השר אדלשטיין נגד תוקפי גמזו: “אל תנסו לגזור קופון על חשבון הציבור”

שר הבריאות חנך מרכז שליטה חדש  לקורונה של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה - והעניק גיבוי נחרץ לפרופ' רוני גמזו • "זה לא הזמן לטוס לאומן. אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג. אם כולנו ננהג באחריות, נוכל גם להתגבר ונצא מנצחים"
אריה ריבקינד
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 16:51

שר הבריאות אדלשטיין העניק היום (רביעי) בחנוכת מרכז השליטה החדש  לקורונה של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה – גיבוי נחרץ לפרופ’ רוני גמזו.

באירוע השתתפו גם סגן השר יואב קיש, מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, וראש תכנית ‘מגן ישראל’ פרופ’ רוני גמזו.

“כל המאמץ שנעשה כאן הוא על מנת להיאבק בתופעה שקשה להגדירה”, אמר אדלשטיין. “אנחנו בפעילות מתמשכת מול הרבה דברים שעוד לא נודעים לנו.

“אחת המשימות שלנו כאן במשל”ט היא לא רק הערכות מצב וקטיעת שרשרת ההדבקה, אלא גם היכולת שלנו להעביר לציבור שכולנו שותפים למאבק – בדברים הפשוטים של מסכה, מרחק והיגיינה, וביכולת שלנו להעביר גם לעמיתיי שאנחנו עושים את המקסימום לקבל את ההחלטות המקצועיות תוך התחשבות מרבית בצרכי המשק”.

הוא תקף את השרים והח”כים שתקפו את פרופ’ גמזו: “אני קורא מכאן לעמיתיי נבחרי הציבור אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור. ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל. אנחנו מתחשבים לא רק בצרכי הבריאות. ואנחנו עושים את המירב שבחודש הסליחות ובימים הנוראיים נוכל לשמוע קול שופר ולהתפלל, מי שנוהג כך. אנחנו מתחשבים, אבל גם מצפים לפזר את הקהילות לכמה שיותר מניינים כדי למנוע התקהלויות וגידול בתחלואה”.

על הטיסות לאומן אמר: “עם כל הצער שבדבר אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לקברו של רבי נחמן באומן. אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג. אם כולנו ננהג באחריות ונקשיב להנחיות, נוכל גם להתגבר ונצא מנצחים בלי לפגוע במרקם החיים של אזרחי ישראל. גם בנושא הזה נהיה דוגמה למדינות אחרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות