כך ניסה האוצר לסחוט הורים לילדי החינוך המיוחד החרדי

בתום מאבק החליטה ועדת הכספים, בהנעתם של ח"כ מיקי לוי ושלמה קרעי, להעביר את התקציב לחינוך החרדי המיוחד - ללא תנאים • לוי: "לא ייתכן ש-6000 ילדים בעלי צרכים מיוחדים יוחזקו כבני ערובה בגלל ויכוח בין האוצר לראשי המוסדות. יש גבול" • מובילי המאבק: "מחכים ליישום"
אליעזר היון
ז' אלול התש"פ / 26.08.2020 23:30

בשורה מועדת הכספים: אחרי מאבק ממושך של הורים לילדים חרדים הלומדים ב’חינוך המיוחד’, בחרה ועדת הכספים להקצות היום (רביעי)  17.5 מיליון שקלים עבורם.

מובילי המאבק בוועדה, חבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד ושלמה קרעי מהליכוד הבהירו כי לא יאפשרו את העברת התקציב, ללא העברת הכסף המיועד לילדי החינוך החרדי המיוחד.

לאחר ישיבה סוערת הוחלט כי הכסף יועבר בראשון לאוקטובר לידי מוסדות החינוך.

הפרשה שסוקרה בעבר ב’חרדים 10′ הביאה את סיפורם של ילדי החינוך החרדי המיוחד, המופלים באופן קונסיסטנטי על ידי משרד החינוך והאוצר, כאשר ילדים אלו מקבלים כ-15 אחוז פחות מהילדים במוסדות החינוך הכלליים.

כך, במקום לתקצב כל גננת לפי רמתה ושנות הוותק שצברה, המשרד תיקצב כאילו כל הגננות נמצאות ברמת “מוסמך 15”, דרגת שכר נמוכה מאוד. את הפער בין תקצוב המשרד למשכורת הגננות נאלצו הנהלות המוסדות להוציא מכיסם, מה שמנע הקצאת תקציבים לצרכים אלמנטריים כמו מחשבים למיקוד מבט וכדומה.

במהלך השבועות האחרונים הציע משרד האוצר לוועד ההורים להעניק את 17.5 מיליון השקלים בתנאי שהם יתחייבו כי הם ‘מוותרים על כל דרישותיהם בעבר’.

חברי ועד ההורים, מרגלית לב טוב, שרה הורוויץ, יהודה איינהורן ואליעזר היון, דחו בתוקף את הדרישה.

“הבקשה של האוצר לדרוש כי נוותר על המגיע לנו על פי חוק היא לא רק חסרת היגיון אלא גם חצופה”, אמרו ההורים. “לאחר שנים של מאבק, בו מודים משרדי החינוך והאוצר כי ציבור הילדים המסכנים מופלים רק בשל היותם חרדים, הם מסרבים להעביר את הסכום המגיע ומציעים תנאים הזויים”.

היום כאמור, הובטחה העברת הכספים ללא תנאים כל שהם.

חבר הכנסת מיקי לוי כתב לאחר ההחלטה: “הצלחנו! בתמורה להסרה של 160 הסתייגויות שהגשתי לחוק הגדלת הגירעון, האוצר הסכים להעביר סוף סוף את 17.5 מיליון השקלים לחינוך המיוחד החרדי. לא ייתכן ש-6000 ילדים בעלי צרכים מיוחדים יוחזקו כבני ערובה בגלל ויכוח בין האוצר לראשי המוסדות. יש גבול”.

חבר הכנסת שלמה קרעי: “תודה לאל, בסיוע השר ישראל כ״ץ, חבר הכנסת מיקי לוי ואחרים, הצלחנו לאשר סופית 17.5 מיליון ש”ח לשנה שחלפה, לתיקון האפליה של ילדי החינוך המיוחד במוכש”ר”.

דוד שרפר, יו”ר פורום המוכש”ר, שהוביל את המאבק – אמר לחרדים 10:  “משמח שההגיון גבר, והנסיון של פקידי משרד החינוך לסחוט ויתור מצד ההורים על המחדל של אפלית הילדים והגננות בשנים הקודמות ירד מסדר היום בזכות נחישותם של חברי ועדת הכספים שמלווים אותנו בשנתים האחרונות במאבק העיקש וגני החינוך המיוחד יקבלו את המענק שהובטח לחברי הוועדה בגין שנת תש”פ”.

מה התכניות הלאה?

“אנחנו עדיין מחכים לישום בפועל של ההבטחה שעל פי משרד החינוך תועבר בתחילת חודש אוקטובר, ואז נברך על המוגמר.

“הרבה יותר חשוב מזה היא ההבטחה המפורשת של שר האוצר ליישם שוויון מלא לילדי החינוך המיוחד החל משנת הלימודים הקרובה ולשם כך אנחנו מחכים לדו”ח שאמור להתפרסם עוד השבוע על פי התחייבות משרד החינוך.

“גם אחרי שהדו”ח יפורסם, צריך לוודא שהמשרד מתקצב ומיישם אותו ולא נתלה בתירוצים שאין תקציב מדינה, ולכן הוא לא יכול ליישם את הדו”ח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות