אלא ברופא מומחה שאינו מוכר להדסה, בדיוק כפי שתיקן העיתון את האמירה המוטעית שלו והצהיר כי בביתו של אותו אדמ״ר לא שהה כל רופא מהדסה.

בהדסה אמנם מרוצים מהחלמתו של האדמו״ר, אך המדליה לא שייכת אליה.

הפרסום השקרי והמטעה גורם נזק רב להדסה, במיוחד לאור הקשר שעשה העיתון בין היותה של הדסה תחת תקציב המדינה בתקופת הקורונה, לבין הוצאות לכאורה של טיפול vip בביתו של אדמו״ר מפורסם בקהילה החרדית”.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין ביקש להבהיר, כי “גל הפרסומים סביב טיפולים חריגים באדמו״רים או נציגי הציבור החרדי שחלו במחלת הקורונה, ושאינו נכון – לפחות בכל הקשור להדסה, מהווה נדבך נוסף ביצירת קרע בעם בין פלגיו השונים.

“צו השעה הוא דווקא לאחד כוחות אל מול המגפה שאינה יודעת להבדיל בין חלקי אוכלוסיה שונים ולסייע בכל מה שניתן למלחמה בנגיף שהפיל כבר למעלה מ-2000 ישראלים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תכתבי חדשות 10
    12/10/2020 17:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לא הבנתי מה הבעיה שהוא קיבל טיפול פרטי בבית זה על חשבונכם? הוא אדם קצת יותר מרומם ממכם ומותר שהוא יקבל טיפול פרטי בבית

    • רפול   13/10/2020 11:03

      רק שזה מאד מזכיר את רכבת קסטנר והמבין יבין