יהדות התורה תיעדר מההצבעה על חוק השבות • אייכלר: “לתמוך”

ליברמן מרוצה: יהדות התורה תיעדר מההצבעה על שינוי 'סעיף הנכד' בחוק השבות • אייכלר: "מחוק שמטרתו לפתוח את שערי ארץ הקודש בפני כל יהודי במצוקה, הפך לתעשיית דרכונים לא יהודית" • סמוטריץ: "כל אחד מהחרדים שייעדר, יירשם בדפי ההיסטוריה כמי שפעל לעידוד ההתבוללות"
אריה ריבקינד
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 12:15

אביגדור ליברמן מרוצה: ביהדות התורה החליטו להיעדר מההצבעה שתתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת על הצעת החוק של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ לשינוי חוק השבות.

ההצעה שהגיש ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מבקשת לבטל את ”סעיף הנכד” בחוק השבות, שלדבריו ”מאפשר כבר הרבה שנים להביא ארצה גויים שאין להם שום קשר ליהדות. מדובר במהלך שנתמך בעבר על ידי ציפי לבני, אמנת גביזון-מידן, ועוד ועוד. תיקון בקונצנזוס רחב וקריטי לשמירת הרוב והאופי היהודי של המדינה”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר מוקדם יותר הבוקר: “חוק השבות הפך מחוק שמטרתו לפתוח את שערי ארץ הקודש בפני כל יהודי במצוקה, לתעשיית דרכונים לא יהודית. מדינת ישראל הפכה לאופציה נוחה עבור גורמים בינלאומיים, שהדרכון הישראלי פותח להם גבולות דווקא בחו”ל.

“מאידך בעידן הקורונה, המדינה מתנכרת ליהודים כשרים, הנקראים ‘אזרחים זרים’ המתדפקים על שערי ארצנו וחוסמת את כניסתם”.

לדבריו, “הצעתו של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ להחזיר את חוק השבות ליעדו המקורי, תחזיר את ארץ ישראל לעם היהודי ותהיה בית חם ואוהב לכל יהודי הגולה המבקשים לבוא ארצה לשלוח ילדיהם ללמוד כאן, לחוג שלש רגלים, להגיע למקומות הקדושים ולחצרות הקודש ולא יקראו להם ‘זרים’ בארצם”.

אייכלר הוסיף: “אני קורא לחברי במפלגות הדתיות והלאומיות לתמוך בתיקון החוק ולקיים דיון רציני ומעמיק על מהות חוק השבות, שכבר לא דואג ליהודים במצוקה”.

סמוטריץ עצמו צייץ: “הלוואי ונתניהו יבין את כובד האחריות ההיסטורית המוטלת על כתפיו לעתיד העם היהודי. משיחות שעורכים איתי בעניין בימים האחרונים גם בליכוד, גם בכחול לבן וגם המפלגות החרדיות מבינים את זה. אני מתחייב לא לקדם אותו מעבר להצבעה היום ללא תאום והסכמות עם הקואליציה!”

בהמשך צייץ על החלטת יהדות התורה להיעדר: “כל אחד ואחד מחברי הכנסת החרדים שיעדר היום מהצבעה ירשם בדפי ההיסטוריה כמי שפעל אקטיבית לעידוד ההתבוללות בעם ישראל”.

הרב חיים אמסלם, הודיע היום כי הוא מתנגד לביטול “סעיף הנכד” מחוק השבות. הרב אמסלם הוסיף כי הוא “יודע את הכוונות המסתתרות מאחורי היוזמה הזו ואסור לתת לה יד”.

לדבריו, “כל מי שהוא צאצא יהודי הוא בהגדרה ‘זרע ישראל’, צאצא יהודי שהוא מזרע ישראל מצווה לגיירו ולהחזירו לשורשו – מי שמנסה לפגוע בסעיף הנכד בחוק השבות לא מנסה לפגוע רק בסעיף הזה אלא בכל נושא הגיור”.

”חוק השבות עבר בפעם ראשונה בשנת 1950, ביום פטירתו של הרצל שראה בעלייה נדבך מרכזי של החזון הציוני, ובשנת 1970 הוכנסו בו מספר תיקונים”.

ליברמן הוסיף: ”המנהיגות ההיסטורית גם של המפד”ל וגם של גח”ל, מבגין ודוד לוי ועד בן מאיר וזבולון המר, תמכו בהצעת החוק הנ”ל. בן מאיר שאז כיהן כיו”ר ועדת החוקה מטעם המפד”ל הגיש את הצעת החוק בכנסת.

”לכן, אני קורא לחברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד לדרוש מבצלאל סמוטריץ, להסיר את היוזמה המפלגת שלו מסדר היום של הכנסת לאלתר”.

ח”כ אלכס קושניר, הצטרף ליו”ר מפלגתו: ”‏כנראה שהנכדים של היהודים שהיו מספיק יהודים בשביל היטלר, לא מספיק יהודים בשביל סמוטריץ. בנט, זאת מפלגת ימינה הליברלית שלך?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות