פרופ’ רביד: ‘רבנים חושבים שגדולתם תהיה שהם יהרגו עוד כמה’

פרופ' מוטי רביד, המנהל הרפואי בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, על הקורונה במגזר החרדי: יש קבוצה לא קטנה, לדעתי למעלה ממאה אלף איש במדינה, שפרועים לחלוטין, חיים בתוך עולם משלהם - עם רבנים שכנראה חושבים שגדולתם תהיה בזה שהם יהרגו עוד כמה אנשים"
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"א / 30.09.2020 12:48

פרופ’ מוטי רביד, המנהל הרפואי בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103- והתייחס לנתוני התחלואה במגזר החרדי, העומדים על 26 אחוזים בגילאים מסוימים.

“יש קבוצה לא קטנה, לדעתי למעלה ממאה אלף איש במדינה, שפרועים לחלוטין, חיים בתוך עולם משלהם עם רבנים שכנראה חושבים שגדולתם תהיה בזה שהם יהרגו עוד כמה אנשים”, אמר מנהל בית החולים של עיר התורה ובחסידות.

”אני לא הייתי מדואג לו זה היה קהל בתוך הקהל הזה, כי רובו צעיר, אבל הם מדביקים אחרים, הם חוזרים הביתה להורים ולסבים ולסבתות ולארוחות ולתפילות, יש ערבוב של צעירים וזקנים והם ידבקו עוד אנשים. בוודאי זה יוסיף חולים קשים ויוסיף נפטרים”.

פרופ’ רביד הוסיף: “למה אנשים עושים את זה אינני יודע, אני מכיר הרבה רבנים שמתייחסים לקורונה ברצינות, ומתחננים בפני הקהל שלהם לשמור על ההנחיות”.

בן כספית הגיב וסיפר על הנתונים המצביעים על עלייה של חולים בגילאים מעל 55.

רביד הגיב: “אתה יכול לראות את זה מאחוזי הבדיקות, באוכלוסייה הכללית הממוצע הוא בערך תשעה אחוז מהבדיקות הן חיוביות, בקהילות החרדיות למעלה מ-26 אחוז הבדיקות הן חיוביות. זה מראה לך את גל התחלואה ואת מספר החולים היחסי. כרגע מספר החולים גדול והעמוס גדול, ובסופו של יום אנשים מתים”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אומר את האמת!
    30/09/2020 13:23
    משתלח???
  1. למה אתם כותבים בכותרת שהוא “משתלח”?
    הוא אומר את האמת לאמיתה.

    • ששש   08/10/2020 11:11

      אין בעיה לקבל ביקורת על הציבור החרדי יש לא מעט ביקורת אך יש הרבה דרכים לבקר ובשום פנים ואופן לא בצורת הסתה שים לב שרוב ככל תגובות אנשי התקשורת לא הגיבו על התוכן אלא על צורת הניסוח וההכללה.
      דבר שני מוטי רביד חי בבני ברק 20 שנה ולבטח מכיר את הציבור החרדי ומנהיגיו לפני ולפנים, השתלחות כזו במנהיגי הציבור החרדי מאדם כזה המכיר את חשיבות מנהיג י הציבור החרדי נעשית אך ורק במכוון וכפי שכבר פורסם שבתקופה האחרונה הנהלת בית החולים מאותתת לו החוצה.

  2. משה
    30/09/2020 15:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אדם רע

  4. צודק ולא צודק, הניתוח שלו שגוי
    30/09/2020 17:26
    יהונתן גרינברג
  5. כל המגזרים מזלזלים ומקדם ההדבקה אצל כולם בכיוון אחד וזה כלפיי מעלה. באוכלוסיה החרדית פשוט הניבוי מתרחש יותר מהר, כיוון שבאורח חייהם הם מצטופפים בהיכלים סגורים הרבה יותר משאר האוכלוסייה.

  6. הבעיה היא לא בחרדים
    02/10/2020 14:21
    יהודה,,
  7. הבעיה בזה שחיים יותר ספציפיות כי כל בית בן פורת יוסף ,גרים יותר בני משפחה כי לחרדים יש יותר ילדים ונוער,,אבל בצד השני חיים יותר או לבד או עם חיות.חתולים כלבים וכ’ו,,

  8. חצוף
    04/10/2020 23:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. צריך להעיף אותו ממעייני
    מי אתה שאתה תטיף לרבנים מה לומר
    תתבייש לך