אנטישמיות בבי”ח ‘הדסה’: עובדת ירקה על נרות השבת וכיבתה אותם

ישראל שירן, ששהה עם רעייתו שאושפזה במחלקת הפלסטיקה בבית החולים, תיאר את האירוע בפוסט שכתב בדף הפייסבוק שלו: "שאלתי אותה: למה עשית את זה? היא צחקה לי בפנים. הושפלנו, זו התנהגות אנטישמית" • בית החולים: "מעשה נורא, העסקתה הופסקה"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"א / 12.10.2020 11:03

עובדת משק וניקיון ערבייה פוטרה הבוקר (שני) מבית החולים הדסה עין כרם, לאחר שכיבתה בכוונה את נרות השבת ואת נר הנשמה – שהודלקו במחלקת הפלסטיקה בבית החולים, בחג שמחת תורה.

ישראל שירן, ששהה במחלקה עם רעייתו, תיאר בדף הפייסבוק שלו את שהתרחש: “בשבת האחרונה, אשר כידוע הייתה גם חג שמחת תורה, היינו זוגתי שתחיה ואנוכי במחלקת פלסטיקה בהתאוששות שלאחר ניתוח. בערב שבת, בזמן הדלקת נרות שבת, צעדנו לעבר העגלה המיועדת לכך בסמוך לחדר האורחים. בזמן הזה הרבה נרות כבר דלקו, כולל נר נשמה.

“שנייה לפני שהגענו אל עגלת הנרות, התקרבה לחדר האורחים קבוצה של מספר נשים, העובדות בבית החולים. הן לבשו ‘מדים’ ולכל אחת היה תג שם. לפתע אחת העובדות, שלא עטתה מסכה על פיה ואפה, התקרבה אל עבר העגלה ובגסות ירקה ונשפה על הנרות וכיבתה אותם.

“חברותיה שהיו עימה צחקו ממעשיה, וכולן נכנסו לחדר האורחים. רגע אחרי המעשה המזעזע הזה, פניתי אל העובדת שכיבתה את נרות השבת ושאלתי אותה: למה עשית את זה? היא צחקה לי בפנים וצעקה לעברי בנפנוף יד. ‘רוח, רוח’, אמרה בערבית, כלומר: לך, לך.

“מדובר בהתנהגות אנטישמית, שלא מביישת את הגדולים שבשונאינו – רק שכאן מדובר בעובדת של הדסה, אשר התנהגה באופן מעורר שאט נפש וחלחלה ובחברותיה, שצחקו ממעשיה השפלים. אלה נעשו בגסות וללא מורא, כאילו היא בעלת הבית.

“שתי האחיות, ערבייה ויהודייה, שהיו בסביבה, הביעו זעזוע ממעשי העובדת ושאלו אותה גם כן: למה עשית את זה? היא התעלמה מהן והמשיכה בדרכה. אחראית המשמרת ניגשה אלינו ואמרה: ‘כערבייה אני ממש מתנצלת. היא עברה את הקו האדום – וזה ממש חמור’. האחות השנייה אמרה לי: ‘אני בטוחה שתפעל בהתאם אחרי המעשה הנורא הזה’. למותר לציין שאני ואשתי ונשים נוספות שהדליקו נרות ושמעו את שהתרחש – כולנו חשנו בושה עצומה והשפלה נוראית.

“המעשה האנטישמי התבצע על ידי עובדת בתוככי בית החולים, וברור לי שמטרתו הייתה פגיעה בקודשי ישראל. הדברים מזכירים תקופות אפלות ונוראות.

“כאשר חזרתי מתפילת השבת/חג, המתינו לי מנהלת העבודה של העובדת והעובדת עצמה ובקשו לעשות ‘סולחה’. שאלתי אותה באמצעות מנהלת העבודה שמבינה עברית שוב: ‘למה עשית את זה?’ והיא השיבה בערבית: ‘זה לא היה בכוונה’. אמרתי לה שהיא משקרת והפעולה שלה נעשתה לגמרי במכוון ופגעה בעם ישראל ובמסורת שלו.

“היא הישירה מבט אלי ולא ענתה. אמרתי לה שאפרסם את הסרטון ואדרוש את פיטוריה לאור התנהגותה האנטישמית.

“חשוב לנו לציין כי לאורך ימי האשפוז פגשנו בצוותים יהודים וערבים. כולם היו אדיבים, מנומסים ומכבדים. דווקא משום כך, המקרה הזה מחייב לדעתנו פעולה מהירה, דרסטית ואפקטיבית מול העובדת וחברותיה המצחקקות, לבל יישנו מקרים שכאלה”.

מהדסה נמסר לישראל היום: “בית החולים הפסיק מיידית את העסקת העובדת. מדובר בעובדת משק וניקיון, המועסקת דרך חברת קבלן, והבוקר נמסר למעסיקה כי אינה יכולה להגיע יותר לעבודתה בבית החולים.

“אנו רואים בחומרה רבה את המעשה הנורא, ומדגישים כי אינו מעיד על כלל אלפי עובדיו של בית החולים, הפועלים מתוך כבוד זה כלפי זה וכלפי כל מטופל באשר הוא, כלפי סמלי אמונתו ומנהגיו.

“זוהי דרכה של הדסה, ומי שאינו שותף לדרך זו – מקומו לא יהיה איתנו. אנו מתנצלים כמובן בפני כל מי שנפגע ממעשים חמורים אלו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות