“לא מעכלים”: הרב שי אוחיון הי”ד, חסיד ברסלב בן 39, אב לארבעה

הרב שי אוחיון הי"ד, חסיד ברסלב בן 39, אב לארבעה ילדים - כשהגדולה בת 13 והקטן בן 4, נרצח בידי בן עוולה בצומת סגולה • חברו: "הוא היה קודש בחייו וקדוש גם עכשיו. הוא למד במסירות והוציא תואר לרב עיר • המשפחה מסרבת להאמין - לא מעכלת. לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים"
חיים טוויל
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 17:47

הנרצח בפיגוע הדקירה שאירע בצהריים (רביעי) בצומת סגולה בפתח תקווה הוא הרב שי אוחיון הי”ד, חסיד ברסלב בן 39.

הרב אוחיון הי”ד הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בני 4, 9, 11 ו-13.

הוא יליד העיר כפר סבא, עבר לפני כשנתיים עם משפחתו מהיישוב שער אפרים לשכונת כפר אברהם בפתח תקווה, כדי שיוכל להעניק חינוך חרדי לילדיו.

בשער אפרים היה המנהיג של בית הכנסת הספרדי, מסר שיעורים ושימש כחזן בתפילות.

גם בפתח תקווה שימש כרב בית כנסת.

אשתו אמרה עם דבר הבשורה המרה: “אני לא מעכלת. אני לא יודעת איך לספר לילדים”.

הרב שי הי”ד היה בדרכו מהכולל לביתו כאשר פגע בו המחבל.

לפי דיווח במעריב, סמוך לשעה 12:30 יצא הרב אוחיון יצא מהכולל בכפר סבא בו למד, כשמי שמלווה אותו הוא הרב יוסף מוגרבי, חברו הטוב. הוא סיפר למוגרבי  כי הילדים שלו לבד בבית והוא צריך להגיע אליהם.

הרב מוגרבי סיפר למעריב: “אני נפרדתי ממנו בכפר סבא, וכששמעתי על האירוע מיד הבנתי שמשהו לא טוב קורה. הדבר הראשון זה שחייגתי אליו 9-8 פעמים. הוא אדם אחראי אבל הוא לא השיב לטלפון. התקשרתי למשטרה, ניסיתי לברר האם יכול להיות שהפצוע בפיגוע הוא הרב שי אוחיון. המשטרה הבהירה לי שהיא לא יכולה למסור פרטים, אבל עצם העובדה שהיא לא שללה את הפנייה הבנתי שאיבדתי חבר יקר. התקשרתי מיד לרעייתו. ניסיתי לבדוק האם קיבלה טלפון ממנו, היא אמרה שלא. לא רציתי להלחיץ אותה. אבל זו הייתה בשורת איוב שקיבלתי. אני מזועזע, אני המום. איש גדול הלך”

לחדשות 13 סיפר הרב מוגרבי: “המשפחה מסרבת להאמין – לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהיה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים”.

הרב מוגרבי הוסיף: “הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קודש בחייו וקדוש גם עכשיו. הוא למד במסירות הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר בגיל 39, עם אישה צעירה וארבעה ילדים”.

עופר כרז, חמיו של הרב אוחיון, סיפר לחדשות 12, כי בתו האלמנה עדיין בהלם מהרצח. “היא עוד בזעזוע מזה. גם אשתי, היא לא יכולה לעמוד על הרגליים כרגע.

“הוא היה איש טוב, היה מעביר שיעורי תורה במושב. הבת שלי כל הזמן דיברה עליו רק טוב, היה לה טוב”.

צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הרצח: “בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר”.

הפיגוע החל כאשר הרב שי אוחיון הי”ד  צעד על המדרכה ברחוב ירושלים, סמוך לצומת סגולה בפ”ת – ונדקר בחזהו על ידי המחבל שהלך בסמוך אליו.

אזרח שנקלע לזירה רדף עם אלה אחרי המחבל שנמלט לכיוון אזור התעשייה סגולה. האזרח הכה בו עם האלה והצליח להפיל אותו על המדרכה.

המחבל  הוא חליל דויכאת, תושב שכם בן 46 המחזיק אישור כניסה לישראל. הוא נלכד והועבר לחקירת שב”כ.

המשטרה הודיעה כי המניע לדקירה לאומני. בדיקה ראשונית במערכת הביטחון מעלה כי החשוד כמחבל סבל מבעיות בנפשו.

קובי פוקס, עד ראייה, שיחזר בחדשות 13: “הגעתי מכיוון צומת סגולה באוטובוס, הייתי לבד עם הנהג. ראיתי אדם שרודפים אחריו, ותוך כדי צעקו ‘משטרה’ ו’מחבל’. עצרו אותו, האוטובוס המשיך בנסיעה ואז אחרי הצומת ראיתי אדם שכולו דם בצד הדרך. ירדתי אליו, ניסיתי לעזור, דיברתי איתו הוא אמר לי ‘אני דקור’. לאחר מכן הגיעו שירותי ההצלה וטיפלו באירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות