“בצע כסף” • תושב בני ברק מואשם: הבריח כלי נשק לתוך שטחי הרשות

משה אזולאי, תושב בני ברק, וליטל אריק, תושבת מודיעין, מואשמים בעבירות יבוא, סחר והובלה של נשק לשטחי הרשות • "יחד עם תושבי הרשות הפלסטינית, פעלו כרשת לייבוא אקדחי הזנקנה והברחתם לשטחי הרשות, והסבתם לנשק שבכוחו להמית"
חיים טוויל
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 12:57

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הנאשמים משה אזולאי, בן 33 מבני ברק, וליטל אריק, בת  38, תושבת מודיעין, בגין עבירות נשק של יבוא, סחר ונשיאה והובלה, כל אחד לפי חלקו, שביצעו לשם בצע כסף לאורך זמן ובהזדמנויות רבות.

בנוסף, מייחס כתב האישום למשה אזולאי עבירות של הלבנת הון, ועבירות לפי חוק חדלות פירעון של הונאת נושים, הסתרת נכסים ואי מסירת מידע.

מדובר בכתב אישום ראשון הכולל עבירות על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מאז כניסת החוק לתוקף בספטמבר 2019.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד מסעד מסעד, הנאשמים – יחד עם תושבי הרשות הפלסטינית, פעלו כרשת לייבוא אקדחי הזנקנה והברחתם לשטחי הרשות, והסבתם לנשק שבכוחו להמית, זאת לשם בצע כסף, באופן שיטתי ומתוחכם תוך לקיחת סיכון כי כלי נשק אלו יגיעו לידיים פליליות או/ו עויינות.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם קשר קשר עם אחרים וייבא מגאורגיה אקדחי הזנקה מסוגים שונים ללא רישיון כדין.

לאחר מכן, מכר הנאשם את האקדחים לתושבי הרשות הפלסטינית, שהסבו אותם כאמור לכלי נשק אמיתיים, ובתמורה לכך קיבל הנאשם סכומי כסף המוערכים בסך של כ- 400 אלף שקלים.

לאחר שהאקדחים הוסבו לכלי נשק, הציעו אותם תושבי השטחים למכירה.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית, הפעילה משטרת ישראל 3 סוכנים אשר אספו ראיות נגד הנאשמים ותושבי השטחים, ובין היתר רכשו הסוכנים במספר הזדמנויות כלי נשק מהנאשמת ותושבי השטחים, וזאת לאחר שאותם תושבי השטחים הסבו את האקדחים שקיבלו מהנאשם. כך, במספר הזדמנויות, רכשו הסוכנים מהנאשמת ותושבי השטחים – יחד ולחוד, מספר אקדחים, רובה סער מסוג M- 16 ומסוג קלצ’ניקוב, ובחלק מהמקרים, הנאשמת הובילה ברכבה את כלי הנשק מהשטחים לתוך שטחי ישראל.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם פתח בהליכי חדלות פירעון בדצמבר 2019 וניתן כנגדו צו פתיחת הליכים – בעבר היה בהליך פשיטת רגל שנסגר בשנת 2016.

על פי כתב האישום, בניגוד להצהרות הנאשם על הכנסות נמוכות לממונה על חדלות פירעון ולנאמן שמונה בהליך, הוא הרוויח בתקופת היותו בהליך חדלות פירעון מאות אלפי שקלים, תוך שהוא מבריחם באמצעות חשבונות בנק של גורמים שלישיים. בכספים אלו, רכש הנאשם נכסים ורשם אותם על שם אחרים.

הנאשם ביצע על פי כתב האישום עבירות על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שכללו הסתרת הכנסות ודיווח כוזב לממונה ולנאמן.

עו”ד אייל בסרגליק, המייצג בתיק יחד עם רז מורגן ממשרדו, את הנאשמת – אמר: “זה עתה קיבלנו את כתב האישום. חומרי החקירה עדיין אינם בידינו אך כבר בשלב הראשוני ניתן לראות בבירור כי מרשתנו לא הבינה בכלל כי מדובר באמל”ח ולא הבינה כי מדובר במשהו לא תקין. גורמים אחרים ניצלו את מצבה הבריאותי והאישי לרעתה.

“בסופו של יום, בית משפט קיבל היום את בקשתנו לבחון את שחרורה ללא תסקיר, דבר אשר הינו מאד חריג בעבירות של סחר בנשק ואמל”ח. אנו משוכנעים שבסוף נצליח להוכיח את חפותה של מרשתנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גר בבני ברק אך לא מאפיין את העיר
    30/08/2020 02:14
    עליזה
  1. לא שייך