גנץ: הפוליטיקאים החרדים נתנו את המילה, יש להם כלים למנוע בחירות

שר הבטחון בני גנץ קיים תדרוך לכתבים חרדים על חוק הגיוס, הסכם הרוטציה, אומן, המאבק בקורנה, תקציבי הישיבות ״חוק הגיוס מוכן. נקדם אותו בקרוב בכפוף להחלטות בית המשפט. לא אתנה את זה בערבויות מצד החרדים'' • "בניגוד לאנשים אחרים אין לי את הקידומת 'שנאה' כלפי אף ציבור"
ישראל יוספי
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 16:01

שר הביטחון בני גנץ, יו”ר כחול לבן, נפגש היום (רביעי) עם כתבים חרדים וביקש להעביר מסר למגזר החרדי ולנציגיו בכנסת. במפגש השתתפו גם השרים יזהר שי ועומר ינקלביץ’.

גנץ סיפר: “כשאני הולך לכותל, יש לי פתק קבוע שאני אומר שם ‘הבא שלום עלינו ועשה שלום בתוכנו’. שורשיי קרובים לעולמות אלה, למדתי שנתיים בישיבה התיכונית שבראשה הרב דרוקמן. את כל חיי הצבאיים, האזרחיים והפוליטיים אני מנהל מתוך אמונה במחבר ולא במפריד”.

הוא הוסיף: “בניגוד לאנשים אחרים אין לי את הקידומת ‘שנאה’ כלפי אף ציבור. לעולם לא אנהל שיח של שנאת חרדים ובכלל שנאת אדם. לא זו דרכי, לא בצבא, לא באזרחות, לא בפוליטיקה.

“לא יודע לומר בוודאות מה יקרה בפוליטיקה אך אני מקווה שצפויה לנו יציבות שלה התחייבנו ולא כי אני צריך לשכה, או רכב, או שיירה. אני עושה את זה עבור ילדיי ונכדיי – והילדים שלכם.

“אמשיך להוביל את כחול לבן בגאווה גדולה, כשלצידי נבחרת מדהימה. אנחנו דבקים במהות”.

על הסכם הרוטציה אמר: “הפוליטיקאים החרדים נתנו את המילה שלהם בהסכמים הקואליציונים ואני מצפה שיעמדו במילתם. ואם לא, לפחות שיעמדו ויגידו שלא עמדו בהסכם בגלל שיקול פוליטי. אני מצפה שיעמדו בהסכם. יש להם כלים למנוע בחירות”.

“הצטרפתי לממשלה הזו בגלל המשבר הלאומי. דבר לא השתנה בשלושת החודשים האחרונים, ואין סיבה לעשות דבר כעת מלבד אחדות. היא צריכה להיות טובה, מועילה, למען אזרחי ישראל – ולמענם בלבד. מי שיחליט לא לעמוד בהסכם עושה זאת מתוך שיקול פוליטי צר, ושלפחות יאמר את האמת”.

על המאבק בקורונה אמר: “רוצה שלא נהפוך את דיון הקורונה לעניין פוליטי שמשרת מגזר כזה או אחר, אלא נשאיר את זה כעניין ממלכתי תחת הכותרת ונשמרתם לנפשותיכם בדגש על קבוצות המשנה בחברה הישראלית”.

הוא הגן על פרופ גמזו: “הוא  מסתכל על הכל בראייה רחבה תוך בחינה של האתגר הרפואי והתבוננות גם על השיקולים החברתיים והכלכליים. מערכת הביטחון תעניק לו את כל הגיבוי הנדרש. זה לא צחוק. זה מסוכן”.

על הטיסות לאומן: “אתמוך בכל החלטה מנומקת שתוכיח שאנחנו מצמצמים את הסכנות. ביום הזיכרון מנענו ממשפחות להגיע לקברי בניהם שנפלו. סגרנו למשפחות שכולות את בתי הקברות – עשרות מחבריי מתו, מעמיתיי, מחיילי. יש רגעים בחיים שצריך לעשות התאמות למציאות. אפעל כדי שיימצא הסדר שיהיה בו היגיון בריאותי”.

על מתווה בתי הכנסת – אמר השר יזהר שי: “בקבינט הקורונה הבא יתקבלו החלטות טובות בנוגע למתווה ומספרי האנשים שיכולים להתפלל בכל בית כנסת. מאחורי הקלעים התבצעו אינספור פגישות עם שר הביטחון ואנשי המקצוע שהביאו להסכמה: דין תפילה בבית כנסת לא יכול להיות שונה מדין כל אירוע תרבות אחר”.

גנץ: “אין לי כל ספק שצריך לאפשר תפילות בבתי כנסת, כשמעלינו דאגה לפיקוח נפש ושמירה על הנחיות. פרופ’ גמזו קיבל את המושכות ואנחנו מעניקים לו גב תוך שימת דגש על הרגישויות החברתיות של כל אוכלוסיה, וכמבן של האוכלוסיה החרדית. כחול לבן עושה מאמצים עילאיים לסייע לאוכלוסיה החרדית על כל צרכיה היחודיים בהסברה, ובתפעול אתגרי הקורונה”.

על חוק הגיוס סיפר גנץ: “חוק הגיוס מוכן. נקדם אותו בקרוב בכפוף להחלטות בית המשפט. אתמוך בחוק הגיוס שהוסכם עם החרדים בהקדם האפשרי, לפני דצמבר. לא אתנה את זה בערבויות מצד החרדים, ואני מקווה לא להפוך להיות אדם כזה. מתכנן רפורמה מקיפה בשירות הצבאי בישראל אבל בינתיים נחוקק את החוק הזה”.

על תקציבי הישיבות אמר גנץ: “רבות מדובר על תקציבי הישיבות וחשוב לי לומר לכם – לי חשוב שהמשאבים יגיעו לייעודם בתהליך נכון, כל אוכלוסיה לפי צרכיה, אני מכיר את את החשיבות העליונה שאתם מייחסים לחינוך ומבין שמרבית התקציב מיועד לכך, ולא אמנע תקציבים – רק אוודא שהם מועברים כראוי, ולאחר חשיבה וכל ההליכים הנדרשים”.

על תעסוקת חרדים אמר: “בשבועות הקרובים נשקיע רבות למציאת פתרון, בהובלת השר יזהר שי, לתעסוקת נשים וגברים למעגל העבודה לאחר הפגיעה המורכבת שהביא עמה משבר הקורונה. יחד עם זאת, נעשה מאמץ עילאי להגביר את חדירת האוכלוסיה החרדית לעולמות החדנשות וההייטק והשר שי הוא שמוביל את הנושא בממשלה.

“ליבי פתוח לחברה הישראלית על כל מרכיביה: אני מאמין שהחרדים הם חלק משמעותי מהחברה והקשר שלי עם המנהיגות הפוליטית שמתווכת ביני לבין הרבנים ועם ראשי הרשויות מצוין ומתחזק מדי יום”.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ’ אמרה: “נקודת המבט תמיד הייתה בכחול לבן מאד מכילה שראתה את כל האוכלוסיות ורוצה להעניק הזדמנויות וכלים לכולם. רוח המפקד הייתה זו תמיד, הדגש שלי הוא הרצון להסתכל לא מתוך מבט של תשתנו ותהפכו להיות כמונו אלא בפלורליסטיות ואנחנו נסייע בכל הכלים שהיא תשאר כמו שהיא, אבל כן תהפוך להיות הכי פרודוקטיבית לעזור ולסייע.

“הממשלה הזו טובה לציבור החרדי, שרים שעושים לא מעט עבור הציבור הזה, הדוגמא של הקורונה, הוא לא ירד לדקויות שפיקוד העורף עשו כל מאמץ כדי שהחברה החרדית תקבל את הלגיטמציה לנהול באופן הנכון לה, ההסברה היא שונה ומשפחה עם 14 אנשים צריך להתנהל איתה אחרת וגלש להמון נושאים, קינות למלוניות בתשעה באב – דברים טריוויאליים אבל שדרשו מאיתנו עיסוק בהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות