ברבש: לבטל הפגנות, לצאת מבתי כנסת, לעשות סגר כפי שהיה בפסח

פרופ' גבי ברבש מודאג מהמצב בשל הקורונה: "500 נפטרים בחודש, אתם מבינים את המשמעות של זה? יש היום חולים שמקבלים טיפול פחות טוב מזה כשהיו 400 חולים"
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"א / 22.09.2020 12:47

על רקע הזינוק בתחלואה: פרופ’ גבי ברבש שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית, הביע דאגה מהמצב, והעביר ביקורת על התנהלותו של הפרויקטור רוני גמזו.

“אני חושב שזה מצב הזוי שבו הממשלה לוחצת על הפרויקטור לעשות סגר, זה מצב הזוי שהמערכת הרפואית היא לא זאת שאומרת שצריך לסגור ושצריך לעשות סדר בתחלואה במדינת ישראל”, אמר ברבש.

הוא הוסיף: “זה נקרא סגר מחורר, אנחנו לא יודעים מה הוא יעשה, אנחנו לא ידועים אם נשיג את האפקט שרצינו להשיג. התפקיד של הפרויקטור בעיני הוא לדאוג לזה שהתחלואה תרד. התפקיד הראשון שלו זה לדאוג שהתחלואה תרד ולבדוק את כל מה שנעשה בפרספקטיבה הזו, כל שיקול אחר בעיני, בין הוא לגיטימי, הוא לא שיקול לגיטימי אצל הפרויקטור”.

הוא הדגיש: “הייתי מפסיק את ההפגנות האלה, ומוציא את המתפללים מבתי הכנסת החוצה לתפילות. כל אחד במערכת הרפואית לא חלם לראות אלפי נתונים של נדבקים ביום, התרגלנו למספרים הלאה והם כבר לא מהווים עבורנו את החשש ואת מה שהיה אמור לעורר אצלנו.

“500 נפטרים בחודש, אתם מבינים את המשמעות של זה? זה לא שיגיע ה-900 או ה-1000 בתי החולים יקרסו, אבל איכות הטיפול תיפגע, היא כבר נפגעת בעיני. יש היום חולים שמקבלים טיפול פחות טוב ממה שהיו 400 חולים, את כל זה מישהו צריך להתריע ולא הממשלה צריכה להגיד את זה”.

בהמשך שיתף מהו הפתרון היעיל לעצירת ההדבקה: “סגר כמו שהיה בפסח, שישבו בבתים כל מי שיכול לעבוד מהבית שיעבוד מהבית, זהו, זה לא יגמר אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואתה תשלם לאלו שלא יכולים לעבוד?
    22/09/2020 13:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קדושת החיים זה לא רק מתי קורונה. זה גם התאבדויות. דכאונות. איבוד יכולת להאכיל את הילדים שלך. חופש הפרת לנשום אויר צח. אבל אולי אתה לא מסוגל להבין שיש הרבה גוונים של אפור ולא רק שחור ולבן.