אדלשטיין: אנחנו נמצאים במלחמה, אישרנו בגאווה את המניינים בחגים

שר הבריאות: "אני לא רוצה לשקר לציבור, יכול להיות שזה יקח זמן ויכול להיות שנצטרך להדק את ההגבלות" • "לא יהיה רגע שבו נגיד זהו, אנחת רווחה, הכל נגמר. היציאה מהסגר תהיה הדרגתית, יש תכנית שלמה"
חרדים 10
כ"ח אלול התש"פ / 17.09.2020 13:50

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים, יחד עם מנכ”ל משרדו פרופ’ חזי לוי, במרכז השליטה של משרד הבריאות באיירפורט סיטי – לקראת הסגר שייכנס לתוקפו מחר בשעה 14:00.

במהלך התדרוך, אמר השר אלדשטיין: “יש כרגע שתי אפשרויות – לעסוק עוד ועוד בפרצות ובטעויות, או להתחיל ולתקן. אני בוחר לתקן. אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. כרגע אנחנו נמצאים במלחמה – מלחמת שלום האזרח”.

אלקין הוסיף: “כל אחד אוהב לשאול שאלות על מגזר אחר, על אזור אחר. אני מוצף בשאלות כמו למה התרנו את מתווה התפילות. ההגבלות חלות בימי ראש השנה ויום הכיפורים, ימים שבהם לא רק הציבור הדתי והחרדי מגיע לבתי הכנסת. בהתחשב בעובדה הזאת, אישרנו בגאווה את המניינים, עם כל ההגבלות ודרישות התו הסגול, כדי שגם השנה יוכלו אזרחי ישראל היהודים, מי שבוחר כך, לשמוע קול שופר ו’כל נדרי'”.

השר הדגיש:  “אני מציע שכל אחד ואחת, במקום לשאול למה מותר להתפלל או למה מותר להפגין, ישאלו את עצמם מה הם יכולים לעשות על מנת שההגבלות יצליחו וכולנו יחד נראה נתוני תחלואה שונים.

“אני יודע שזה לא פשוט. יותר קל להאשים את הממשלה ואת האחרים, אבל בלי שיתוף פעולה של הציבור אין לנו שום דרך להצליח.

“ב-1 בספטמבר נפתחו בתי הספר ברחבי הארץ. עוד לפני זה במגזר החרדי נפתחו בתי הספר והישיבות. לא קשה לראות על כל שקף את העלייה הדרמטית במספר החולים. מספיק להזכיר שגם היום אנחנו עם נתונים של אלפי חולים בבתי הספר והגנים, עשרות אלפי מבודדים – גם מהתלמידים וגם מהצוותים. כל החלטה שמתקבלת, גם אם היא מאוד קשה, יש לה הצדקה אפידמיולוגית-בריאותית ברורה.

“אני שומע שהגזמנו עם האמירות על המצב הקשה בבתי החולים, אך כעת עוד ועוד מיטות קורונה נפתחות. זה פוגע בשאר תחומי הרפואה”.

אלדשטיין הזכיר: “כולנו בסירה אחת. אם נזכור את הדברים הבסיסיים שתמיד דיברנו עליהם – המסכה והריחוק החברתי, אם נימנע ממגעים חברתיים ונשמור על ההגבלות בלי לנסות לחפש פרצות – יש לנו סיכוי להצליח יחד. כשנברך ‘תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה’ – בואו נכוון לכך שנשאיר את קללת הקורונה בשנה החולפת”.

השר נשאל על ההערכות שנשמעו בדבר האפשרות של הארכת הסגר: “אני לא רוצה לשקר לציבור, יכול להיות שזה יקח זמן ויכול להיות שנצטרך להדק את ההגבלות”.

השר אדלשטיין הבהיר: “לא יהיה רגע שבו נגיד זהו, אנחת רווחה, הכל נגמר. היציאה מהסגר תהיה הדרגתית, יש תכנית שלמה, המעבר מההגבלות הנוכחיות לתכנית הרמזור יהיה הדרגתי”.

אחרי השר אדלשטיין נשא דברים מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי. “ביקורת היא דבר חיובי ולגיטימי, אנחנו שומעים אותה ולומדים אותה. אבל אנחו צריכים להבין שהמלחמה היא של כולנו ביחד נגד הנגיף, ולא אחד נגד השני. המלחמה מתחילה בהתנהגות של כל אחד מאיתנו. האחריות מתחילה בבית, במסכה, בריחוק, בהגיינה. אין תשובה אחרת לנגיף אלא במניעת התקהלות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות