9 מתמודדים במכרז למנכ”ל הרבנות הראשית: מי יזכה בתפקיד הנחשק?

אל קו הגמר, בדרך לבחירת מנכ"ל חדש לרבנות הראשית, הגיעו תשעה מועמדים בלבד • ועדת האיתור החלה כבר לראיין את המועמדים, ובחירת הזוכה צפויה להיסגר כבר בשבוע הבא
כ' אלול התש"פ / 09.09.2020 17:20

לפני כשלושה שבועות נסגר המכרז לאיתור מנכ”ל חדש לרבנות הראשית, זאת לאחר שהמנכ”ל הקודם, משה דגן, סיים את תפקידו, לאחר ארבע שנות כהונה.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

אל קו הגמר, בדרך לבחירת המועמד המתאים ביותר, הגיעו תשעה מועמדים בלבד.

ביניהם גם יהודה אבידן, איש ש”ס, עו”ד במקצועו – מי ששמו עלה ב’חרדים 10′ כמועמד המוביל.

בשיחה עמו כשעה וחצי לפני סגירת המכרז הוא השיב כי “יש לי עוד שעה להחליט” אם להתמודד, אבל למחרת, כשנשאל האם הספיק להגיש עד חצות – השיב: “בהחלט..

מבט על 9 המועמדים הנציבים כעת על קו הגמר מטיל ספק בסיכוייו של אבידן להיבחר, הגם שהכול עדיין פתוח.

הרבנות הראשית היא יחידת סמך במשרד לשירותי דת. משכך, בראש ועדת האיתור עומד מנכ”ל משרד הדתות, עו”ד עודד פלוס. חברים בוועדה: פרופ’ הרב יגאל שפרן – דתי לאומי ונציגו של הרב דוד לאו, עו”ד ביטון – חרדי ונציגו של הרב יצחק יוסף, פרקליטת מחוז ירושלים עו”ד כוכבה נצח דולב ואורית מסמי נציגת ציבור.

ועדת האיתור, שכבר התכנסה לשלוש פגישות, החלה כבר לראיין את המועמדים, ובחירת הזוכה בתפקיד צפויה להיסגר כבר בשבוע הבא, עוד לפני ראש השנה.

דבר קיומו של המכרז פורסם בעיתונים גלובס, מקור ראשון, המבשר ובעיתון הערבי אל-סניורה, כך שיכלול את כל המגזרים אליהם מופנית הקריאה להגיש מועמדות. שכן, באופן עקרוני גם ערבי יכול להיבחר לתפקיד.

לחרדים 10 נודע, כי בין השאר ניגשה למכרז קבוצת נשים, הרואות עצמן מתאימות לתפקיד – ובדיקה מעלה כי הן עומדות בתנאי הסף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות