הגר”צ בוארון: ‘חיובי כריתות של נשברי הצום על צוואר מי? ש”ס!’

הגאון רבי ציון בוארון תוקף בחריפות את המגבלות על בתי הכנסת: "יום כיפור, איפה תתפללו, בחוץ, בחום הזה? הם לא חושבים שאנשים יישברו מהתענית וירצו לשתות מים, איסור כרת לעבור?" • "עשרות אלפי יהודים ספרדים הפסיקו להגיע לבתי הכנסת וגם בבית אין מתפללים, ואף אחד אינו נוטל אחריות על רצח הנפשות" • "איפה המפלגות החרדיות? איפה העסקנים שלנו? ש"ס אינה רלבנטית יותר לייצג את הציבור הספרדי המסורתי"
יוסף גרינבוים
כ"ט אלול התש"פ / 17.09.2020 22:10

הגאון רבי ציון בוארון, מבכירי הדיינים הספרדים תוקף בחריפות חסרת תקדים – בנאום שנשא אמש בטבריה ובמכתב שכתב בכתב ידו – את המפלגות החרדיות בשל המגבלות שיוטלו על בתי הכנסת ביום כיפור.

בדברים שנשא בטבריה אמר הדיין: “שנה קשה עברה על כל עם ישראל, על כל העולם כולו. הרבה אנשים שירדו מנכסיהם, הרבה אנשים שאין להם פרנסה, הרבה ישיבות נסגרו, הרבה כוללים נסגרו.

“לצערנו, ואני אומר בגלוי, יש פה רדיפה של הדת. פה, בארץ ישראל. מדינה יהודית, מדינת ישראל, 10 יהודים בפנים, בחוץ 20 איש”.

הגר”צ הוסיף: “הסגר מתחיל בערב ראש השנה עד אסרו חג של סוכות. קצת להתבונן, איפה אנחנו נמצאים? והחרדים תומכים בזה! המפלגות החרדיות! ריבונו של עולם, בשלטון יהודי שיהודי לא יוכל להתפלל? יום כיפור, איפה תתפללו, בחוץ, בחום הזה? הם לא חושבים שאולי אנשים יישברו מהתענית וירצו לשתות מים, איסור כרת לעבור?”

הדיין, שהיה נסער תהה: “איפה המפלגות החרדיות? איפה העסקנים שלנו? לאומן אסור לנסוע. למה? כנראה חוששים שכמה אנשים יתחזקו שם. אני לא ברסלב ולא שייך להם, אבל מציאות שהרבה אנשים הולכים שם ומתחזקים –  וזה כואב להם”.

במכתב ארוך וכאוב לקראת ראש השנה, כותב הגר”צ בוארון תחת הכותרת “ש”ס אינה רלבנטית יותר לייצג את הציבור הספרדי המסורתי ולא כל ציבור יהודי אחר”:

“עשרות בתי כנסת בעיירות פיתוח ואחרים סגורים על מסגר, וחלקן פתוחים רק למחצא לשליש ולרביע. עשרות אלפי יהודים ספרדים הפסיקו להגיע לבתי הכנסת וגם בבית אין מתפללים, משום שלא הורגלו בתפילת יחיד.

“רבים מבני הישיבות, בעיקר ספרדים, מסתובבים ברחובות קריה מבלי לימוד תורה ותפילה, עקב ההגבלות של ‘הקפסולות'”.

הדיין ממשיך: “עתה עם הסגר בימים הנוראים, קיים חשש גדול שרבים לא יגיעו לתפילה, ועוד יותר חשש שביום כיפור, היום הגדול והנורא, עלולים רבים להישבר עקב החום הנורא כאשר התפילה תחת כיפת השמים באין מחסה ובאין מיזוג מינימאלי.

“חיובי הכריתות על נשברי הצום בשתיה על צואר מי יחול – אם לא על אלה שנותנים יד לסגר הפוגע בחופש הדת. בעוד שהתקהלות של הפגנות מותרת באין הגבלה”.

צילום: יעקב כהן, פלאש90

הגר”צ הוסיף ותקף את ש”ס: “ש”ס בחרה בכמה רבנים התמימים בעניני פוליטיקא המזהירים את המפרים את כללי הקורונה מדין ‘רוצח’, אך אף אחד אינו נוטל אחריות על רצח הנפשות שנעשה עקב כפיית ההסגר וההגבלות החמורות בבתי הכנסת”.

לדבריו, “רבים הם המומחים אשר הפרו את השתיקה וטוענים שאין כל צורך בסגר כזה או אחר ואין כל צורך בבדיקות, שכן הנגיף אינו יותר מאשר שפעת רגילה”.

על הממשלה כתב: “היא הדרת דגשי הדת בכל דרך הנראית להם כולל איסור נסיעה לאומן שבאוקראינה ושליחת מכתב שטנה נגד החרדים ‘מעבירי הנגיף’ לראשי מדינת אוקראינה…

“ובכן, נסיעות לתאילנד להודו ועוד מדינות מותר ואף מעודדים זאת בקביעה שבחזרה משם אין צורך לעשות בידוד. אך לאומן, שהולכים לתפילה, זה אסור בכל תוקף וכל זה בעידודה ותמיכתה של ש”ס האמורה לייצג את הדת והציבור הספרדי שהוא הניזוק העיקרי מבחינה רוחנית.

“בקיצור”, כותב הגר”צ, “ש”ס בגדה ביעוד הקמתה דהיינו החזרת עטרת התורה ליושנה בציבור הספרדי. ש”ס הפרה ברית בוחריה המצפים להבנה בענייני תפילה ודת וקיום הישיבות.

“ועל כך אנו מוחים וגם מכריזים שאין לנו יותר חלק ונחלה במפלגה זו.

“החותם בצער בתפילה המפורסמת תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל מילה בסלע
    18/09/2020 07:00
    חנן
  1. כנראה שאבחר בנט

  2. דברים כדורבנות!
    22/09/2020 20:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הצדיק הזה לא מתחנף לאף אחד, אומר את דעתו ברבים ללא מורא!

  4. לא מתאים להיות רב ראשי באמת !
    24/09/2020 23:32
    מיכי
  5. שיבוא משיח הלואי

  6. ברוך השם שיש רבנים שלא נמכרו בנזיד עדשים
    01/12/2020 00:06
    חרדי ספרדי
  7. וכבוד וחנופה למדיניות האנטישמית שהביאו עלינו שס והיבי הדיקטטור