הילד שמפקד המשטרה הטיח בקיר: “למה עשית לי את זה, למה תקפת?”

יוסף שמחי, בן 12, הוא הילד שמפקד המשטרה הטיח אל הקיר בשכונת מאה שערים ביום ראשון - ואחר כך סטר לו • שמחי, הסובל מפציעה בידו ומכאבים בכתפו, מספר שהיה בעיצומה של הליכה ולא היה קשור כלל להפגנה
חרדים 10
כ' תשרי התשפ"א / 08.10.2020 02:17

יוסף שמחי בן ה-12, התייצב היום (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים כדי להתלונן נגד נצ”מ שימי מרציאנו, מפקד תחנת לב הבירה, שתועד כשהוא מטיח אותו לקיר במהלך מהומות שפרצו בשכונת מאה שערים בירושלים בתחילת השבוע. כך דווח בחדשות 12.

צילום: מוטי קסטל, באדיבות ערוץ 20

שמחי, הסובל מפציעה בידו ומכאבים בכתפו, סיפר שהיה בעיצומה של הליכה ולא היה קשור כלל להפגנה האלימה. “לא הייתה לי כוונה להגיע לעימותים הללו”.

במהלך השיחה עם חדשות 12, הוא פנה לקצין שתקף אותו – ותהה: “למה עשית את זה? למה תקפת אותי? לא הייתי קשור להפגנה”.

במהלך האירועים הקשים שהובילו לעימותים בין שוטרים ותושבים בשכונה החרדית, צולם נצ”מ מרציאנו כשהוא חוצה את הכביש בריצה, רודף אחרי שמחי ומטיח אותו בעוצמה רבה אל קיר אבן – ועל אף שהיה חסר אונים, לאחר שנפגע בראשו, הוא סטר לו והכה אותו בפניו.

נצ”מ מרציאנו נחקר אתמול במח”ש באזהרה, בעבירה של שימוש בכוח בניגוד לחוק.

“הקצין הזה לא יכול לחזור לשטח ולא יכול להיות מפקד תחנה”, אמר פרקליטו של שמחי, עו”ד איתמר בן גביר. “אם הוא לא יושעה מהמשטרה או לכל הפחות יועבר מתפקידו – המסר לשוטרים הוא שאין דין ואין דיין – תרביצו לילדים ותפגעו בהם, תתנהגו בבריונות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות