לפני שבת: שליח חב”ד פעל לשחרר הברסלבים שעוכבו

מאות חסידי ברסלב שנחתו ביום שישי בבוקר בנמלי תעופה באוקראינה ועוכבו בגלל האיסור על כניסת זרים למדינה - הורשו להיכנס • מי שפעל לשחררם הוא הרב הראשי לקייב, הרב יונתן מרקוביץ, ששוחח לבקשת נחמן בנשעיה עם ידידו שר הפנים האוקראיני • פרוש ניסה לקושש קרדיט
נתן פרל
י' אלול התש"פ / 29.08.2020 21:37

כ-300 חסידי ברסלב שעוכבו ביום שישי בנמלי התעופה באוקראינה, בשל הצו האוסר על כניסת לאוקראינה – שוחרר בערב שבת והורשו להיכנס אל המדינה.

לחרדים 10 נודע, כי מי שפעל לשחררם הוא הרב הראשי לקייב, שליח חב”ד הרב יונתן מרקוביץ, ששוחח עם ידידו שר הפנים האוקראיני אבקוב.

הרב מרקוביץ החל לפעול לשחרור המעוכבים לאחר פניה אליו מצד נחמן בנשעיה, יו”ר מזכירות ברסלב, שמסר לו את רשימת כל הנוסעים המעוכבים.

כפי שדווח בחרדים 10, האוקראינים סגרו את הגבולות כבר בחצות של ליל שישי, ומאות חסידים, מישראל ומארה”ב, שנחתו בשעות הבוקר של יום שישי מצאו עצמם  מעוכבים על ידי משטרת הגבולות בשדות התעופה של קייב ואודסה ובגבול בלבוב.

האוקראינים התעקשו תחילה להחזיר את כל הנוסעים בחברות התעופה עמן הגיעו.

אחד הנוסעים סיפר בסרטון ביום שישי: “היינו פה מעל 100 איש, כעת נשארו 70-80, חלק כבר החזירו הביתה. אנשים לא יודעים מה לעשות, אין פה אוכל, שתיה, צריך לעשות רעש, אנשים לא יודעים איפה לעשות שבת.

“אנחנו כנראה הולכים להיתקע פה בשדה תעופה או לגרש אותנו למקום ממנו באנו…יש פה ילדים קטנים, אנשים לא אכלו, אנשים לא שתו, אנשים עדיין מנסים להיות שמחים כמו שאתם רואים”.

חסידי חב”ד באודסה הביאו כבר מזון וארוחות לשבת לנוסעים שעוכבו בנמל התעופה בעיר.

גם הנגיד לואי שיינר כבר שיגר מאומן  רכבים עמוסי מזון לשדה התעופה בקייב עבור היהודים בשדה התעופה.

במקביל כל העת נמשכו הלחצים, בדרכים דיפלומטיות, בהן היה מעורב שגריר ישראל באוקראינה הרב יואל לאון.

לבסוף, שתדלנותו של הרב מרקוביץ צלחה וכשעה לפני השקיעה באוקראינה החסידים שהיו בנמל בקייב שוחררו  ועשו את דרכם לבית הכנסת בקייב לשבת.

גם באודסה שוחררו המעוכבים, שהיו עם ילדים, שעה קלה לפני שהשבת נכנסה באודסה. הם שהו במלון במרכז העיר, בעוד שליח חב”ד הרב שניאור ויגלר דאג לכל ארוחות השבת עבורם.

מי שניסה לקושש קרדיט על שחרור החסידים הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש, שמלשכתו  נמסר: “בעקבות פעילותו של סגן השר מול שר החוץ גבי אשכנזי, השגריר בקייב וגורמי ממשל נוספים באוקראינה, שוחררו לפני כניסת השבת לפי שעון אוקראינה הישראלים שהוחזקו בשדות התעופה ובגבולות של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות