אחרי עימותים בין תושבים לחסידי ברסלב: 500 שוטרים נפרסו באומן

מפקד משטרת אומן: "אנו מוכנים להבטיח את הסדר הציבורי, יש לנו את כל האמצעים הטכנולוגיים לכך" • צוות שגרירות ישראל באוקראינה, בראשות השגריר ביקר באומן לקראת אירועי ראש השנה - ונפגש גם עם נציגי החסידים
נתן פרל
י"ג אלול התש"פ / 02.09.2020 20:38

כוננות מוגברת באומן:  המשטרה האוקראינית הודיעה היום (רביעי) כי 500 שוטרים נפרסו ברחבי העיר על מנת למנוע תקריות בין התושבים המקומיים לבין חסידי ברסלב שהגיעו לחגוג את ראש השנה.

רוצה תואר יוקרתי המתאים מאד לדרך החרדית? – כך תעשו את זה!

בשבוע האחרון התרחשו אירועים אלימים בין הצדדים, כאשר חסידי ברסלב שהגיעו לעיר התקבלו בקללות ובקריאות –  “החוצה”.

בתחילת השבוע הותקף והוכה חסיד המתגורר שנים בעיר בחנות.

המשטרה המקומית חוקרת את הפרשה ופתחה תיק פלילי בגין “חוליגניות”.

בהודעה רשמית של מפקד משטרת אומן נאמר: “אנו מוכנים להבטיח את הסדר הציבורי, יש לנו את כל האמצעים הטכנולוגיים לכך. מה שחשוב הוא שכל הצדדים יגלו איפוק ויאפשרו את קיום חגיגות ראש השנה תוך מגבלות הקורונה”.

צוות שגרירות ישראל באוקראינה, בראשות השגריר הרב יואל ליאון, ביקר היום בעיר אומן, במטרה לעמוד מקרוב על ההיערכות לקראת אירועי ראש השנה ועל רקע התקיפה האנטישמית של החסיד.

במהלך הביקור התקיימו פגישות מושל המחוז, ראשי העיר, נציגי המשטרה, בתי החולים וארגוני החירום באומן.

כמו כן, התקיימה פגישה עם ראשי חסידות ברסלב בעיר.

בפגישה עם מושל המחוז סוכם על פתיחת ערוץ ישיר בין המושל והשגריר לטיפול בנושאים שעלולים לעלות במהלך החגים והאירועים בעיר אומן.

נציגי חסידות ברסלב הציגו את היערכותם לקראת ראש השנה.

השגריר יואל ליאון: “אנו רואים חשיבות בקיום מפגש עם השלטונות בעיר אומן, על מנת לתאם את הפעילות של כלל הגופים בעיר. ביקשתי מהרשויות בעיר לטפל בנחישות באירועי האנטישמיות ולמצות את הדין עם התוקפים של החסיד.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות