הממשלה תאשר? תקנות לשעת חירום יגבילו התקהלות עד לחקיקה בכנסת

שר הבריאות מביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיגבילו התקהלות • היועץ המשפטי לממשלה וכחול לבן מתנגדים להצעה • הליכוד: "בשעת חירום לאומית זו אין מקום לפוליטיקה קטנה"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"א / 25.09.2020 13:51

שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט היום (שישי) להביא לאישור הממשלה תקנות לשעת חירום שיהיה בכוחן להגביל התקהלות – עד לחקיקת החוק בכנסת שבוע הבא.

זאת בהסתמך על חוות דעת רפואית הקובעת כי חלה סכנה בהתקהלות ועקב העובדה כי מלאכת החקיקה לא תסתיים היום.

“מול עיניי נמצאת לפני הכל בריאות הציבור. לא אאפשר סיכון חיי אדם בהתקהלויות בכלל ולא בהפגנות ולא בבתי הכנסת”, אמר אדלשטיין.

היועץ המשפטי לממשלה וכחול לבן, מתנגדים להצעה.

שר הבטחון בני גנץ הבהיר כי ימשיך לעודד את האנרכיה: “לא נאפשר הפעלת תקנות לשעת חירום נגד הפגנות. ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות”.

לאחר שכחול לבן הודיעה כי לא תאפשר לשר הבריאות להעלות את התקנות המגבילות התקהלות לסדר היום של הממשלה – הליכוד הגיב: “החוק ממילא לא יכל לעבור היום בכנסת עם 4000 הסתייגויות של האופוזיציה שמתנהלת בחוסר אחריות בשעת חירום לאומית. זה קורה בשל האובססיה של האופוזיציה לאפשר את פסטיבל ה’הפגנות’.

“כיוון שלא ניתן להשלים את חקיקת החוק עד יום שלישי, הליכוד הציע תקנות לשעת חירום לימים ספורים כדי למנוע הפגנות המוניות שיגרמו לציבור לא לכבד את הסגר ובכך לסכן חיי אדם רבים”.

בהוגדעת הליכוד נאמר עוד: “בשעת חירום לאומית זו אין מקום לפוליטיקה קטנה. אף שההפגנות רק מסייעות לליכוד מבחינה פוליטית, הן מסכנות את בריאות הציבור ולכן יש להפסיק אותן.

“אנו קוראים לכחול לבן וליועמ״ש לגלות אחריות ולאשר מיד את תקנות החירום כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות