“טרוריסטים ביולוגיים”: הח”כית נגד חסידי ברסלב שחוזרים מבלארוס

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו על דבריו של חיים וייצהנדלר, דובר חסידי ברסלב ששהו בבלארוס: "חוסר האחריות של דובר החסידים שאומר שהם לא מודאגים שנדבקו בקורונה פשוט זועק לשמיים"
יוני גרין
ד' תשרי התשפ"א / 22.09.2020 18:50

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה היום (שלישי) לדבריו של חיים וייצהנדלר, דובר חסידי ברסלב השוהים בבלארוס, בראיון ל’זמן ישראל’:

‏”במשך שבועיים הייתם שם ללא תנאים מה ציפו מכם? שלא תגיעו לשם מלכתחילה!”

היא הוסיפה: “חוסר האחריות של דובר החסידים שאומר שהם לא מודאגים שנדבקו בקורונה פשוט זועק לשמיים – מדובר בלא פחות מטרוריסטים ביולוגיים שחוזרים לכאן ויסכנו את כולנו”.

חיים וייצהנדלר אמר בראיון ל’זמן ישראל’: “לא חשבנו לרגע שנצטרך לחגוג את ראש השנה בבלארוס, ושמדינת ישראל תשים רגליים לניסיונות שלנו להיכנס לאוקראינה. כואב הלב שהמדינה הפקירה אותנו במצב כה רגיש, לא סייעה לנו להיכנס לאוקראינה ולא הושיטה עזרה במזון ושתייה כשהיינו תחת כיפת השמיים בגשם שוטף”.

על השאלה האם ציבור החסידים מתכוון לציית לחובת הבידוד עם שובו לארץ –  השיב: “בעקבות הכעס והמרמור של החסידים, האמון של הציבור במשרד הבריאות הוא לא בגדר פיגוע, אלא בגדר נשרף. כולנו רואים את האכיפה הסלקטיבית של הרשויות את הנחיות הסגר.

“בעוד יש חגיגות המוניות בתל אביב, מונעים מאיתנו את תפילת ראש השנה, שהיא החשובה ביותר מבין כל התפילות. על מקבלי ההחלטות לשים לב לזה, להתייחס לזה ולקחת את זה בשיא הרצינות כדי להחזיר את האמון בין הצדדים”.

האם אתם מודאגים מהאפשרות שנדבקתם בקורונה במהלך המסע שעברתם? הוא נשאל.

“אנחנו לא מודאגים מכך שנדבקנו בקורונה, כי המציאות מוכיחה אחרת. שבועיים ויותר היינו שם מעורבבים אחד עם השני כמעט 2,500 איש, אף אחד לא חלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות