בשל מתח בין אוקראינה לבלארוס: ‘הברסלבים לא קיבלו אוכל יממה’

מהכנסת אורחים 'אזמין' באומן שיגרו שני טנדרים עם אוכל לחסידים הנצורים בגבול, אך הבלארוסים מתעקשים לקבל את האוכל דווקא מידי 'הצלב האדום' האוקראיני - שנעלם • עסקני ברסלב: "דורשים להכניס מיידית את האוכל לרעבים, ללא בירוקרטיה"
נתן פרל
כ"ט אלול התש"פ / 18.09.2020 01:11

שעות לפני ראש השנה: המתח בין אוקראינה לבלארוס ממוביל לכך שהמזון שנשלח מאומן לחסידי ברסלב הנצורים בגבול לא מועבר ליעדו.

בהכנסת אורחים ‘אזמין’ באומן אומרים הלילה (ליל שישי) לחרדים 10: “מאז שעות הבוקר מעוכבים בגבול שני טנדרים עם אוכל ששלחנו מאומן, ואנשי ‘הצלב האדום’ לא מבצעים את ההעברה”.

לדבריהם, “גם לאחר התערבות שגרירים, לא נפתרה הבעיה. האוקראינים נתנו לטנדרים עם האוכל לעבור לאזור המפורז, ושם הבלארוסים מסרבים לקבל את האוכל –  אלא מידי ‘הצלב האדום’ האוקראיני, שלטענתם נציגיו נעלמו מהשטח וניתקו עמם קשר”.

עסקני ברסלב אומרים, כי “מדובר במשבר אמיתי, בו החסידים משלמים מחיר כבד על המתח שנוצר בין המדינות – שכן הפעם האחרונה בה השוהים בגבול בבלארוס קיבלו אוכל היתה לפני 24 שעות”.

יצוין, כי לחסידים אין מוצא, מאחר שגם אלו מהם שביקשו לשוב לארץ, תקועים בשדה התעופה, אחר שהטיסות לישראל בוטלו, ומטוס של חברת  ‘ישראייר’ שיצא במיוחד מישראל לבלארוס לא הורשה לנחות.

“אנו דורשים דרישה הומניטארית בלבד – להכניס מיידית את האוכל לרעבים, ללא בירוקרטיה”, אומרים עסקני ברסלב.

מוקדם יותר היום התעמתו חסידי ברסלב עם חיילים אוקראינים שבלמו בגופם את הגבול בין שתי המדינות, בניסיון לשכנע אותם לאפשר מעבר בגבול.

הבוקר פרסם השר זאב אלקין, שמונה לטפל במתווה אומן, כי לא יתאפשר לאלפי החסידים השוהים בבלארוס, להגיע לציונו של רבי נחמן. “למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלרוס או מולדובה הגיעה הבוקר תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה”, הודיע השר.

לדבריו, “האוקראינים הודיעו שלא יאפשרו לא כניסה דרך מעברי גבול ולא שום משלחת מצומצמת”.

חסידי ברסלב זועמים על יו”ר ש”ס אריה דרעי, על שלא השקיע מספיק מאמצים כדי לפתור את המשבר. אתמול הפגינו בני משפחתם של החסידים הנצורים בבלארוס מול ביתו בשכונת הר נוף, והטיחו בו מילים קשות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות