סמוטריץ סיכם עם דרעי: ‘סעיף הנכד’ יקודם בהסכמה עם הממשלה

תיקון חוק השבות הוסר מסדר היום: ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ נענה לבקשת שר הפנים להביא את החוק לדיון מעמיק בוועדת השרים לחקיקה, על מנת לקבל את תמיכת הקואליציה • ״מאחר והחוק הזה חשוב לי אני נענה לבקשת חברי" • ביהדות התורה החליטו מוקדם יותר להיעדר מההצבעה
אריה ריבקינד
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 13:08

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הסיר מסדר היום את הצעת החוק לתיקון חוק השבות, במטרה לקדם את החוק בהסכמה עם הממשלה.

הצעת החוק היתה אמורה לעלות להצבעה היום (רביעי) במליאת הכנסת, ומטרתה היא למחוק את ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות ה”מאפשר כבר הרבה שנים להביא ארצה גויים שאין להם שום קשר ליהדות”.

סמוטריץ׳ נענה לבקשת שר הפנים אריה דרעי להביא את החוק לדיון מעמיק בוועדת השרים לחקיקה על מנת לקדמו בתמיכת הקואליציה.

״מאחר והחוק הזה חשוב לי אני נענה לבקשת חברי השר אריה דרעי להביא את החוק לדיון וקידומו תוך כדי הסכמה במסגרת ועדת השרים לחקיקה”, אמר ח”כ סמוטריץ’.

ביהדות התורה החליטו מוקדם יותר להיעדר מההצבעה.

ח”כ ישראל אייכלר, לעומת זאת, אמר מוקדם יותר הבוקר: “חוק השבות הפך מחוק שמטרתו לפתוח את שערי ארץ הקודש בפני כל יהודי במצוקה, לתעשיית דרכונים לא יהודית. מדינת ישראל הפכה לאופציה נוחה עבור גורמים בינלאומיים, שהדרכון הישראלי פותח להם גבולות דווקא בחו”ל.

“מאידך בעידן הקורונה, המדינה מתנכרת ליהודים כשרים, הנקראים ‘אזרחים זרים’ המתדפקים על שערי ארצנו וחוסמת את כניסתם”.

לדבריו, “הצעתו של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ להחזיר את חוק השבות ליעדו המקורי, תחזיר את ארץ ישראל לעם היהודי ותהיה בית חם ואוהב לכל יהודי הגולה המבקשים לבוא ארצה לשלוח ילדיהם ללמוד כאן, לחוג שלש רגלים, להגיע למקומות הקדושים ולחצרות הקודש ולא יקראו להם ‘זרים’ בארצם”.

אייכלר הוסיף: “אני קורא לחברי במפלגות הדתיות והלאומיות לתמוך בתיקון החוק ולקיים דיון רציני ומעמיק על מהות חוק השבות, שכבר לא דואג ליהודים במצוקה”.

סמוטריץ עצמו צייץ: “הלוואי ונתניהו יבין את כובד האחריות ההיסטורית המוטלת על כתפיו לעתיד העם היהודי. משיחות שעורכים איתי בעניין בימים האחרונים גם בליכוד, גם בכחול לבן וגם המפלגות החרדיות מבינים את זה. אני מתחייב לא לקדם אותו מעבר להצבעה היום ללא תאום והסכמות עם הקואליציה!”

בהמשך צייץ על החלטת יהדות התורה להיעדר: “כל אחד ואחד מחברי הכנסת החרדים שיעדר היום מהצבעה ירשם בדפי ההיסטוריה כמי שפעל אקטיבית לעידוד ההתבוללות בעם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות