ליצמן: דרעי ואני לא ניתן סגר בחגים. צריך סגר? אז היום!

שר הבינוי השתלח בממונה על המאבק בקורונה: "לא ידעתי שגמזו הוא פרויקטור אומן. אתם יודעים מה הוא כתב לנשיא אוקראינה? שיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר. איך הוא יכול להגיד דבר כזה? ככה בלי רשות" • "לא יכול להיות שעל בתי הכנסת ההגבלה היא 20 איש ובבלפור 20 אלף איש"
אריה ריבקינד
ז' אלול התש"פ / 27.08.2020 18:03

שר הבינוי יעקב ליצמן הבטיח במהלך טקס השקת פרויקט ‘דירה להשכיר’ בנהריה כי לא יאפשר החלת סגר בחגים – ותקף את התנהלות פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו.

“אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ואין סיכוי שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים”.

ליצמן תקף את התנהלות פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו. “צריך שיהיה ברור, יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה. אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות”, אמר.

ליצמן עקץ את גמזו שגילה לדבריו פעילות יתר סביב הנסיעה לאומן: “מילה אחת על אומן – לא ידעתי שגמזו הוא פרויקטור אומן. אתם יודעים מה הוא כתב לנשיא אוקראינה? הוא כתב לו שהוא מציע לו להיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר ויביאו תחלואה. איך הוא יכול להגיד דבר כזה? ככה בלי רשות. לכן קראתי שיפטרו אותו. הוא פרויקטור של מדינת ישראל ולא של אוקראינה”.

על ההגבלות על בתי הכנסת אמר השר: “לא יכול להיות שעל בתי הכנסת ההגבלה היא 20 איש ובבלפור 20 אלף איש. שיעשו שוויון לכולם. ההפגנות ההמוניות הרסו את ההסברה בציבור ופגעו באמון הציבור. אם אכן יש צורך בהגבלה ל-20 איש, אז גם בבלפור ההגבלה הזו תקפה. אני לא נגד הפגנות, השבוע הייתה הפגנה גם בבית שלי ולא קרה כלום, זה חלק מהתפקיד.

“אבל מה שכן מפריע לי הוא שאין שוויון. לא שמעתי שהוא כתב מכתב לשופטי בית משפט העליון שבבלפור לא הולכים עם מסכות ולא עומדים שני מטר, אז אני מציע שיהיה שוויון ורק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של העם כדי לעצור את התחלואה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השר דרעי וח"כ לחצמן
    27/08/2020 18:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. באמירתם הם עוברים על ציווי התורה לא תעמוד על דם רעיך ונשמרתם מאד על נפשותיכם ואהבת לרעיך כמוך בימים קשים אלה יש לזכור “עת לה’, הפרו תורתך “

  2. בדיחה טובה
    27/08/2020 19:51
    ג'פרי
  3. אני מציע שבל בית יהיה שוויון בין פח האשפה לויטרינה
    מה ששמים בויטרינה ישימו גם בפח האשפה ומה ששמים בפח האשפה ישימו גם בויטרינה

  4. ליצמן! אפילו החרדים מבינים שאתה כישלון חרוץ
    27/08/2020 22:03
    לא ולא@
  5. ניצלת את משרד הבריאת רק לקדם ענינים אישים ולא יותר