“חיים בקראוון, חום אימים מטורף”: כך בחורי ישיבות הוכנסו לבידוד

מה עובר על בחורי ישיבות שנשלחים לבידוד במתחם הישיבה? א' ג',  בחור הלומד בישיבה במודיעין עלית מספר מה קרה לו ולחבריו בשעה 1:00 בלילה • "הדבר היחיד שיש לנו זה מים. אין מקרר קטן, אין שום תנאים מינימליים"
ישראל יוספי
כ"א אלול התש"פ / 10.09.2020 15:52

מה עובר על בחורי ישיבות שנשלחים לבידוד? ובכן, מלבד המועקה שבבידוד, יש כאלה הסובלים מתנאים קשים ביותר.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

בשיחה עם א’ ג’,  בחור הלומד בישיבה במודיעין עלית – שנשלח לבידוד בישיבה, הוא מספר: “היינו בקפסולות, ולאחר שבועיים ערכו בדיקה ונמצאו 23 בחורים חיובים לקורונה.

“מי שהיה יחד איתם מתחיל את הבידוד מהיום שנחשף לחולים, זאת אומרת בבידוד עד 14 יום.

“באותה קפסולה היו עוד שישה בחורים, ואני בתוכם – שנזקקנו לבידוד. ביום חמישי שעבר, בשעה 1:00 בלילה, לא פחות ולא יותר, אחד מהאחראים בישיבה פנה אלינו, השישה בחורים שהיו בבניין, והעביר אותנו לקראוון.

״העבירו אותנו למתחם קראוונים עם אותם 23 בחורים חולים באותו מקום, חדרים באותו קראוון. איך 6 בחורים בריאים עוברים למקום של חולי קורונה? אם היינו צריכים לספור מיום רביעי שבועיים, כעת צריכים לספור מיום שישי האחרון עוד שבועיים, כי ביום חמישי בלילה העבירו אותנו למתחם של חולי קורונה״.

״ביום שישי בודדו את כולנו שוב. הכניסו אותנו לחדר שאפשר לפתוח רק מבחוץ, אנחנו לא יכולים לצאת מהקראוון. ככה אנחנו חיים בתוך הקראוון, חום אימים מטורף, בפנים יש לנו שרותים קטן לכל הבחורים.

“אין לנו מקום לאחסן אוכל ואנחנו צריכים להיות בפנים 24/7 בתוך חום האיימים הזה. יש לנו קולר במתחם הסגור, מרחק הליכה, ששם שוהים החולים בקורונה”.

“איפה האחריות של הנהלת הישיבה לזרוק בחורים לתוך קראוונים? זה מצב קשה לשים בתוך חדר שאי אפשר לצאת ובתוכו חום נורא.

״נגיד ויש להנהלת הישיבה שיקול בגלל חדרים, אבל הם לא יכולים להכניס אותנו לחדר חם, כשהדבר היחיד שיש לנו זה מים. אין מקרר קטן, אין שום תנאים מינימליים בישיבה”.

ב1 בלילה מה אמרו לכם?

״אמרו לנו שאנחנו צריכים להיכנס לבידוד. בגלל שאנחנו צריכים בידוד, הישיבה פינתה את המקום שלנו, 4 חדרים. ביום חמישי ב-1:00 בלילה אמרו לנו –  4 החדרים,  אנחנו צריכים אותם, מעבירים אתכם למקום אחר”.

לאן? איפה הקראוון ממוקם?

״העבירו אותנו לקראוונים, שזה אומר קראוון עם חצץ, ויתושים בחוץ, בלי מים קרים״.

כמה בחורים לומדים בישיבה?

״170 בחורים״:

וכמה בחורים נכנסו לבידוד?

״בוועד רביעי 30-29 בחורים, מתוכם נמצאו חיובים 23. 6 בחורים שוהים בבידוד שאני אחד מהם. אני כרגע בבידוד, הייתי צריך ללכת למכבי להביא אישור לעשות בדיקת קורונה, הישיבה לא מאשרת לעשות בדיקת קורונה”.

הישיבה לא מאפשרת לכם לצאת לבדיקות?

“לא, הם מחייבים שהבדיקות יגיעו אלינו”.

היתה הפרדה בניכם לבין הבחורים החולים?

״לא היה הפרדה בנינו, החלטנו שאנחנו שמים גדרות, וכך עשינו״.

א’ ג’ הצליח לבסוף לעבור בדיקת קורונה ויצא שלילי. הוא נסע הביתה, אולם הוא נדרש לבידוד נוסף מאחר שנחשף לחולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות