ליברמן: שהקבינט יתכנס באומן, לא אכפת לי שכמה מהם יישארו שם

שר הבריאות בטקס חנוכת מרכז השליטה החדש של המשרד: "לא לטוס לאומן, לא להתכנס משפחות סביב שולחן החג אלא לנסות להתאפק" • רוני גמזו על ביקורת השרים כלפיו: "הם לא מבינים מה שאני עושה, המציאות מורכבת"
אריה ריבקינד
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 12:41

“יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, צייץ היום (רביעי)  בטוויטר על רקע הפולמוס על נסיעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה.

“אין כמו מראה עיניים ומכיוון שבמדינת ישראל מתקשים לקבל החלטות, אני מציע שקבינט הקורונה יתכנס באומן והשרים יגיעו באמצעות צ’ארטר ישיר מתל אביב לקייב. אגב לא אכפת לי שכמה מחברי הקבינט יישארו שם עד סוף חגי תשרי וגם לאחר מכן”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין חנך הבוקר את מרכז השליטה החדש של משרד הבריאות בקריית שדה התעופה.

באירוע השתתפו גם סגן השר יואב קיש, מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, וראש תכנית ‘מגן ישראל’ פרופ’ רוני גמזו.

אדלשטיין העניק גיבוי לעמדת פרויקטור הקורונה על הטיסות לאומן: ”עם כל הצער שבדבר אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לאומן, לקברו של רבי נחמן מברסלב.

”אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג. אם כולנו ננהג באחריות ונקשיב להנחיות, נוכל גם להתגבר ונצא מנצחים בלי לפגוע במרקם החיים של אזרחי ישראל. גם בנושא הזה נהיה דוגמה למדינות אחרות”.

שר הבריאות פנה לפוליטיקאים בימין ובשמאל וביקש: ”אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור. ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל. אנחנו מתחשבים לא רק בצרכי הבריאות. ואנחנו עושים את המירב שבחודש הסליחות ובימים הנוראים נוכל לשמוע קול שופר ולהתפלל, מי שנוהג כך.

”אנחנו מתחשבים, אבל גם מצפים לפזר את הקהילות לכמה שיותר מניינים כדי למנוע התקהלויות וגידול בתחלואה”.

פרופ’ רוני גמזו הגיב לביקורת כלפיו: “מזכיר למקבלי ההחלטות – לקחנו את הדרך המסובכת, היא לא תמיד הפופולרית. אזרחי המדינה וגם החברים בממשלה והפוליטיקאים לא מבינים מה אנחנו עושים כאן ובאיזו דרך בחרנו”.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי אמר: “אנחנו במלחמה וחיים כמעט רגיל. נכון, יש מסכנים ומובטלים שנגזל מטה לחמם. אבל בסך הכל אנחנו חיים, ועושים כל שניתן כדי לתת לכולנו לחיות. במלחמה הזאת נדרשת מנהיגות. לא תמיד אנשים מבינים היום איפה אנחנו עומדים ומה עומד מאחורי המספרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות