רובינשטיין מביתר: “לא ניתן יד לעוצר”. רובינשטיין מב”ב: משת”פ

מאיר רובינשטיין: "דורשים שקיפות מלאה והסברים מפורטים מדוע מוטל עוצר על עיר חרדית כולה. אנו לא נוכל לתת גיבוי למהלכים שנעשים ללא שקיפות" • עסקנים באשדוד: "לא נשתף פעולה עם האפליה" • ראש העיר ב"ב: נתעמת בהנחיות בדיפלומטיה עיקשת, אך בחוצות נקדש שם שמים"
אריה ריבקינד
י"ט אלול התש"פ / 08.09.2020 13:32

בעיר החרדית ביתר עילית מוחים היום (שלישי) על החלטת הממשלה להטיל עוצר לילי על העיר.

האקדמיה לחרדים: זו הסיבה שכולם נוהרים ללמוד תואר יוקרתי מהבית

בהודעה רשמית של דוברות עיריית ביתר עילית נאמר: “לא ניתן יד לאפליית הציבור החרדי!”

לפי ראש העיר מאיר רובינשטיין, “בארבעים הערים שעליהם רוצים להטיל מגבלות, רק הרשויות החרדיות נמצאות תחת עוצר לילי, בעוד בערים הכלליות – הוכנסו רק שכונות באופן מידתי”.

ראש העיר הוסיף: “אנו דורשים שקיפות מלאה של נתוני התחלואה, והסברים מפורטים מדוע מוטל עוצר על עיר חרדית כולה, ולא לפי שכונות”.

הוא הוסיף איום: “לא נוכל לתת גיבוי למהלכים שנעשים ללא שקיפות. אנו נוכל לשתף פעולה במיגור התחלואה, אך ורק כאשר יינתנו הסברים לתושבים עם שקיפות מלאה”.

גם חברי סיעת אגו”י באשדוד הודיעו כי “הציבור החרדי באשדוד לא יקבל, ולא ישתף פעולה עם אפליה זו. הציבור ימשיך את אורח חייו כרגיל תוך שמירה והקפדה על הנחיות הבריאות כפי שהקפיד עד כה”.

עם זאת, עיריית בני ברק נוקטת בגישה שונה.

“למרות הכאב הצורב על שורת ההגבלות שהושתו על העיר, ובעיקר סגירת מוסדות הלימודים העירוניים והגבלות התנועה המכאיבות”, נאמר בהודעת העירייה, “אנו מעדכנים את תושבי העיר במכלול ההנחיות והשינויים, לצד קריאה ברורה לשמור על ההנחיות ולהימנע מכל הפרה”.

ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר: “אנו פועלים באינטנסיביות להסרת שורת ההגבלות המיותרות על העיר, אך יחד עם זאת פועלים במכובדות ובתיאום מלא עם המשטרה הפועלת ברגישות ובהבנה יוצאת דופן למניעת מחזות מיותרים של מחסומים ומחנק.

“בני ברק תתעמת בהנחיות בדיפלומטיה עיקשת ובעשייה נכונה, אך בחוצות תקדש שם שמים ותנהל שגרה רגועה ובריאה”.

סגן השר אורי מקלב אמר על אישור הסגר: “לצערנו בחרו בדרך הקלה והלא יעילה, בחרו שלא להתמודד עם מצב החולים ולסגור ערים שלמות, – סגירת מערכת החינוך במקומות אלה מהווה פגיעה חמורה בחינוך, בכלכלה ומגבירה את התחלואה”

סגן השר מאיר פרוש הגיב על הסגר הלילי: “זה אבסורד ומקומם שבערים מסויימות שראשי הערים שלהם ממפלגה מסויימת יודעים להטיל סגר על פי שכונות, אבל כשזה מגיע לערים חרדיות, לא יודעים לחלק את העיר לשכונות”.

יצוין, כי מורי דרכו של הציבור הליטאי הורו להמשיך בלימודים בתלמודי התורה ובישיבות קטנות, גם במקומות שיש סגר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צריך לארגן הפגנות (סליחות) בכל רחבי הארץ נגד האפליה
    08/09/2020 14:09
    חיים
  1. הפגנות הרי מותר לא? ואם לא יאשרו את ההפגנה,אז לעשות הפגנה נגד ביבי ודרך הטיפול שלו במגיפה (הפגנה נגד ביבי תמיד מותר לא? ולנצל את כל ההפגנות אמירת סליחות ברוב עם

    יאאלה שהעסקנים ירימו את הככפה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   08/09/2020 17:17

      כך בעלי העסקים יוכלו להשאיר את החנויות פתוחות לקראת החג. לכו להוציא רשיון הפגנה במשטרה.