אומן ראש השנה? אוקראינה אוסרת כניסת תיירים – עד אחרי יום כיפור

בעוד בישראל מתווכחים על מתווה מתאים: ממשלת אוקראינה החליטה לאסור כניסת זרים למדינה בחודש ספטמבר • המשמעות: חסידי ברסלב לא יוכלו להגיע לאומן לקראת ראש השנה
נתן פרל
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 15:06

משלת אוקראינה החליטה היום (רביעי) לאסור על כניסת תיירים זרים למדינה בחודש ספטמבר, במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה באוקראינה.

כניסת הזרים לאוקראינה לא תתאפשר עד תאריך ה-28 בספטמבר 2020 – יום כיפור.

ההחלטה שאושרה על ידי ממשלת אוקראינה תמנע מעשרות אלפי חסידי ברסלב להגיע לקראת ראש השנה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נפגש אתמול עם רבני אוקראינה, לקראת חגי תשרי – ואמר להם: “בכל שנה אנו מקבלים בכבוד ובברכה את עשרות אלפי החסידים שעולים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, אך השנה עקב מצב התחלואה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות של חסידים להגיע לאומן”.

הנשיא האוקראיני הצהיר אתמול כי ארצו תגביל את מספרם של המבקרים מישראל המורשים להגיע לעיר אומן, “לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

מלשכת נתניהו הכחישו: “ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות”.

שר הבריאות אדלשטיין גיבה היום את החלטתו של רוני גמזו לאסור את הטיסות לאומן: “המעשה האחראי הוא לא לנסוע לאומן”.

גמזו עצמו השיב למבקריו: “כל מה שאנחנו מבקשים זה שכל שרי הממשלה, כל הח”כים, כל מנהיגי הציבור וראשי הרשויות המקומיות – כל מי שיש לו תפקיד במאבק בקורונה – משטרת ישראל, מערכת הביטחון ופיקוד העורף, כולם ילכו בכיוון הזה. להפחית את התחלואה עם מערכת חינוך פתוחה. להפחית את התחלואה עם משק פתוח”.

גם יו”ר ישראל ביתנו התייחס להתקפות על גמזו ואמר כי ההחלטה שלו בעניין הטיסות לאומן לא מתקבלת בגלל שיקולים לא מקצועיים.

“יש מן פולחן, אני לא חושב שזה קשור ליהדות אלא זו עבודה זרה נטו, אנשים עוזבים את המשפחות ונוסעים להצטופף. מן הווי מוזר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש אלוהים
    27/08/2020 07:16
    ירון
  1. הגוי הציל אותנו